Kinect gebruikt voor Motion Capture

RDJ134 5 januari 2011 om 20:08 uur

Er komt geen einde aan de toepassingen voor de Kinect controller, want iemand met de naam Brekel is er in geslaagd om van deze controller te gebruiken voor Motion Capture. De onderstaande video is een sneak peak van wat je kan gaan verwachten, want het is nog verre van af. Mooie hier van is dat je als developer geen dure software of studio's meer nodig hebt om menselijke bewegingen voor games vast te leggen.




Here's a quick preview of some experiments on streaming a skeleton from a Microsoft Kinect into MotionBuilder, in realtime.

A base application acquires a color and depth image from the Kinect and processes this into a 3D pointcloud.
(Not shown here but these can be dumped to disk as polygon objects as well)

PrimeSense's NITE is used to recognize the user and track a skeleton.

It then streams that data over TCP (could be done over a network connection) into MotionBuilder.
Using a custom device plugin the regular MotionBuilder toolset can then be used to map this onto a character.

All still very alpha and proof of concept at the moment, but hey it kinda works and is fun :)

More info at:
http://www.brekel.com

Note, this all runs on 30+ fps on a core2quad, the screencapture software had difficulty with it though.

Reageer