Review: Call of Duty: Ghosts - Onslaught DLC

RDJ134 2 februari 2014 om 18:04 uur

Afgelopen week verscheen er voor Call of Duty: Ghosts de eerste DLC onder de naam Onslaught en deze brengt ons vier nieuwe multiplayer mappen en voor de Extinction mode Nightfall Episode One. Maar het feest houdt niet op, want bij al deze content komt er ook een nieuw geweer met de naam Maverick mee. Activision was zo vriendelijk om ons deze map pack te geven en trok ik de afgelopen dagen ten strijden.





BayView
Dit is een heerlijke map die voor iedereen wel wat heeft, want deze promenade of pier is zowel indoor als outdoor. Waar close combat spelers hun hart kunnen ophalen, omdat er veel hoeken en straten zijn en een kleine tram die je rondjes kan laten rijden. Wat natuurlijk voor sommige mensen een aantrekkingskracht heeft om er in te gaan zitten en mee te rijden. Maar geen nood als je een SLA (Schutter Lange Afstand aka Sniper) bent, want dankzij diverse niveaus in het speelveld kan je zowel onder als op een hogere positie gaan zitten of liggen en zo tegenstanders uitschakelen. Maar voor de spelers die niet zitten te campen als een bitch en die meer van rennen en schieten houden is deze map ook prima geschikt. De Special Field Order voor deze diverse map is dat een oorlogsschip artillerie op de pier dropt.





Ignition
Dit level is niet helemaal nieuw, maar eigenlijk een remake/re-imagine van de in Call of Duty: Modern Warfare 2 populaire en geliefde map Scrapyard. Hoewel de layout voor het grootste gedeelte hetzelfde is gebleven, is het toch totaal anders, want er zijn nu tunnels toegevoegd waardoor het eigenlijk onmogelijk wordt om met twee teams in een Mexican stand off terecht te komen en er altijd wel een gaatje te vinden is om achter de vijandelijke linies terecht te komen. Ook hier geldt weer dat je als speler met een eigen voorkeur hier goed aan je trekken kunt komen, of je nu Sniper of Assault speelt. Het zal nooit lang duren voor er tussen de puinhopen van deze raketbasis een vijand voor of achter opduikt. Ook Ignition heeft een Special Field Order waarbij je twee raketmotoren kunt activeren om zo je tegenstanders te verbranden.





Fog
Ik zeg het niet graag, maar deze map vond ik persoonlijk het minste van allemaal. Het is donker en mistig, waarbij je tussen tunnels van begroeiingen door moet bewegen en in een moerasachtig gebied met enkele huisjes en kampeermeuk moet spelen. Voor Snipers in Ghillie Suit *kuch pedopakken kuch* die zich in de bossen verstoppen is dit een ideale map, maar voor mensen die een hogere en snellere gameplay hanteren is dit toch wel een klein minpuntje te noemen. Mijn ervaring is dan ook dat veel mensen deze map gelijk weg voten als deze verschijnt in rotatie. Wat wel fookin' awsome is met dit level, is de Special Field Order, want als je deze volbrengt dan verandert je personage in horroricoon Michael Myers en gaat er ook de theme song van de film Halloween spelen, waarin deze psychopaat de hoofdrol speelt. Myers kan net als een Juggernaut aardig wat kogels incasseren terwijl hij enkel met een bijl de tegenstanders te lijf kan gaan. Grappig detail is dat als hij iemand doodslaat er even een soort van wolkje is te zien, alsof hij zijn tegenstander zijn ziel steelt.





Containment
De laatste en gelijk beste map van de hele DLC is Containment, die zich afspeelt in een Mexicaans stadje dat helemaal naar de klote is geschoten en waar een tank met radioactief afval staat te lekken. Deze hele map is een urban close combat omgeving die door een lege rivierbedding in tweeën is gedeeld en op die manier is een confrontatie met de vijand niet ver weg. Het puin, de nauwe straten en gebouwen zijn ideaal voor elke speler, waarbij er zelfs diverse hoge punten aanwezig zijn voor de Snipers. Persoonlijk houd ik heel erg veel van urban maps in Call of Duty, omdat het zo'n heerlijke vibe heeft. De Special Field Order hier is dat je met een mortier de truck met radioactieve ooze (nee, er komen geen Tiener Turtles uit) kan opblazen, waarna iedereen in de buurt dood neervalt. De radioactieve drek zorgt er trouwens ook voor dat als je er in de buurt van bent je radar niet goed meer werkt. Hoe dan ook, deze map is echt superleuk en vet om te spelen.





Extinction mode - Nightfall Episode One
In Call of Duty: Ghosts zit standaard de Extinction mode, wat eigenlijk het antwoord was op de zeer geliefde zombie mode van de Black Ops-titels. Want met Extinction speel je niet tegen hordes zombies, maar aliens. Niet origineel, maar dat is lekker boeiend als je maar kan schieten op alles wat je kant op komt toch? Nightfall Episode One is, zoals de titel al doet vermoeden, het eerste deel (van vier), waarbij je het wederom moet gaan opnemen tegen vele waves aan aliens die dan ook steeds (lees: mega) groter worden en jou en je team naar het leven staan. Deze mode komt overigens pas echt goed tot zijn recht met drie andere vrienden die weten wat ze doen, want dan is dit echt dikke fun te noemen.





Maverick Geweer
Tot slot zit er bij de Onslaught DLC nog één goodie, namelijk de Maverick multi purpose assault rifle. Dit nieuwe wapen komt eigenlijk in twee smaken, als een assault rifle en ook als sniper rifle in te zetten op het slagveld. Het verschil is dat het als aanvalsgeweer een hogere vuursnelheid heeft waarbij je op middenlange afstand behoorlijk zuiver kunt schieten. Maar, ja er is altijd een maar, ga je als Schutter Lange Afstand spelen met de Maverick, dan heb je een elektronisch vizier waarmee je heel makkelijk vijanden kan spotten en uitschakelen. Het enige nadeel hier is dat het geweer juist heel erg traag, maar wel degelijk effectief schiet. Dus wederom een kwestie van voorkeur, ik persoonlijk houd het wel bij de Honey Badger met demper en grip erop.





Reageer