Review: Max Payne 3: Local Justice Pack

RDJ134 9 juli 2012 om 01:38 uur

Max Payne 3 is ondertussen alweer enkele weken op de markt en is het tijd voor de nodige DLC om deze titel wat extra pit te geven. Deze is sinds enkele dagen onder de naam Local Justice Pack verkrijgbaar voor de PlayStation 3 en de Xbox 360. Rockstar was zo aardig om mij een Seasons Pass te geven zodat ik deze en alle toekomstige DLC kan reviewen.



Eerlijk is eerlijk, de multiplayer van Max Payne 3 is er één die verdomd verslavend is en dankzij de nodige uitdagingen en het ranking systeem heel erg leuk is om te blijven spelen. Zoals ik al zei in de intro is de Local Justice Pack aan te schaffen en wel voor €7 of 640 Microsoft Points. Ondanks dat het niet al te veel geld is, zijn en blijven we Nederlanders in een denkbeeldige crisis en is de grote vraag: Wat krijgen precies allemaal voor dat geld? Nou, dat is het volgende:

  • 55th Battalion HQ voor alle gamemodi;
  • The Imperial Palace en Departure Lounge voor Deathmatch, Team Deathmatch en Payne Killer;
  • M4 Assault Rifle with attachments;
  • São Paulo Police (SPP) Faction met bijbehorende avatar en customization opties;
  • Light Fingers Item for faster looting.

    De drie multiplayer maps uit deze DLC zijn bekend territorium, want deze mappen zijn aangepaste versies van drie singleplayer levels die je tegen het einde hebt gespeeld. Want zo vecht je in het 55th Battalion HQ door een gedeelte van het politiebureau en heeft ook nog een klein buitenstukje op de binnenplaats. Hierbij is het leveldesign erg goed gedaan en kan je via verschillende manieren op locaties komen en is het erg geschikt voor close en long range battles.

    The Emperial Palace is het hotel waar Max Payne voor zijn leven vocht terwijl het hele gebouw op instorten stond, dit is dan ook een prima locatie voor intense gevechten, waarbij vooral de verloedering van de plek toedraagt aan de uniek vibe. Je hebt ook echt gevoel dat je in een slooppand speelt waarbij het gevaar om elke hoek kan opspringen om je vol in het gezicht te schieten. Deze map is daarom ook veruit mijn favoriet van toch al drie (bijna) perfecte maps.

    Departure Lounge klinkt nogal vaag als titel, maar is gebaseerd op het stuk waar Max zich een weg baande door de wachtruimte van het vliegveld. Deze multiplayer map is dan ook behoorlijk groot en speelt zich af in twee gedeeltes, namelijk de grote hal en de bagageruimte die aan elkaar zijn verbonden met kleine nauwe ruimtes. Hierdoor heb je wederom een prima balans tussen korte- en langeafstandsgevechten.





    Nu we het over gevechten hebben, je tegenstanders knuffel je uiteraard niet dood. Hoewel doodslaan een optie is. Maar zonder dollen, in deze Local Justice Pack zit ook een nieuw geweer die echt bad ass is. Want de M4 is een volautomatisch wapen dat weer is gebaseerd op de overbekende M16 van het Amerikaanse leger, sterker, het is de verbeterde versie ervan. Uiteraard zitten er de nodige attachments aanvast die je moet unlocken, zoals een kijker, langer magazijn, laser et cetera. Bovendien als je geweer level 10 haalt krijg je een Achievement of een Trophie, wat je uiteraard dubbel zo hard motiveert om deze te gebruiken. Deze M4 bevalt me prima en heb dan ook gelijk twee profielen met dit wapen uitgerust.

    Een andere leuke extra is de São Paulo Police (SPP) fractie, die hierdoor de zevende groep in het spel wordt. Deze agenten hebben hun eigen unieke uiterlijke kenmerken, die je uiteraard in de Avatar en Customization opties kan aanpassen naar eigen smaak. Het geef niet zo heel erg veel meerwaarde naar mijn gevoel, maar het is heel erg leuk om wat nieuwe frisse gezichten te zien op het slagveld. Tot slot is er naast vijf nieuwe (vooral behoorlijk tijdrovend en redelijk moeilijk) Achievements en Trophies ook nog een nieuwe perk om sneller de zakken van je gedode tegenstanders leeg te plunderen. Wat altijd extra geld en items oplevert, en als je pech hebt een boobytrapgranaat (wat steeds vaker voorkomt) laat ontploffen.


  • Reageer