Hands-on: Asura's Wrath

Coola 12 januari 2012 om 16:54 uur

Toen ik vandaag thuiskwam van school zette ik gelijk mijn PlayStation 3 aan om de demo van Asura's Wrath te downloaden. Maar voordat ik iets vertel over de twee demolevels, zal ik vertellen waar Asura's Wrath eigenlijk over gaat.

Asura's Wrath is een adaptatie van de Aziatische mythologie met een sciencefiction twist en gaat over Asura. Eén van de acht goden en de schuld krijgt van de moord op de keizer van Shinkoku. Tot overmaat van ramp wordt Asura's vrouw ook nog eens vermoord, zijn dochter gekidnapt en wordt hij zelfs verraden door zijn schoonbroer en aartsrivaal Yasha. Als straf wordt Asura verbannen uit Shinkoku. 12.000 jaar later is Asura weer terug en zweert hij wraak te nemen op de goden die hem hebben verraden.



Het eerste demolevel begint met een gevecht tegen Wyzen, een heel erg grootte en dikke god. In dit level staat de ranged battle centraal en dat houdt in dat je met de linker stick met behulp van een richter wijst en met vierkantje snelle lichte energy blasts afvuurt en met driehoekje energy blats afvuurt die locked zijn op je target. Nadat je de balk van Wyzen voor de eerste keer vol hebt, komt er een quick time event waarbij je op het juiste moment op de knop moet drukken die op het scherm wordt weergegeven. Na dit quick time event komt er een cutscene waar opeens een ruimteschip op komt dagen, die je vervolgens moet neerhalen. Dit doe je door er op te schieten en af en toe de rakketen die het schip afvuurt terug te gooien naar het schip. Zodra het schip neer is, moet je weer vechten tegen Wyzen door hem nog één keer in elkaar te rammen en daardoor transformeert hij in een nog grotere vorm (bijna net zo groot als de aarde zelf) en nadat je hem in deze vorm hebt verslagen is dit level voorbij.

Het tweede level gaf mij een beetje het Dragon Ball Z gevoel, om precies te zijn het allereerste gevecht tussen Goku en Vegeta en dat is een goed iets. In dit level vecht je op de maan en staat de mêlee battle centraal, met driehoekje, vierkantje en rondje doe je aanvallen en met het kruisje spring je. In het eerste stuk van het level is het hand-to-hand combat. Maar na de eerste quick time event pakt Augus (ook een van de goden) zijn zwaard en is het een hand-to-sword combat geworden. Na opnieuw Augus zijn balk vol te laten lopen komt er weer een quick time event waarbij Augus zijn zwaard laat groeien en jou raakt, waardoor je naar de aarde wordt gelanceerd. Tijdens je reis naar de aarde ben je nog steeds bezig met quick time events en zodra je op aarde bent is dit level alweer afgelopen.





Nou moet ik eerlijk toegeven dat Asura's Wrath mijn interesse wel al had gewekt, maar dat ik wel bang was dat het een hack & slash zou worden. Ik ben nu dus ook heel blij om het feit dat het een quick time/beat 'em up is geworden. Nou weet ik dat de meeste mensen eerder quick time moe zijn dan hack & slash moe, maar Asura's Wrath weet de quick time formule op de goede manier te gebruiken en ook al staat de quick time centraal, wordt er genoeg afwisseling gebracht door het schieten van energy blasts en door het oude vertrouwde beat 'em up systeem en daardoor wordt het nooit echt repetitief. Door de grafische stijl die word gebruikt (de cell-shaded stijl) lijkt het echt op een anime dat zichzelf kan meten met Dragon Ball en Naruto.

Nou hoop ik nog dat speelduur van de volledige game langer is dan de gemiddelde game van vandaag de dag. Deze game heeft nu mijn volledige interesse getrokken en ik kan niet wachten tot de volledige game te koop is. Want het is echt een must have voor de liefhebbers van dit genre.

Reageer