De eerste beelden en interviews van BioShock Infinite *update 16:21*

RDJ134 13 augustus 2010 om 02:26 uur

Zo maar uit het niets was er opeens de aankondiging van BioShock Infinite, het derde deel uit de serie die totaal niks met zijn voorgangers heeft te maken. Laten we eerlijk zijn: BioShock 2 was een matige titel, die in enkele maanden meer dan dertig euro in prijs is gezakt. Maar goed, er komt de een derde titel en daarin spelen we de ex Pinkerton agent Booker DeWitt die er op uitgestuurd wordt om een jonge vrouw met de naam Elizabeth op te sporen. Deze leeft in een zwevende stad die nu letterlijk uit de lucht aan het vallen is. Beiden krijgen een relatie en gaan een groot avontuur te gemoed.

Naast de onderstaande video's had de website Joystiq.com een diepgaand interview met Kevin Levine. Deze website was ook aanwezig op het geheime pers event waar de aankondiging gedaan werd, en kregen zoals je hier kan zien een goed gevulde goodie bag mee naar huis.

Update: nieuwe video met interview van Kevin Levine toegevoegd.












Originally conceived as a floating symbol of American ideals at a time when the United States was emerging as a world power, Columbia is dispatched to distant shores with great fanfare by a captivated public. What begins as a brand new endeavor of hope turns drastically wrong as the city soon disappears into the clouds to whereabouts unknown.

The player assumes the role of former Pinkerton agent Booker DeWitt, sent to the lost city to rescue Elizabeth, a young woman imprisoned there since childhood. He develops a relationship with Elizabeth, augmenting his abilities with hers so the pair may escape from a city that is literally falling from the sky. DeWitt must learn to fight foes in high-speed Sky-Line battles, engage in combat both indoors and amongst the clouds, and harness the power of dozens of new weapons and abilities.

"We are excited to expand the world of BioShock, which is one of the industry's most critically acclaimed and beloved franchises," said Christoph Hartmann, president of 2K. "We believe that Irrational Games will lend their meticulous attention to detail and unique storytelling expertise to make BioShock Infinite an incredible entertainment experience that will immerse new and diehard fans of BioShock alike."

With the original BioShock, Irrational Games won "Game of the Year" awards from Game Informer, IGN, G4's X-Play, and BAFTA and redefined what players expect from a first-person shooter. "But when it came to begin work on BioShock Infinite," said Ken Levine, creative director of Irrational Games, "we only had one rule: No sacred cows. This game is both true to what people love about the series and unafraid to question every assumption."

Levine continued, "In order to explore the floating city of Columbia, we needed an entirely new engine. To bring Elizabeth to life, we had to build brand-new animation and AI systems. To create wide-ranging indoor and outdoor firefights at 30,000 feet, we had to rethink, rebuild and expand the BioShock arsenal. The only thing gamers can be certain of is this: the rules of the BioShock universe are about to change."

Reageer