Hands-on: God of War: Ascension - singleplayer

Geschreven door Gtamen op 04 maart 2013 om 11:20 uur

Eerder kon je al mijn hands-on lezen van de multiplayer van God of War: Ascension en nu is de singleplayer demo uitgekomen. Reden genoeg dus om een demo-impressie te doen die ons best veel vertelt over hoe de volledige game gaat worden. Ook had ik een andere demo gespeeld die niet te downloaden is en die zal ik ook meenemen in deze impressie van de game.



Je begint de demo met een vrouw die je vast heeft geketend en dat is natuurlijk niet voor het plezier in de late uurtjes. Nee, dit is meer het plezier van God of War. Jij moet dus dood. Je slaat je los uit de ketens en dan begint het plezier.



De wereld van God of War: Ascension is een hele verbetering ten opzichte van God of War III. Er zitten veel meer lichteffecten in en je kan echt merken dat de developers meer gewend zijn geraakt aan de PS3. De movements van Kratos zijn als altijd weer lekker soepel en de actie blijft lekker doorvloeien. Met actie bedoel ik ook bloed. Ja, het is weer heel erg sterk aanwezig in dit nieuwe deel van God of War, want zoals bij het vorige deel komen er steeds meer bloedspatters op je lijf bij de hoeveelheid vijanden die je killt. Je word al heel snel rood als je de hersenen van de gigantische trol eruit rukt of er uit het niets insecten uit de borsten van een vrouwelijke creature komen zetten en je het mes in de kelen zet van die irritante kleine beestjes.

Een mooie manier om deze kleine mormels het leven zuur te maken is met het nieuwe zwaard en de nieuwe Rage-meter. De Rage-meter loopt op doordat je vijanden aanvalt en als hij helemaal vol is dan worden je aanvallen sterker. Het nieuwe zwaard is tof, maar aan het begin nog niet zo heel sterk. Helaas was te demo niet lang genoeg om het zwaard te kunnen upgraden, maar daar zullen we met de volledige game vast achter komen.



Net als in elke God of War-game, zitten er ook in God of War: Ascension quicktime events. Deze events worden door vele mensen irritant gevonden, omdat je voor de meeste quicktime events een hevige dosis ADHD nodig hebt om er voorbij te komen. Gelukkig is dat bij God of War: Ascension niet het geval en kon ik op mijn gemak rustig de knoppen indrukken zonder dat ik drie blikken energy drink naar achter moest werken.

Conclusie
Zoals ik al zei in mijn hands-on van de multiplayer, is God of War: Ascension een game die je gaat kopen voor de singleplayer die voor zover ik heb gespeeld heel erg spectaculair gaat worden. Gelukkig hoeven we niet lang meer te lijden totdat de game gaat uitkomen. Mijn eerste impressies van de game zijn in ieder geval heel erg goed en ik hoop dat mijn uiteindelijke mening niet teleurstelt.

Reageer

Artikelinformatie

Recente nieuwsberichten van God of War: Ascension Naar het profiel

Laatste nieuws

Naar het archief