Microsoft sluit in-game advertising bedrijf Massive

RDJ134 9 oktober 2010 om 20:18 uur

Microsoft heeft vandaag bekend gemaakt dat ze het in-game advertising bedrijf Massive sluiten, deze werd enkele jaren met veel tam tam aangekondigd en kan dan nu dus zijn deuren sluiten. De reden is ze hun geld moeten delen met andere developers, die liever zelf hun eigen ingame reclames maken (Ubisoft en Electronic Arts bijvoorbeeld) en zo de volle mep pakken. Daarom zal Microsoft zich nu gaan richten op Xbox Live, dus wie weet krijgen we nu wel reclame voor onze trailers of voor je game opstart. Met Microsoft weet je het maar nooit.


Massive was Microsoft's push into video game advertising and, since we live in an ad-filled world and games seek to mimic that reality, it seemed like a good fit. According to a report by Media Week however, the company has long been troubled, and will soon be shutting its doors.

The problem? Microsoft would rather advertise in Xbox Live, where it doesn't have to split the profits with publishers. EA recently pulled its business from Massive in order to sell ads internally. It's not that you will be seeing less advertising in games, it just seems as if those making large bets on in-game ads would simply rather keep larger cuts for themselves.

Reageer