Microsoft patst met cijfertjes van de Xbox 360

RDJ134 12 februari 2013 om 18:53 uur

Microsoft is vandaag zo vriendelijk geweest om ons het onderstaande persbericht te sturen vol met cijfertjes over de Xbox 360 en Xbox Live. Zou zijn er sinds de launch 76 miljoen consoles verkocht, waar van niet bekend is hoeveel er een RROD hebben gehad. Verkocht beter dan de originele Xbox, wat niet vreemd is aangezien deze nog steeds werkt als een trein en minder snel kapot gaat.

Ook is het met TV en media aanbod verdrievoudigd, wat allemaal leuk en aardig is. Maar wij hebben alle toffe dingen als Hulu en Netflix niet, en dat is juist de kracht van de console in Amerika. Daar tegen over bied Microsoft je wel een solide film service die niet alleen zeer up to date is, maar ook wat aan de prijzige kant. Op enkele min puntjes na, ben ik nog altijd zeer tevreden over mijn Xbox 360 de vele ijzersterke games, maar dit soort PR praat trek ik altijd een beetje slecht.



Yusuf Mehdi, Senior Vice President IEB, en Nancy Tellem, Entertainment and Digital Media President, hebben gisteren in het 'All Things D: Dive into Media' evenement hun visie voor entertainment op Xbox en nieuwe Xbox 360 cijfers gedeeld.

Nancy deelde nieuwe details over haar LA studio die interactieve content voor Xbox zal creëren. Ze onthulde dat de naam van de studio 'Xbox Entertainment Studios' zal zijn. 'Xbox Entertainment Studios' zal zich daarnaast bezighouden met interactieve live evenementen, zoals het live streamen van de rode loper van de Grammy Awards.

Yusuf deelde nieuwe Xbox 360 cijfers en entertainment highlights van 2012, waaronder:



· 76 miljoen Xbox 360 consoles zijn wereldwijd sinds de lancering van de console verkocht

· Xbox 360 was 24 maanden op rij de bestverkopende console in de Verenigde Staten, en heeft daarmee driemaal meer consoles verkocht dan de originele Xbox console

· 24 miljoen Kinect sensors zijn wereldwijd sinds de lancering verkocht

· De Xbox LIVE community is gegroeid tot 46 miljoen leden, een groei van 15 procent in vergelijking met het jaar daarvoor

· In 2012 is het televisie- en entertainmentaanbod op Xbox bijna verdrievoudigd (wereldwijde cijfers)

· 2012 was het grootste jaar wat betreft entertainment- en gamegebruik op Xbox:

o Xbox heeft 18 miljard uur aan entertainment bezorgd in 2012, een groei van 10 procent in vergelijking met het voorgaande jaar

o De gemiddelde gebruiker in de Verenigde Staten spendeert 87 uur op de Xbox per maand

o Het gebruik van entertainment apps is wereldwijd 57 procent gestegen in vergelijking met het voorgaande jaar

o Online multiplayer gaming is in 2012 verder gegroeid



· Het Xbox publiek is breder geworden

o Volgens data uit de Experian Simmons Spring 2012 Media Survey, is bijna 40 procent van de Xbox LIVE gebruikers in de Verenigde Staten vrouw en heeft 54 procent van de Xbox LIVE community minstens een kind in het huishouden

o Consumptie van familiecontent op Xbox Video is met 400 procent gestegen in vergelijking met het voorgaande jaar

Reageer