Waarom Battlefield 3 een single player heeft

RDJ134 31 oktober 2011 om 17:11 uur

Tijdens een interview Eurogamer.net had Frank Gibeau van Electronic Arts, is de vraag beantwoord waarom Battlefield 3 een single player verhaal heeft. Want Battlefield 2 was net als BF2142 en zijn voorgangers puur gemaakt voor de multiplayer. Maar volgens Frankie boy kunnen de beginnende gamers nu lekker opwarmen met een totaal on interessant verhaal voor dat ze hun geluk online gaan beproeven. Want als ik als betalende consument (ik heb de game niet gehad om te reviewen en kon dan ook 65 Euro ophoesten voor een Limited Editie) en liefhebber van de Battlefield reeks met een kritische blik kijkt is er nogal behoorlijk was mis voor een game die meer dan zes jaar op zich heeft laten wachten.

Vanaf de launch kregen we een 168mb grote update (Xbox 360) voor onze kiezen en dat is een hoop regels met code. Moesten we een HD Pack installeren van 1.5 gig om vol te kunnen genieten. Multiplayer heeft nog altijd een shitload aan bugs, zo kom je met je squad of party zelden tot nooit bij elkaar in een team, krijg je een error als je de status van je soldier voor de eerste keer op vraagt. Vallen de servers aan de lopende band uit, en dat kan ik nog wel begrijpen. Maar als je dan met je maten co-op wil spelen moet dit via een Electronic Arts server doen, die vaak offline is. Dit is slechts een greep uit vele ergernissen die deze titel soms letterlijk onspeelbaar maakt. Om maar te zwijgen waarom (voor de mainstream console kids zullen we maar zeggen) de commander rol uit Battlefield 2 totaal geschapt is. Maar gelukkig hebben we wel een single player mode.


"The single play experience is important. It's a great way to get fans into the experience, have them train up and get ready for multiplayer. And a lot of fans just enjoy having that single player experience. So I think you have to have both.

"Clearly the multiplayer is the richer opportunity for us because of the services opportunity in keeping customers engaged 365 [days a year]. Fortunately, Battlefield, as a franchise, since the late '90s has been configured around multiplayer and I think that's why you're seeing such popularity around the design."

Reageer