Bodycount karakter animatie draait op Morpheme Engine

RDJ134 8 juli 2010 om 19:11 uur

Het zal nog tot 2011 duren voor we aan de slag kunnen gaan met Codemasters First Person Shooter (FPS) Bodycount, deze zal draaien op een zwaar opgepompte EGO engine die we nog kennen van Operation Flashpoint en GRID. Maar om de karakters zo realistisch neer te zetten word er ook nog gebruik gemaakt van de Morpheme Engine. Hoe dan ook een titel om goed in de gaten te houden.

"The morpheme engine and tools enable fast and compelling content creation, driving Bodycount's explosive animations to new heights," said Bryan Marshall, CTO of Codemasters. "morpheme integrates perfectly with our EGOTM Game Technology Platform, ensuring that we hit our targeted quality levels in terms of visuals and animation efficiently."

"We were very excited about seeing the results of our master agreement with Codemasters, and the latest, highly-praised sighting of Bodycount at E3 demonstrates the talent of the team working on the title." said Andy Payne, VP Sales at NaturalMotion. "We look forward to supporting them as they push the FPS genre in this new, explosive direction."

Reageer