Netwerk stuff

Bespreek hier alles omtrent hardware en software.
Gesloten
Gebruikersavatar
florisz*
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 21:07

Netwerk stuff

Bericht door florisz* »

hallo ;)

Mijn ouders hebben eindelijk door dat het toch wel handig zou zijn om een andere router plus ontvanger te nemen en een nieuw internet abonnement.

zelf zat ik te denken aan :
Linksys WRT160N Wireless-N Broadband Router
Linksys Wireless-N USB Network Adapter with Dual-Band WUSB600N

alleen internet abonnement lukt mij niet echt ? is er een site waar ik dat kan vergelijken ofzo ? of raden jullie mij een bepaal internet abbo aan ? zijn de router en ontvanger zo wie zo wel goed ?

dank :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Netwerk stuff

Bericht door RDJ134 »

IK heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat je beter even op het Tweakers forum de search op die routers moet gebruiken. Daar zitten mensen die echt extreem veel verstand van dat soort dingen hebben.
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Netwerk stuff

Bericht door DaveyY »

Vaak krijg je bij een internetabbonoment een router. Het ligt er een beetje aan hoe duur je het wilt maken. Want je kan ook bij ziggo / upc internet over de kabel krijgen. Erg snel is dat
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Gebruikersavatar
florisz*
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 21:07

Re: Netwerk stuff

Bericht door florisz* »

DaveyY schreef:Vaak krijg je bij een internetabbonoment een router. Het ligt er een beetje aan hoe duur je het wilt maken. Want je kan ook bij ziggo / upc internet over de kabel krijgen. Erg snel is dat
internet krijg je toch altijd over de kabel ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
florisz*
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 21:07

Re: Netwerk stuff

Bericht door florisz* »

oke ik heb even lopen zoeken en mijn ouders zijn wel geintreseerd in ziggo alles in één plus wat denken jullie ? goede deal : €51,50 p/mnd ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Netwerk stuff

Bericht door Freezown »

Ik heb hele slechte verhalen gehoord over Ziggo. Als je geïnteresseerd bent in een alles in één pakket moet je misschien even kijken op www.internetten.nl dit is een betrouwbare site om abonnementen te vergelijken
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Netwerk stuff

Bericht door Radical »

De ervaring met Ziggo hier in de omgeving is dan weer erg tevreden. Ziggo is samengaan van meerdere maatschappijen dus kan ook liggen aan wat het voor Ziggo was.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Netwerk stuff

Bericht door Metalsnake36 »

Die eerste link , zo eentje heb ik ook op men kamer alleen is die buitenste rand zilver. Super ding , heel snel , makkelijk , ziet er goed uit (niet dat dat heel belangrijk voor mij is aangezien hij onder m'n bed ligt) en heel sterk signaal. We wonen in een oude boerderij met muren van 4/5 lagen bakstenen en dat gaat prima tot 6 kamers verder. :D

Over abbonomenten weet ik niks. We hebben volgens mij Ziggo en XS4ALL. Ik weet niet hoe het precies zit maar verder nog nooit een storing gehad in 2 jaar op 1 of 2 na dan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Syriana
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:32

Re: Netwerk stuff

Bericht door Syriana »

Abonnement ligt er net aan hoeveel snelheid je wil hebben en of je gelijk alles-in-1 wilt hebben. Tevens krijg je bij Ziggo of UPC geen gratis router. En waarom zou je perse een draadloze router willen ?
Wat is een bos zonder bomen als je door de bomen het bos niet meer kan zien ?

Specs
Gebruikersavatar
florisz*
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 21:07

Re: Netwerk stuff

Bericht door florisz* »

mijn vader houd niet van cabel mess :P
en hij heeft geen zin om door het hele huis draden te trekken en voor de laptop is het wat makkelijker XD
me vader zat zo te denken aan abbo van ziggo alles in één plus €60 per maand ofzo
Afbeelding
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Netwerk stuff

Bericht door Freezown »

Heb je nou op die site gekeken? :P

Als je een goedkope provider gevonden hebt moet je wel altijd even controleren (via google) hoe betrouwbaar het is.

Ik weet wel dat XS4ALL nummer één is qua betrouwbaarheid, ik heb het zelf ondervonden, in 8 jaar 1 keer een storing gehad die aan het eind van de middag was opgelost. Maar XS4ALL is ook zo'n beetje de duurste =/
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
florisz*
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 21:07

Re: Netwerk stuff

Bericht door florisz* »

this shit is solved :)
Dinsdag 7 september komt er een dude van de ziggo en regelt t ^^

topic closed ? ;)
Afbeelding
Gesloten