Battlefield 3 15 miljoen keer verkocht

RDJ134 2 juli 2012 om 18:10 uur

EA's top dog Frank Gibeau heeft even zijn ball out laten hangen tijdens een interview met de website Gameindustrie. Want volgens de Frankster is Battlefield 3 15 miljoen keer verkocht, en heeft de premium service waar je extra DLC alvast vooruit betaalt tot nu toe 800.000 mensen weten te strikken. Maar Gibeau gaat er vooral plat op hoe goed de game wel niet is, en dat dit helemaal de titel is om te spelen.

Dat is allemaal leuk en aardig, maar Battlefield 3 verschilt nog al behoorlijk van zijn voorganger. Is gestript van vele opties om het voor de mainstream wat makkelijker te houden. Dan zijn er nog de vele bugs die ondanks 4.2 gig aan patches nog steeds een hoop ellende voor de PC en console gamers geeft. Zo werkt het Squad Systeem voor geen meter, zijn de consoles aangewezen op servers die gehuurd worden door assholes omdat EA kosten wilde besparen op zijn server park. Dan zijn er nog de vele cheaters, en begin ik niet eens over de DLC. Want als je zes maanden na een launch van je game met een tweede map pack aan komt, dan snap je toch waarschijnlijk niet waar je mee bezig bent. Nu we het toch over maps hebben, Back to Karkland. In de trailers en screenshots kregen we hele andere maps uit Battlefield 2 te zien, die we nooit hebben gekregen en ook over toekomstige content hangt een rook gordijn. Al deze ellende neemt niet weg dat het een goede game is, als het eenmaal een beetje werkt. Maar deze franchise verdiend meer en beter.


As for Battlefield 3 itself and EA's continual quest to outgun Activision's shooter, Gibeau told us that EA took another big step in that direction.

"We're quite proud of what we did with Battlefield 3. We sold about 15 million [units] on that game, which was the number two game in the marketplace last year by a country mile. We grew share and we've been eating into their position. We've always said that if you're going to take on the 800-pound gorilla, it's going to take you multiple years and it's going to take you multiple attempts and that's what we're doing," he commented.

He continued, "So, much like what we've done with FIFA versus Pro Evolution Soccer, where they were the leader in quality, they were the leader in market share, we took a very deliberate, methodical, patient, yet aggressive position to chip away at it every year. This is just the next year in that process. Medal of Honor is a key product for us this year. It's on Frostbite 2 technology. It's clearly the most authentic shooter out there. It's based on the reality of what's happening now. It's designed with Seals. And they're giving us lots of input on what it's like to be in these actual situations."

Reageer