Het algemeen gelul topic!

Wil je gewoon over andere dingen praten? Dat kan dan hier!
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Maestro »

- Cohen is erg populair bij de andere lijsttrekkers. Hij is al twee keer uitgedaagd(over integratie en economie). Niet bijzonder sterk maar ook niet zwak. Blijft voornamelijk bij zijn eigen standpunten maar heeft duidelijk last van dit soort debatten niet gewend te zijn. Blijft ook de hele tijd hameren over Amsterdam
- Rutte valt voornamelijk anderen aan op hun partijprogramma(vraagt zelfs aan Cohen of hij het programma van de PvdA nog een keer wil aanpassen
- Wilders valt in herhaling en lijkt niet veel zinnigs te zeggen. Valt Cohen vaak direct aan over het feit dat hij thee drinkt en knuffelt met imams. Veel oneliners en natuurlijk Henk en Ingrid. Heeft door zijn punt over de AOW eigenlijk alleen maar een coalitie mogelijkheid met de SP *proest* (scherp punt van Rutte)
- Balkenende heeft nog niet echt veel indruk gemaakt. Heeft erg last van stopwoordjes. ("En ik zal ook uitleggen waarom")

Wat me vooral opvalt is dat ze echt constant elkaar in de reden vallen. Dat Frits Wester absoluut geen goede debatleider is(en politiek gekleurd) en dat het heel erg rommelig overkomt. Door de toevoeging van de koe bel lijkt het eerder op een quizprogramma van Carlo Boszhardt dan wat anders.

Ook jammer dat ze dit het Premiers debat noemen. In Nederland kies je een partij, geen premier...en mis Pechtold en Halsema eigenlijk wel in dit debat.
Gebruikersavatar
DanielBoss
Berichten: 793
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:42
Locatie: Groningen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door DanielBoss »

Boring :D.

Niet lullig bedoeld, maar daar kan ik me nu echt niet in/op concentreren. Maar dat hoeft gelukkig ook niet ;).
Ik ben lekker huiswerk aan het maken. Dat is pas funfunfun!
To be the best, you have to beat the best. And I'm undefeated.
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Maestro »

Das het verschil, jij hebt nog huiswerk, ik niet ;) Alhoewel, als je leeftijd in je profiel klopt zou het je wel wat moeten interesseren ;)
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Adanteh »

Maestro, waar ga jij eigenlijk op stemmen?
Ik denk dat ik het maar op D66 hou. Hoewel ik het op sommige punten redelijk oneens ben, is er niet echt een beter alternatief.
ORLY?
Gebruikersavatar
DanielBoss
Berichten: 793
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:42
Locatie: Groningen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door DanielBoss »

Maestro schreef:Das het verschil, jij hebt nog huiswerk, ik niet ;) Alhoewel, als je leeftijd in je profiel klopt zou het je wel wat moeten interesseren ;)
Klopt, klopt. Tjah, HBO he ;). Maar het moet me eigenlijk ook interesseren, maar ik vind het op het moment even niet. Komt nog wel komende weken :).
To be the best, you have to beat the best. And I'm undefeated.
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Maestro »

Nou, laatst moest ik voor Metro 4 stemwijzers invullen en uit alle 4 kwamen verschillende antwoorden. Maar wel elke keer dezelfde in partijen in de top 3. PvdA/PvdD/D66/SP/Groen Links. (ja, sommige eindigen gelijk dus vandaar 5 partijen).

Ik ga in ieder geval niet op PvdD stemmen. Deze gaan niets tot weinig toevoegen. Net zoals SP en Groen Links. Dus het is nu nog tussen PvdA en D66.
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Rick-Bellic »

Gister ook gekeken. Cohen komt echt zeer zwak en onzeker over en kan dus eigenlijk niemand goed overtuigen. Ook het idee om de bovenlaag van de bevolking minder hypotheekrenteaftrek te geven, vind ik niet goed. Zoals Wilders zei, als je boven aan begint eindig je onderaan. Gewoon afblijven van de hypotheekrenteaftrek. Ik denk zelf denkt dat Cohen de nodige ervaring mist om een redelijk sterk debat te voeren. Rutte vond ik overtuigend overkomen, maar helaas ben ik het totaal niet eens met zijn ideeën. Ik denk toch echt dat de hele bevolking het gaat voelen als de VVD aan de macht komt, het enige voordeel is dat het begrotingstekort wel in een paar jaar is weggewerkt. Ook geeft Rutte geen garantie dat de hypotheekrenteaftrek zal blijven bestaan. Over Balkenende en het CDA heb ik weinig over te vertellen, ik denk dat deze toch weer een groot deel van de stemmen gaan krijgen. Dan als laatste nog Wilders en de PVV. Ik ben het voor een groot deel eens met de meeste standpunten van Wilders: hypotheekrenteaftrek moet blijven, de AOW leeftijd moet niet omhoog gaan, we moeten de islamisering tegen gaan, er moet meer aandacht besteed worden aan de zorg en criminaliteit in Nederland moet harder worden aangepakt. Wilders gaat misschien wat ver in zijn ideeën over de islam, maar ik vind dat alle islamitische scholen moeten worden gesloten, er een verbod op burka's moet komen en geen islamitische sekseapartheid meer. Natuurlijk moet er ook een verbod komen op de bouw van islamitische ziekenhuizen, bejaardenhuizen en moeten islamitische omroepen en alles wat er op duidt dat een bevolkingsgroep zich wil isoleren van de rest verboden worden. Moskeeën mogen gebouwd worden (er komen immers ook kerken bij) en hoofddoekjes mogen in het openbaar worden gedragen. Dit zijn immers geloofsovertuigingen.

Ik heb helaas nog geen stemrecht, maar de PVV krijgt mijn voorkeur.
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Freezown »

Rick-Bellic schreef:Ook het idee om de bovenlaag van de bevolking minder hypotheekrenteaftrek te geven, vind ik niet goed. Zoals Wilders zei, als je boven aan begint eindig je onderaan.
Dat is natuurlijk een onzin argument, als je zorgt dat er boven een bepaald inkomen minder hypotheekrenteaftrek mogelijk is dan heeft de onderlaag helemaal nergens last van.
Rick-Bellic schreef:Ik ben het voor een groot deel eens met de meeste standpunten van Wilders: hypotheekrenteaftrek moet blijven, de AOW leeftijd moet niet omhoog gaan, we moeten de islamisering tegen gaan, er moet meer aandacht besteed worden aan de zorg en criminaliteit in Nederland moet harder worden aangepakt.
Allemaal mooie praatjes maar dit kan Wilders absoluut niet waarmaken, ten eerste wil hij nergens geld gaan besparen en ten tweede wil hij meer geld uitgeven. Wilders' standpunten zijn er puur zodat de mensen die er niet teveel over nadenken het met hem eens zijn, want het klinkt eigenlijk wel logisch om alles wat nadelig zou kunnen zijn te voorkomen en alles wat voordelig is uit te bouwen. In de echte wereld kan dat helaas niet en heeft elke keuze voor en nadelen.
Rick-Bellic schreef:Wilders gaat misschien wat ver in zijn ideeën over de islam, maar ik vind er een verbod op burka's moet komen
(...)
en hoofddoekjes mogen in het openbaar worden gedragen. Dit zijn immers geloofsovertuigingen.
Dit om duidelijk te maken dat je jezelf een beetje tegenspreekt. Het is heel moeilijk om een grens te trekken over wat een geloofsovertuiging is of wat onacceptabel is. Waar ligt het punt waarop je bezig bent met het opdringen van jouw moralen?
Man this is such a drag
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Rick-Bellic »

Over de hypotheekrenteaftrek; het klinkt misschien wel mooi dat de mensen die veel verdienen ook meer zelf kunnen besteden. Maar wat als de crisis ons over 5 jaar weer treft? Dan kunnen de mensen met een gemiddeld inkomen natuurlijk ook meer missen, en na weer een aantal jaar ook de mensen in de bijstand.

Ik zeg niet dat Wilers al zijn ideeën waar kan maken, maar ik ben het wel met hem eens dat er op die punten veel meer verandering moet komen. En geld kun je overal vandaan halen, denk bijvoorbeeld aan de mensen in de gevangenis die daar nog een beter leven hebben dan de gemiddelde Nederlander. Ook kun je geld besparen op buitenlanders, wij betalen de uitkeringen en ook hun straffen in de gevangenis. Dus zoals Wilders zegt, iemand moet minimaal 10 jaar in Nederland gewerkt hebben om recht te hebben op een uitkering en buitenlanders die een misdrijf begaan moeten het land worden uitgezet.

Over de burka's en hoofddoekjes. Er is natuurlijk een groot verschil tussen een hoofddeksel en jezelf totaal onder een kleed verbergen. Gezichten moeten herkenbaar blijven.
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Freezown »

Als de crisis over vijf jaar weer treft zal er sowieso geen geld zijn om zonder sterk te besparen op te lossen, zeker niet met de plannen van Wilders, waar nooit genoeg mee bespaard kan worden om een eventuele tweede crisis te kunnen overleven. Op dat moment zullen de kosten nog veel zwaarder verhaald worden op de burger dan wanneer je het tekort alweer terug hebt gedrongen.

Je kan niet overal geld vandaan halen, je moet ergens op besparen. Je zegt "wij betalen" maar jij betaald helemaal niks aan die buitenlanders, je ouders betalen misschien belasting maar je hebt zelf deze maatschappij alleen nog maar geld gekost. De "buitenlanders" betalen bovendien zelf ook belasting en hebben dus ook recht op investering van de overheid.

Het besparen op straffen vind ik een moeilijk punt, ik heb niet genoeg verstand van zaken om te kunnen zeggen of dit acceptabel is of niet.
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
woutersuper
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 16:38
Locatie: Enter

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door woutersuper »

BOOOORINGGGG!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Maestro »

Pas op jongens! Dadelijk gaat het nog ergens over op dit forum.
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

Afbeelding

Afbeelding


:lol: :lol:
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
D-nic
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:06
Locatie: Tilburg

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door D-nic »

Waar het hart vol van is, loopt de mond van over.

Au..
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Duckz »

Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten ..
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Maestro »

Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

ik wist wel al dat dragonball raging blast 2 er aankwam maar ik dat de debut trailer nog niet gezien
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
woutersuper
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 16:38
Locatie: Enter

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door woutersuper »

coola schreef:Afbeelding

Afbeelding


:lol: :lol:
die kan dat niet meer na-VERTELLEN :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door baxic »

hij leeft nog
Afbeelding
Gebruikersavatar
woutersuper
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 16:38
Locatie: Enter

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door woutersuper »

maar kan hij nog praten denk je?
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door baxic »

why not
Afbeelding
Gebruikersavatar
woutersuper
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 16:38
Locatie: Enter

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door woutersuper »

nou behalve het feit dat er een gigantische hoorn door z'n mond heen steekt weet ik het niet hoor
Afbeelding
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

hij heeft aleen een gat in z'n bek en een gebroken kaak dus scheelt jammer genoeg mee


maar van mij part was hij dood gegaan dan zou ik nog steeds een lach op m'n smoel hebben
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door baxic »

ik lach hard al justin bieber dood gaat :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Duckz »

Beiden gewoon dood. De oplossing :D
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Plaats reactie