Top vijf over de slechtste dingen uit de game industrie

RDJ134 27 juli 2010 om 02:28 uur

De website uproxx.com heeft een top vijf gemaakt met de slechtste dingen uit de game industrie. Denk hierbij aan clichés, stelen van elkaars ideeën en het onderstaande. Manipuleren van de reviewers in ruil voor snoepreisje en reclame inkomsten, iets wat hier in Nederland meer regel dan uitzondering bij de 'grote jongens' is. Mijn andere site kreeg een tijdje geleden nog een mailtje van THQ die mijn cijfer van Metro 2033 (die rond het gemiddelde op Gamehype lag) te laag vonden en wilde hier graag de reden van wilde weten.

Daarom zullen wij van Eigenwereld zo eerlijk mogelijk blijven met onze mening, of uitgevers hier nu wel of niet blij mee zijn. Bedoel als je 69 euro voor een game moet betalen en uitgaat van een reviewer zijn mening. Dan moet dit niet de mening van de makers van het product of je sponsor zijn, zoals bij veel sites helaas vaak wel zo is.

4. The Reviewers

Game reviewers are an unwashed and shifty bunch at the best of times. They're usually employed by gaming websites, which run advertising from, you guessed it, videogames. Advertising which can and often is pulled if the reviews are negative.

This strong-arming inflates scores to the point that most reviewers rate almost exclusively between 7 and 10. A game can be barely functional and still not score worse than a 7.1 That's not even counting the outright manipulation and bribery that takes place. It's an extremely broken and incestuous system. Really, at this point, the only way to get an accurate idea of what a game is like is to grab a suspiciously glowing review from a big site, put it beside the game's Zero Punctuation review, and split the difference.

Reageer