Het grote fotografie topic!

Wil je gewoon over andere dingen praten? Dat kan dan hier!
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Duckz »

Goede reactie en groot gelijk, vooral de laatste alinea.
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Rick-Bellic »

Ik vind het anders wel interessant om coola's belevingen te lezen. Negeer hem anders gewoon en laat hem lekker posten.
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Freezown »

Je hebt gelijk MetalSnake , daarom terug naar fotografie:

Ik ben aan het experimenteren met een skyline foto, onscherpte is daarin erg mooi maar hoe ga ik dat toepassen op een nagenoeg plat onderwerp, hier moet meer uit te halen zijn.

Probeersels:
Spoiler: show
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Freezown op zo 24 apr 2011, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Adanteh »

Tip 1) Verhuis naar New York / Tokio / Iets in die vorm
Tip 2) Maak een foto.

Anyway, ik vind ze wel tof. Misschien even kijken of je de horizon kan gebruiken als gulden snede. Het kan trouwens aan mij liggen, maar op de tweede en de laatste foto lijkt me horizon niet recht. Hij lijkt aan beide uiteinden iets naar boven gekromd, kan komen door je lens (Of ik ben gewoon scheel)?
ORLY?
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Freezown »

Ja dat komt door de lens :P Ik leef niet in een parallelle dimensie. Het is inderdaad jammer dat ik niet in New York woon wat dat betreft.
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Kun je bij lenscorrectie in Lightroom herstellen. Overigens wel een paar mooie pogingen. Nummer 2 is de beste eruit. De sluitertijd moet nog langer. Overigens krijg je dan ook de sterren er prachtig bij als de sluitertijd lang genoeg is. Ga richting de 3 minuten schat ik. ISO zo laag mogelijk natuurlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
StormbladeNL
Berichten: 187
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 08:28
Locatie: Lochem

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door StormbladeNL »

baxic schreef:
StormbladeNL schreef:
coola schreef:
Metalsnake36 schreef:Coola jij bent de gene die bang is voor clowns... En nog iets maar dat ben ik weer vergeten...?

het was maar een grapje hoor damn word ik gelijk weer afgestraft

snap heus wel dat er mensen zijn die bang zijn voor spinnen


stormblade jij hebt zeker liever dat ik voor altijd m'n kanker bek dicht houd?
Ooh je hoeft zeker van mij niet altijd je kanker bek te houden hoor, maar het is altijd een beetje hetzelfde liedje, een dragonball Z aflevering, een Japanse bloederige film die jij heeel normaal vind en een linkje met de politie die iets heeft gedaan waar je het niet mee eens bent. Je mag hier van mij ook zeker mee doorgaan maar dan is zo'n reactie op zn tijd lijkt me niet heel verrassend.
Ik vindt dat jij maar eens normaal mag doen, je komt hier alleen als je hulp nodig hebt, terwijl je veder nooit post, en nu kom je ook nog eens iemand afzeiken. mooie ben jij.
Jij mag je kanker bek wel houden ;)
Tja wat ik hier van mag denken. Ik ben elke dag op dit forum elke dag ja (vraag maar aan RDJ die kan dat als het goed is zien) ik vind het alleen onnodig om overal op de reageren in tegenstelling tot jij :roll: . alleen de dingen die mij echt interesseren zoals voetbal of een keer een film die me echt interesseert reageer ik over. Verder vind ik jou gedrag wel verre van normaal ik scheld niet doe niet als een internet gangster en gedraag me niet opgefokt, wat betreft jou gedrag sla je de plank dan ook compleet mis. Eerst zit je zo'n beetje elke reactie te haten op Coola en nu kom je voor hem op op een manier waarvan ik denk: ben je nou echt zo dom of wil je alleen stoer doen? En hang nou a.u.b niet weer een verhaal op over dat je maar een grapje maakte, want in dat geval ben je vrij humorloos. En ja als ik een probleem heb waarom zou ik dit forum dan niet raadplegen, misschien is er wel iemand hier die me kan helpen? Verder ben je zelf een van de mensen die klagen of het weinig posten van andere mensen hier, misschien is dat ook niet zo gek hé?
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
Amsterdamse Football Club Ajax
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Freezown »

Metalsnake36 schreef:Kun je bij lenscorrectie in Lightroom herstellen. Overigens wel een paar mooie pogingen. Nummer 2 is de beste eruit. De sluitertijd moet nog langer. Overigens krijg je dan ook de sterren er prachtig bij als de sluitertijd lang genoeg is. Ga richting de 3 minuten schat ik. ISO zo laag mogelijk natuurlijk.

Heb nog geen afstandsbediening en ik heb geen zin om een minuut lang met m'n hand op de knop te zitten :P Is wel een goede tip though, ik ga binnenkort even naar de foto speciaal zaak hier in de stad voor een price check op de 50mm, dan kijk ik meteen naar een afstandbediening.
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door baxic »

StormbladeNL schreef:
baxic schreef:
StormbladeNL schreef:
coola schreef:
Metalsnake36 schreef:Coola jij bent de gene die bang is voor clowns... En nog iets maar dat ben ik weer vergeten...?

het was maar een grapje hoor damn word ik gelijk weer afgestraft

snap heus wel dat er mensen zijn die bang zijn voor spinnen


stormblade jij hebt zeker liever dat ik voor altijd m'n kanker bek dicht houd?
Ooh je hoeft zeker van mij niet altijd je kanker bek te houden hoor, maar het is altijd een beetje hetzelfde liedje, een dragonball Z aflevering, een Japanse bloederige film die jij heeel normaal vind en een linkje met de politie die iets heeft gedaan waar je het niet mee eens bent. Je mag hier van mij ook zeker mee doorgaan maar dan is zo'n reactie op zn tijd lijkt me niet heel verrassend.
Ik vindt dat jij maar eens normaal mag doen, je komt hier alleen als je hulp nodig hebt, terwijl je veder nooit post, en nu kom je ook nog eens iemand afzeiken. mooie ben jij.
Jij mag je kanker bek wel houden ;)
Tja wat ik hier van mag denken. Ik ben elke dag op dit forum elke dag ja (vraag maar aan RDJ die kan dat als het goed is zien) ik vind het alleen onnodig om overal op de reageren in tegenstelling tot jij :roll: . alleen de dingen die mij echt interesseren zoals voetbal of een keer een film die me echt interesseert reageer ik over. Verder vind ik jou gedrag wel verre van normaal ik scheld niet doe niet als een internet gangster en gedraag me niet opgefokt, wat betreft jou gedrag sla je de plank dan ook compleet mis. Eerst zit je zo'n beetje elke reactie te haten op Coola en nu kom je voor hem op op een manier waarvan ik denk: ben je nou echt zo dom of wil je alleen stoer doen? En hang nou a.u.b niet weer een verhaal op over dat je maar een grapje maakte, want in dat geval ben je vrij humorloos. En ja als ik een probleem heb waarom zou ik dit forum dan niet raadplegen, misschien is er wel iemand hier die me kan helpen? Verder ben je zelf een van de mensen die klagen of het weinig posten van andere mensen hier, misschien is dat ook niet zo gek hé?
too long did not read
Afbeelding
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Baxic stfu. Wat ga je nou weer een discussie liggen te quoten die toch al gestopt was...
Maargoed, even kijken of ik mn vriendin kan strikken voor een test foto shoot met de 70-200. Nog nooit gedaan eigenlijk, bij goed daglicht. Tot nu toe alleen gebruikt bij concerten e.d.
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door baxic »

was niet gestopt is nog steeds bezig
Afbeelding
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Ga dan maar fijn verder via PM of wat ever als je zo nodig door wilt gaan met een of andere nutteloze gay discussie...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Radical »

En bij deze zijn we klaar met deze discussie met verwijten jegens elkander!
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Freezown »

Bedankt.

Drie nieuwe foto's, de nachtfoto's zijn niet optimaal scherp maar qua compositie waren ze sterk, ik had geen statief en goede lens bij me, toen ik uiteindelijk toch een scherp genoeg beeld had waren er een stuk minder vliegjes. (tweede foto van lamp)
Spoiler: show
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
DanielBoss
Berichten: 793
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:42
Locatie: Groningen

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door DanielBoss »

Die bovenste twee foto's zijn echt vet gemaakt. Wel jammer dat bij de scherpe foto minder vliegjes waren, maar het ziet er nog steeds erg tof uit.
To be the best, you have to beat the best. And I'm undefeated.
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Freezown »

Laatste foto, op de zandverstuiving:
Spoiler: show
Afbeelding
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Pleasedontshout »

Hallo dames, ben ik weer. Ik heb net keihard twee foto's gejat van Freezown, gewoon omdat het kan.

(De nachtfoto's met vliegjes, leuk voor mijn textures map ;))

Ik kan jullie mijn laatste foto's wel laten zien, maar ik weet niet of het interessant is. Kies daarom zelf maar, al mijn foto's staan op Flickr: http://www.flickr.com/photos/killditzie/
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Freezown »

nog wat nieuwe en minder nieuwe foto's:
Spoiler: show
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Pleasedontshout »

Ik ben op zoek naar een nieuwe lens voor mijn Nikon D-90. Kunnen jullie mij helpen?

Momenteel heb ik een 18-105mmvr lens maar vaak kan hij de foto niet maken omdat ik te dicht op het voorwerp zit. Tijd voor een macro lens dacht ik dus zo, want ik heb geen zin om standaard op een meter afstand te gaan zitten en het voorwerp dichterbij te halen. Mijn kennis van lenzen is echter ZERO dus ik heb geen idee wat een goede macro lens is.
Als je hiervoor op mijn Flickr hebt gekeken dan zie je dat ik nagelswatches maak voor mijn blog, hier heb ik de macro lens dus o.a. voor nodig. Voorwerp moet goed kleurecht overkomen anders kan ik er niets mee.

Iemand tips? Ik heb niet echt een vast budget, zie ik een goede lens van 100 euro dan ga ik daar natuurlijk voor maar ik ben zeker bereid om hoger te gaan. Adviezen ga ik bundelen en dan een keuze maken :)
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Met 100 euro ga je er helaas niet komen... :( Hoe close wil je ongeveer op je onderwerp zitten? Ik weet ook niet hoe groot de objecten zijn maar een 60mm F/2.8 is een mooie. Kost 400 euro.
Verder is er nog de insect lieveling de 105mm F/2.8 voor 740 euro en daar tussen in de 85mm F/3.5 ook voor 400 euro. Dit zijn wel allemaal Nikon lenzen. Je zou kunnen kijken voor een Sigma of Tokina maar dat zie je natuurlijk ook in de kwaliteit terug dat die een stukje goedkoper zijn.

Succes ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Pleasedontshout »

Hmmmm ik dacht dat ik ooit gehoord had dat er ook zulk soort lenzen voor rond de 100 euro waren, dit leek mij toen al sterk, maar als men dat tegen je zegt dan ga je daar vanuit.
Ik zal wel eens verder zoeken dan. 400 euro ligt momenteel niet echt binnen mijn budget helaas :P
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Misschien een Tokina, Tamron of Sigma dan? Zijn toch wel een stuk goedkoper. En tja, je verliest wat in kwaliteit maar je kunt je afvragen of jij wel die kwaliteit nodig hebt.


Ben momenteel door een 400 foto's heen aan t graven. Eerst even selectie maken, bewerken en branden op cd'tjes. Damn, de 70-200 is echt heer en meester bij concerten. Geniale lens en haar en haar scherp, ongelofelijk. Bijna net zo scherp als m'n vaste 50mm en deze heeft gewoon zoombereik van 130mm... Ik ben verliefd... VRII helpt ook nog eens goed aangezien de lens niet bepaald licht gewicht is. En damn, die focus :| Sneller dan m'n eigen ogen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Freezown »

Ik baal af en toe wel van mijn crappy micro motor focus.
Man this is such a drag
Plaats reactie