De vijf slechtste games van Miyamoto

RDJ134 14 juli 2012 om 15:57 uur

Het internet heeft er nog wel eens een handje van om Nintendo's Shigeru Miyamoto belachelijk te maken. Maar deze vergeten nog wel eens dat deze man simpel weg een genie is. Maar ook deze maken wel eens fouten, en daarom heeft de website UpRoxx nu deze lijst gemaakt met vijf van zijn fouten. Althans volgens hun eigen inzicht.





Radar Scope

Early on, before the success of Donkey Kong, Nintendo mostly made not-so-great Space Invaders clones. Radar Scope was one of those clones, and the fact that Miyamoto worked as a designer on it didn't elevate it much. It's slow, frustrating to play and it's repetitive sound-effects wear out their welcome after about a second-and-a-half.

The game almost sunk Nintendo of America, which had ordered thousands of units nobody wanted. Miyamoto was tasked with fixing his crappy game, but instead of tweaking Radar Scope, he scrapped the entire title and made Donkey Kong using the Radar Scope hardware. So yeah, over the span of two games Miyamoto went from company-sinking failure, to billion-dollar franchise spawning mega-success. Not bad.

Reageer