Processor

Bespreek hier alles omtrent hardware en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
killertom
Berichten: 90
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 22:37

Processor

Bericht door killertom »

Hey mensen ik moet voor iemand een pctje upgraden ben er met de rest wel uit, zit alleen beetje te dubben met de processor.
Ik wil graag een AMD processor aangezien dit meer bang for buck is.
dit is wat ik tot nu heb
Spoiler: show
Afbeelding
ik mis dus nu alleen nog de processor weet iemand wat ik kan nemen.

Heb voor die videokaart gekozen omdat het bang for buck is en dat hij noiseless is dit is btw een must.

Ik weet niet iemand ervaring heeft met deze voeding en of deze stil is. Maar corsair is over het algemeen een goed merk daarom voor deze voeding gekozen.

Er wordt mee geinternet, tekstverwerken emailen downloaden vrij basic dingen dus soms misschien nog een spelletje gespeeld als football manager.

Ook vraagje over het moederbord. Is dat een goed moederbord of weet iemand een goedkoper maar vergelijkbaar boardje.

Alvast bedankt ^^

Tom

EDIT
Link naar winkemandje
LINK
Gebruikersavatar
florisz*
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 21:07

Re: Processor

Bericht door florisz* »

budget ? en wat voor spul heeft hij nu eig in zijn pc ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
killertom
Berichten: 90
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 22:37

Re: Processor

Bericht door killertom »

Pc spul wat er in zit is 6 jaar oud, niks is waarschijnlijk meer herbruikbaar behalve de hdd maar ik zet er 1 naast die wss veel sneller is en de de behuizing. budget is rond de 400-450 euro het liefst zo min mogelijk.
Gebruikersavatar
florisz*
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 21:07

Re: Processor

Bericht door florisz* »

mijn samenstelling:

http://www.salland.eu/fastbasket?pids=4 ... 014,325885

-betere videokaart voor minder centen ^^
-Gewoon een Phenom II :mrgreen:
-Andere voeding die be quiet is van goede kwaliteit en levert voldoende voeding
-En dat moederbord wat jij had gekozen zag er goed uit ;)

waar ik ook nog aan zat te denken :

om een Phenom II X3 700 serie te kopen en te unlocken naar 4 cores, maar aangezien ik die niet kon vinden heb ik het zo gedaan. Als jij zo'n ding vind kan je het natuurlijk altijd overwegen.

ojah ik zit wel €25,- over het budget maar ik denk als je al die dingen even bij azerty in het mandje doet dan denk ik dat dat wel uitmaakt in prijs :D

Ik hoor graag reacties en/of comentaar op mijn samenstelling, want ik wil graag dat ik voor een minder goed systeem heb gezorgd.

floriszz :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
killertom
Berichten: 90
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 22:37

Re: Processor

Bericht door killertom »

Thnx voor de samenstelling ga idd even kijken naar die processor denk dat die x4 voldoende is met wat ze willen, alleen laat ik de videokaart wel die ik heb gekozen want die is passief gekoeld en maakt dus geen lawaai. Overclocken doen we toch niet.
Gebruikersavatar
florisz*
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 21:07

Re: Processor

Bericht door florisz* »

dat kleine beetje geluid wat die videokaart geeft lever je in voor minder prestatie voor meer geld ?
Vind ik zonde, je hoort die videokaart niet. In mijn systeem hoor ik als enige me processor koeler me videokaart komt er nooit boven uit behalve met zwaar gamen. maar dat maakt mij niet uit aangezien ik dan keihard het geluid heb :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
killertom
Berichten: 90
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 22:37

Re: Processor

Bericht door killertom »

Dit is wat ik ga doen denk ik:
Spoiler: show
Afbeelding
Ik ga de mensen waarvoor ik dit doe ook de pc van florisz voor houden mogen ze zelf kiezen. Kan iemand met zekerheid zeggen dat de voeding genoeg is vind 300watt vrij weinig namelijk.

LINK
Gebruikersavatar
killertom
Berichten: 90
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 22:37

Re: Processor

Bericht door killertom »

Ik heb ook nog even gekeken naar een echt goedkoop systeempje dan kunnen zie kiezen.
Dat is dit geworden:
Spoiler: show
Afbeelding
LINK
Gebruikersavatar
killertom
Berichten: 90
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 22:37

Re: Processor

Bericht door killertom »

@florisz

Ik heb zelf een 4870 van club3d maar dat ding blaast hem echt hard als ik aan het gamen ben, deze mensen hebben nu een pc op oor hoogte staan maar het is echt en ik overdrijf niet een stofzuiger. je krijgt er echt last van je oren van als je er een tijd achter zit. Daarom wil ik nu een zo stil mogelijk sysyeem hebben voor ze.
Plaats reactie