Bleszinski: we kunnen nog meer uit de Xbox 360 halen

RDJ134 9 november 2011 om 18:19 uur

Hoewel ik altijd Clifford 'Als RDJ niet op hou ga ik huilen' Bleszinski een beetje loopt te dissen, ik heb diep respect voor zijn werk. Want hij en Epic kregen het toch even voor elkaar om Bill Gates te overtuigen om 512mb RAM in plaat van 256mb RAM in de Xbox 360 te stoppen zodat Gears of War 1 kon laten zien tot wat de console kon doen. Nu de console tegen zijn limitaties begint aan te lopen, beginnen veel mensen al vooruit te kijken naar de volgende next gen Xbox. Maar Cliffy B heeft nu in dit openhartige interview met de website next-gen.biz verteld dat er met wat 'code magic' er nog heel wat uit de Xbox 360 te halen valt. Daarbij wijst hij naar de Super Nintendo die net voor zijn einde dankzij de Mode 7 onwijs mooie games kreeg.


Cliff Bleszinski, creative director at Gears Of War developer Epic Games, believes there is still room for technical improvement on the Xbox 360 despite the system's age.

Microsoft's console will be six years old in two weeks' time, but in a recent interview Bleszinski told us that was an advantage to developers who, having spent so long getting acquainted with the hardware's architecture, can now focus on better exploiting its capabilities.

"With creative programming you can squeeze anything out of any given platform," he told us. "Go back to the demo scene where these guys would take a 286 PC and in 38k make a demo that rivalled the most triple-A game of the time.

Blezsinski goes on to explain that he and his team at Epic did just that in development of Gears Of War 3. Asked what the project's biggest technical challenge was, he explained: "Pushing the Xbox [360] even further. We're kind of at that point where in the SNES [days] they started using Mode 7 in ways you never expected.

Reageer