Bioshock 2 leeft nog in het verleden met beeldresolutie

RDJ134 11 februari 2010 om 01:14 uur

Toen enkele jaren geleden de PC versie van Bioshock uitkwam ontstond er een kleine rel, want wat bleek nou, de beeldverhoudingen klopten niet helemaal. Doordat de huidige monitoren 16:9 zijn en de game 4:3 (oldskool vierkant) verdwijnt er een heel stuk beeld als je een 16:9 monitor hebt. Dus je zou zeggen dat 2K Games dit met Bioshock 2 wel goed voor elkaar had en dezelfde fout geen tweede keer meer zou maken. Maar niks is minder waar want de game is wederom in 4:3 en de gamers zijn (terecht) pissed off. Maar de community manager van 2K Games Elizabeth heeft op de officiële website laten weten dat dit probleem heel snel zal worden opgelost met een patch. Maar goed, dan neemt niet weg dat een ezel....never mind.

When BioShock 2 shipped for PC players, it altered the vertical FOV for different monitor aspect ratios rather than the horizontal FOV. (For those of you who think in pictures, like me, different views looked like the image below, depending on your aspect ratio.)

We are fixing the FOV so that it expands horizontally in the first PC patch (currently in testing - I'll be posting more about it when an exact date for its release is set!) That means that now your view will expand on the right and the left if you have a widescreen monitor, and look like the image below.

We always meant to have our FOV expand horizontally, but a last minute bug fix for a related issue changed this back to a vertical FOV just before ship. We feel rather silly about this, and agree that horizontal expansion is much more awesome, and that you'll have it very soon.

Reageer