Watch Dogs is niet bang voor GTA V

Gtamen 7 juni 2013 om 09:51 uur

Na Saints Row IV is ook Watch Dogs niet bang voor GTA V. Ik vraag me dan toch af wat voor zooi ze in hun ontbijt gooien, want Watch Dogs heeft een gaint pile of dogshit aan sales en GTA heeft op het moment van schrijven minstens 125 MILJOEN verkochte exemplaren. GTA San Andreas is de nog steeds de meeste verkochte PS2 game OOIT en staat op de 3de plaats van meest verkochte spellen OOIT. Ik vraag me af waar ze mee bezig zijn met hun macho gedrag. Je mag wel je game uitbrengen op elke broodrooster die er op de markt is, maar dat betekent niet dat je een franchise van bijna 16 jaar oud gaat over gooien. Je moet eerst je beloftes waar maken, want het concept van Watch Dogs is tof. Nu de uitwerking nog. Saints Row ging GTA V zijn ass ook kicken toch? Ik zie het, want met 10 miljoen exemplaren verscheept na 3 games zijn ze een grote hit en is THQ faillet. Developers moeten niet groter doen dan hun ballen zijn en gewoon zich bezig houden met de game zo goed mogelijk maken, want GTA IV heeft meer dan 25 MILJOEN exemplaren alleen al verkocht. Dus als Ubisoft zich weer bezig gaat houden met de dingen waar ze wel goed in zijn (games maken bijvoorbeeld) dan kan GTA V rustig verder met Game of The Year worden.

"For the sake of every player out there, I like to believe that there is space for more than one great game in this world,"

"I would simply say that Watch Dogs is created by a very talented group of people who desire nothing more than to create something new, fresh and relevant for today's players."

Comparisons have been drawn between GTA and Watch Dogs because are urban open worlds, but Morin feels the two are pretty different.

"Controlling an entire city and invading its population provides a completely different way of interacting with your surroundings and offers unprecedented dynamism. For us, it's about creating a unique experience that feels so natural and immersive it'll seem impossible to achieve," he said.

"With Watch Dogs, we want to push gaming forward in our own way. We do play open world games and it surely influenced us in some way. But creating an experience is never about adding elements your neighbours have. It is all about delivering the fantasy and experience you are seeking."

Reageer