Het algemeen gelul topic!

Wil je gewoon over andere dingen praten? Dat kan dan hier!
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Ben benieuwd wat er gebeurt als Amerika Syrië en/of Iran aanvalt. Je mag toch wel zeggen dat dat een WWIII scenario is aangezien Rusland en China dat niet zullen kunnen waarderen. Laten we 't niet hopen want dan zit Europa dus letterlijk en figuurlijk in het kruisvuur.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scaletta
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:25
Locatie: Ergens in Nederland..

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Scaletta »

Metalsnake36 schreef:Ben benieuwd wat er gebeurt als Amerika Syrië en/of Iran aanvalt. Je mag toch wel zeggen dat dat een WWIII scenario is aangezien Rusland en China dat niet zullen kunnen waarderen. Laten we 't niet hopen want dan zit Europa dus letterlijk en figuurlijk in het kruisvuur.
Ik vind dit wel passend:
Spoiler: show
Afbeelding
He who knows others is wise. He who knows himself is enlightened. ~ Lao Tzu
The richest man is not he who has the most, but he who needs the least. ~ Onbekend
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

Hahahah geniaal :)
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

Zo ik heb Spartacus Vengeance Episode 3: The Greater Good gekeken. En ik kan alleen maar zeggen de serie word met elke aflevering steeds beter.
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Jezus Christus... Aandeel Apple is echt abnormaal. Toen ik heb besloten om dit bericht te typen stond de prijs op 521.20 per aandeel, en net tikte hij even de 523 aan. Ongelofelijk gewoon... 2,61% up sinds de opening van Wallstreet na 3 kwartier.

EDIT: 4 minuten laten, 525 bijna 3%...
Afbeelding
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

Apple is een goede investering nu, dadelijk facebook ook. Maar ik zou het wel op tijd verkopen voor de bubble gaat barsten.

Apple heeft geluk door de ipad 3 geruchten nu, na de aankondiging zakken de aandelen denk ik.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Ik denk dat je gelijk hebt maar dat na de release van de iPad 3 en iPhone 5 het aandeel weer flink omhoog schiet. Helaas heb ik geen geld om ook maar 1 aandeel Apple te kopen haha. Maargoed, op het moment is Apple in staat Facebook, Google en Microsoft gezamenlijk te kopen. Theoretisch gezien dan natuurlijk. Facebook zal zeker ook een goede investering zijn, maar ik denk dat Facebook een bubbel wordt die heel hard groeit en heel hard weer knapt. Facebook heeft weinig bezittingen naast hun enorme volumes aan persoonlijke data en gegevens. Als Facebook nu minder waard wordt hebben ze niet veel om op terug te vallen aangezien persoonlijke data ook veroudert. Apple heeft daar tegenover enorme hoeveelheden patenten e.d. Iets wat qua waarden toch wat beter is te definiëren als de bezittingen van Facebook. Daarnaast heeft Apple echt een shitload aan geld waar ze op zitten en eigenlijk alles mee kunnen doen wat ze willen. 100 miljard hebben ze gewoon 'cash'.

Daarnaast zal een iPhone 3 ook niet erg ver in het verschiet liggen. Er zijn ook de nodige geruchten over Macbook Pro/Macbook Air opvolgers. En ik denk dat het succes van de notebook/ultrabook zich stevig zal doorzetten in 2012 en opkomende jaren. Ik voorzie dat apparaten van dit soort formaat groot gaan worden bij educatieve instellingen. En dan heb je nog iBooks wat een flink succes lijkt te zijn.

Hoe dan ook, Apple zie ik voorlopig nog niet echt knappen/instorten. Is ook een beetje afhankelijk of Mister Cook & Co. de weg van Steve Jobs kan volgen, qua succescijfers en goede producten. Ik denk dat we een dip gaan zien rond het einde van de zomer. Dat lijkt me ook een verstandig moment om een nieuw product te lanceren om die dip te compenseren en vervolgens flink er tegen aan te gaan in het 'holiday season'. Dan heb je ook nog iTV en al die producten van ze wat denk ik wel vrij succesvol gaat worden. Daarnaast nog iTunes verkopen die ook uit de pan reizen. Het laatste bericht over de verkoopcijfers van iTunes zijn 10 miljard nummers... 10 miljard. En die komen uit februari 2010. Iets recenter, juni 2011 stond de teller op 15 miljard. Nu moet dat aantal enorm zijn aangezien de groei van iPads en iPhones. (37 miljoen iPhones alleen al verkocht in het vorige fiscale kwartaal)... Dat is dan gelijk een mooie indicatie van wat een iPhone 5 wel niet moet gaan verkopen de eerste maanden, aangezien we het vorige kwartaal niet eens een volwaardige opvolger hebben gezien van de iPhone, slechts een iPhone 4GS. Ik gok op 45-55 miljoen iPhones in het eerste kwartaal na de lancering van de iPhone 5. Misschien nog wel meer...

Ik denk dat aandeel Apple voor het einde van mei tussen de 580-600 gaat scoren. Dan zal het een beetje blijven hangen, een dipte einde zomer, nieuwe product launch ronde begin van de feestperiode zo rond november en dan weer een stijging naar 650-700 rond deze periode volgend jaar.

Ik denk dat we pas een dip zien wanneer Apple domme dingen gaat doen en stopt met innoveren. Maargoed, met 100 miljard op de bank lijkt het me erg lastig om niet meer te kunnen innoveren. Hun moeten toch een enorm research budget hebben.

Natuurlijk heb ik er totaal geen verstand van maar dit is dan een beetje wat ik denk dat gaat gebeuren. Ik denk dat we voorlopig nog geen daling zien in het aandeel van Apple.

Als ik in december 2002 een aandeel Apple had gekocht, wat toen op 7 dollar stond, had ik nu 518 dollar winst gemaakt. Stel ik had voor 7000 dollar aandelen gekocht in Apple, dan had ik nu 518.000 dollar verdient :lol: . Rond 1981 toen Apple pas op de beurs verscheen kon je al een aandeel kopen voor een dollar of 3... Stel je had er een stuk of 50.000 gekocht, tja dan zou je je nu dood lachen... Heeft je 150.000 dollar gekost, levert je dan wel 26.25 miljoen dollar op.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

Apple = goud altijd al geweest omdat het een bedrijf met visie is.

Even leek het er op dat het game over voor ze zou wordne toen Steve Jobs er uit gemikt was, maar toen hij terug kwam en order op zaken stelde is het aan een ongelofelijke triomphtocht begonnen.

Mochten we ooit in de tijd terug kunnen reizen, weten we welke aandelen we moeten kopen, of Saraha Conner redden.... *twijfel*
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Ahaha, nou met het geld wat je had opgehaald met aandelen Apple kopen dan had je Sarah Conner kunnen kopen... Dus voor mij is de keuze dan snel gemaakt. Heb nog eens liggen te goochelen met de cijfertjes en op een moment in 1983 kon je een Apple aandeel kopen voor 1,408. Dus stel ik had er 100.000 van gekocht, had me dat 140.000 dollar gekost en dat had me dan...hurummm... 52.500.000 dollartjes binnen gehaald (gisteren dan, nu ong. 50 miljoen). En zeg nou zelf, 1 ton is nog niet eens zo gek veel als je het hebt over het inkopen van aandelen. Cahaaaching.

Trouwens, tussen 1981 toen ze de beurs op gingen en +-1999 zat er niet erg veel groei in Apple. http://www.google.com/finance?cid=22144

Vanaf 2005 begint het te lopen, maar in 2009 stijgt het echt op tot ongekende hoogtes... De all-time low van Apple in de afgelopen 52 weken is dan ook $310.50, de all-time high is $526.29... In 52 weken, dat is echt ongekend voor een bedrijf van dit kaliber. Een market cap van 488 miljard dollar gisteren... Op het moment iets gezakt tot 468 miljard. Ongelofelijk eigenlijk, dat een bedrijf 20 miljard in waarden kan dalen in anderhalve dag tijd. Dat vind ik op z'n minst opmerkelijk... 20 miljard is een bedrag wat voor veel mensen niet eens te visualiseren is. Met 20 miljard kun je veel. Heel veel. Misschien is dat ook wel een beetje het probleem van ons economisch stelsel. Of op z'n minst een van de problemen. Dat prijzen zo ongelofelijk snel kunnen fluctueren. Daarnaast is het ook ongelofelijk dat we gewoon geld liggen te drukken zonder dat daar echt een waarden tegenover staat. Op zich zou dit geen probleem moeten zijn, maar zoals dat nu wordt gedaan is dat gewoon roekeloos en simpelweg idioot.

EDIT:
Ik wil mijn berichten anno februari 2010 verbranden. Met vuur. Veel vuur.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Maestro »

Hey coola,

Blijkbaar is er een DBZ Kinect game in the maak: Klik

Iets voor jou? :P
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

het klinkt leuk. maar ik weiger een x360 te kopen. laat ze er ook maar een move versie van maken dan koop ik de game.
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Maestro »

Ik zit nog steeds te wachten op een Star Wars game voor de Move, I mean seriously...wel een Star Wars Kinect game maar geen Move game...okay, de Kinect lijkt meer of je de Force kan gebruiken maar de Move controller lijkt al bijna op een lightsaber...en als je dan ook nog de navigation controller hebt dan kan je ook nog op een normale manier rond lopen... *zucht* ah well...
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

idd, en zo moeilijk lijkt het mij niet je pakt de kinect game en je past het aan zodat het voor de move geschikt is
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door baxic »

Goedendag geachte forum gasten ik dacht laat ik eens rond kijken hoe het hier gaat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door baxic »

pretty dead i guess -w-...?
Afbeelding
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

Het is dan wel niet zo druk meer als in de begin dagen, maar er is nog een kleine harde kern actief hier :D
Gebruikersavatar
Scaletta
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:25
Locatie: Ergens in Nederland..

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Scaletta »

Metalsnake36 schreef:Jezus Christus... Aandeel Apple is echt abnormaal. Toen ik heb besloten om dit bericht te typen stond de prijs op 521.20 per aandeel, en net tikte hij even de 523 aan. Ongelofelijk gewoon... 2,61% up sinds de opening van Wallstreet na 3 kwartier.

EDIT: 4 minuten laten, 525 bijna 3%...
Ik had het een tijdje geleden met een aantal vrienden over het kopen van aandelen.. Toen kwam Wavin in het gesprek, en kostte toen 6 ~ 7 euro per aandeel, helaas had ik toen geen geld.. Nu kostten die aandelen wel 10.38. xD
He who knows others is wise. He who knows himself is enlightened. ~ Lao Tzu
The richest man is not he who has the most, but he who needs the least. ~ Onbekend
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

Echt woest nu,

Pre-Order vorige maand bij Wehkamp de PSVita, die ze gewoon morgen niet kunnen leveren, maar pas over een week. Wat fubar is aangezien ik nu 7 games heb gehad voor te reviewen. Dus nu net bij de Gamemania geweest die een 3G versie hebben weg gelegd voor morgen ochtend. Ben duurder uit en mis dus een shitload aan pre-order goodies. Is overigens de 2e keer dat Wehkamp me naait, 1e keer was met me TV die op direct leverbaar stond, ik het volledige bedrag gelijk overmaakte en pas ACHT!! weken later pas me TV kreeg. Gelijk me account nu opgezegd bij ze, daar wil ik nooit meer zaken mee doen.
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Duckz »

Mensen,

Wat ik nu ga vertellen is geen joke, maar Davey is vannacht in zijn slaap overleden. Ik vertel het zodat jullie het wel weten iig.
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Rick-Bellic »

Metalsnake36 schreef:Ben benieuwd wat er gebeurt als Amerika Syrië en/of Iran aanvalt. Je mag toch wel zeggen dat dat een WWIII scenario is aangezien Rusland en China dat niet zullen kunnen waarderen. Laten we 't niet hopen want dan zit Europa dus letterlijk en figuurlijk in het kruisvuur.
Daarom hoop ik dus dat Ron Paul verkozen zal worden als president. Hij is misschien wel de enige kandidaat die de oorlog in Iran kan tegenhouden.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Triest van Dave... Gaan er mensen van hier naar een begrafenis o.i.d.?

@Rick
Ron Paul is inderdaad de enige hoop voor dat land... Als ik die andere kandidaten zie en hoor dan vrees ik echt voor de toekomst van Amerika, en die van de hele wereld...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=A8WyWciiYF0[/youtube]

Als ik dit soort dingen hoor van een PRESIDENT KANDIDAAT dan schrik ik. Ik schrik ook van het gejuich uit het publiek... Wat een achterstallige trieste bevolking heeft Amerika toch. Niet iedereen natuurlijk... Maar still...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Adanteh »

Subsidiëren van elektrische voertuigen mag niet, omdat alleen mensen met hoge autos die dingen kopen? Say wut?! Ach, Amerikaanse politiek gaat helemaal nergens over. Het maakt niet uit of je economische plannen kloppen, of het goed is voor het meerendeel van het land of niet... Het gaat maar om één ding en dat is "I NEED FREEDOM, SO NO TAXES" en "THEY TOOK OUR JOBS!". Kom aan de werkgelenheid (Iets waar Obama het trouwens prima mee doet) en aan de belasting en het hele land slaat op tilt. Ik heb met genoeg Amerikanen gesproken die zich wel afvroegen waarom je in Canada voor een normale prijs naar het ziekenhuis kon, maar vervolgens Obamacare wel slecht vonden. Het standaard argumentje van "Ik wil niet voor luie mensen betalen" komt ook iets te vaak voor. Vaker dan niet zijn het juist de mensen waarvoor dat soort regelingen ten goede komen die gaan klagen. Vieze communist is het ook, die Obama.

Toch nog maar even verder gekeken. Zodra hij Reagan op een positieve manier noemt, valt zo'n man niet serieus te nemen. Die gozer (en zijn vrouw ook) hebben heel veel verneukt in Amerika. Conservatisme is er sindsdien alleen maar op vooruit gegaan en dat idiote geneuzel over de grondwet, met name dan die Second Amendment, slaat natuurlijk nergens op.
ORLY?
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Rick-Bellic »

De denkwijze van veel Amerikanen is gewoon totaal anders dan die van ons. Het sociale vangnet stelt niks voor in vergelijking met die van Nederland. Als je de 'American Dream' wilt leven, dan zul je er wat voor moeten doen ook. Daarom ben ik van mening dat een libertariër zoals Ron Paul het eens moet proberen. Hij is namelijk voor een vrije markt en tegen een centrale bank. Het geldt eigenlijk voor alle landen waarmee het nu economisch slecht gaat, dat de overheid zich zo min mogelijk met de economie moet bemoeien. Als iedereen alleen eigenbelang nastreeft, dan groeit de welvaart vanzelf (the Invisible Hand).
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Amerika is gewoon een verschrikkelijk hypocriet land geworden. Het mooie is, is dat ze Nederland regelmatig naar voren schuiven als een land zoals 't vooral NIET hoort te gaan. Vaak doen ze dat met zogenaamde feiten welke dus niet kloppen. En vooral de republikeinen kunnen er wat van... Zoals Bill O'Reilly, Sarah Palin en Rick Santorum...

http://www.huffingtonpost.com/2012/02/2 ... 94417.html

Je vraagt het je toch af eah, waar die idioten het vandaan halen... Ik moet zeggen, Obama heeft het niet verkeerd gedaan hoewel veel Amerikanen dat niet lijken te beseffen. Maargoed, zoals Adanteh al zei, Obama is ook maar een vieze commie. Het is te hopen dat Amerika ons niet mee sleurt in een oorlog met China en Rusland, wat toch wel een mogelijkheid is en dat vind ik best wel beangstigend. Wat er in Syrië gebeurt is echt een drama en ik vraag me werkelijk af wat die regering en dat leger bezielt. Je bent toch compleet gestoord als je op kinderen gaat liggen te schieten met granaten, raketten en snipers...

Laten we even niet vergeten hoe waardeloos de laatste 2 republikeinse presidenten waren; Bush en zijn pa. Dat een volslagen idioot als George W. Bush een president kan zijn is echt beyond me. En dan heb je nog die Tea Party en conservatieve aanhangsels... Ik heb medelijden met die arme Amerikanen.

Dit filmpje is echt shocking vanaf 1:18 ong.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=27QTX46XNLM[/youtube]
Afbeelding
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Rick-Bellic »

Ron Paul is ook republikein en aanhanger van de Tea Party-beweging, niks mis mee. Ik zie liever een republikein als president dan nog eens Obama. Helaas zal Paul het niet worden; oud en te weinig media-aandacht.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vNzvpD9dtBQ[/youtube]
Plaats reactie