Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

Bespreek hier alles omtrent de games voor de PC.
Plaats reactie
Chillist
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 17:10
Locatie: Steenwijk

Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

Bericht door Chillist »

Afbeelding

Command & Conquer 4: Tiberian Twilight speelt zich af in het jaar 2062 en volgens geleerden heeft de Aarde nog zes jaar de tijd voordat de planeet totaal overwoekerd is door Tiberium. Het gevolg hiervan is dat de planeet onbewoonbaar wordt en dat de mensheid uitsterft.

Het water staat de Global Defense Initiative (GDI) en de Brotherhood of NOD aan de lippen. Het is aan hen om het oprukkende Tiberium te stoppen en zo de mensheid te redden. Deze situatie zorgt voor het blijkbaar onmogelijke: Kane reist af naar het hoofdkwartier van de GDI. Wat hij daar moet komen doen is de grote vraag. Het kan een list zijn van de kale leider, maar wellicht is hij daadwerkelijk op zoek naar vrede om zo de Aarde te redden.

Dankzij een aantal nieuwe spelmodi is de gameplay vernieuwd. Zo is er naast oude modi als skirmish ook een nieuwe multiplayermodus, waarin je met vijf-tegen-vijf speelt en waarbij het de bedoeling is bepaalde doelen te voltooien. Dankzij deze modus wordt het samenwerken binnen de game gestimuleerd en wordt er een sociale ervaring gecreëerd.

Preview:

In 1995 begon het allemaal voor één van de beste en populairste Real Time Strategy-series die er is, namelijk Command & Conquer. Maar straks, vijftien jaar na dato, beëindigt Electronic Arts het Tiberium-tijdperk van de Command & Conquer-serie naar alle waarschijnlijkheid compleet. Natuurlijk weten we dat nooit zeker, want Hollywood haalt ook zo vaak oude koeien uit de sloot. EA eindigt deze reeks nog wel met een paar drastische veranderingen, hopelijk ten goede.
Wat misschien de grootste verandering is in dit deel, is dat Kane, de ultieme badguy uit de Command & Conquer-serie en de leider van NOD (Brotherhood of Nod), met GDI (Global Defense Initative) wil gaan samenwerken. Vroeger waren de GDI en NOD altijd aartsrivalen van elkaar en nu zijn ze opeens de beste maatjes?! Feit is wel dat de wereld ten onder gaat, omdat het Tiberium er bijna compleet voor gezorgd heeft dat niks bewoonbaar meer is. Dit is ook de reden dat Kane, zoals altijd met een veel te grote bos haar, wil samenwerken met GDI, al heeft hij natuurlijk andere bedoelingen met deze “vriendschappelijke” wapenstilstand. Wat deze bedoelingen precies zijn is nog niet duidelijk.

Nieuw in Command & Conquer 4 is de Crawler, vervanger van de Mobile Construction Yard. De Crawler kan in tegenstelling tot de Mobile Construction Yard wel units maken, zodat je niet meer een apart gebouw nodig hebt om bijvoorbeeld tanks te maken. Dit rijende gevaarte heeft drie verschillende klassen: defensieve, offensieve en ondersteunende. Dit houdt in dat elke klasse andere eenheden heeft en bepaalde eenheden niet. De defensieve klasse kan als enige verdedigingsgebouwen plaatsen, maar heeft wel als nadeel dat deze minder sterke units ter beschikking heeft. Met de offensieve klasse kun je juist ontzettend sterke units maken zodat je tegenstanders met brute kracht kunt overrompelen. Nadeel van deze klasse is de zwakke verdediging. Maar als wij onze voetbalheld Johan Cruyff mogen geloven is de aanval de beste verdediging. De laatste klasse, de ondersteunende, is een combinatie van de defensieve en offensieve klasse. Deze klasse richt zich voornamelijk op het herstellen van eenheden en op spectaculaire luchtgevechten. Al met al biedt deze aanpassing voor veel tactische diepgang en voor ieder wat wils.

Ook nieuw is dat wanneer je main structuur flink te lijden heeft gehad en het uiteindelijk begeeft, het potje niet per se verloren is. Want als jou Crawler in tienduizend stukjes ligt, verschijnt er weer een nieuwe in een van de uithoeken van het speelveld. Tevens kun je dan opnieuw een klasse kiezen. Overigens heeft het voor de vijand geen zin om jouw Crawler op te wachten. De Crawler valt namelijk uit de lucht en alle units die er onder staan worden op spectaculaire wijze kapot gemaakt. Een potje is dan ook pas gewonnen of verloren wanneer één van beide partijen al haar objectives heeft voltooid.

Grafisch gezien is Command & Conquer 4 eigenlijk gewoon Tiberium Wars. Natuurlijk is de game wat opgepoetst, maar het vertoont geen grote grafisch vooruitgang. Dat neemt niet weg dat het er nog steeds verbluffend goed uit ziet, vooral met alle explosies, ongelofelijk. Ik heb er vertrouwen in dat dit een waardige afsluiter wordt van de Tiberium-serie. Voorlopig kunnen we gelukkig nog even genieten van Kane en zijn gekke bende, en wie weet komt EA hierna gewoon weer met een vijfde Tiberium-deel.

Mijn oordeel:

Ik speel C&C 3 nog steeds, en daar heb ik ook super veel uren in zitten. Het einde van de saga, ik word er zowat emotioneel van.. Ik hoop en denk dat alle grote veranderingen wel goed uit gaan pakken, ondanks dat ik het basebuilding ook wel ga missen. Het valt wel op dat C&C 4 mee wil gaan met z'n tijd en dingen over neemt van andere RTS games. Maar ik heb super veel zin in C&C 4 ondanks de grote wijzigingen en ga hem binnenkort dan ook pre-orderen :mrgreen:

Trailers:

Gameplay trailer:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=enEsDEPSGjk[/youtube]

Crawler trailer:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VdqFdtsdZjQ[/youtube]

Official trailer:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fe1IWjfdNCU[/youtube]

Gameplay trailer #2:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yrm1GGh5bNg[/youtube]

Class system trailer:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=U9y2_4YmQhE[/youtube]
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

Bericht door baxic »

kheb de beta ben alleen nog nooit tot een match gekomen XD
Afbeelding
Chillist
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 17:10
Locatie: Steenwijk

Re: Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

Bericht door Chillist »

Haha xD, hoe dat dan??:P

Ennuh, sorry als het niet overzichtelijk/duidelijk is of er nog belangrijke info mist ofzo. Maar dit is m'n eerste topic dat geheel gaat over één game, en ik ben dus niet zo'n held als Rick-Bellic xD.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

Bericht door baxic »

nou ik wordt meestal meteen weer gekicked :( zou wel aan mij ligge maarja
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vijeze
Berichten: 327
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:53

Re: Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

Bericht door Vijeze »

Lijkt me echt megavet, kvind C&C sowieso vet. (RA3 was wel een downer though)
Chillist
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 17:10
Locatie: Steenwijk

Re: Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

Bericht door Chillist »

Al die RA spin offs trekken mij sowieso niet maar ja, dat zou wel een kwestie van smaak zijn ofzo. Jeujh, nog maar uhm een maand - een dag xD

Overzicht van wat trailertjes:
http://www.gametrailers.com/game/comman ... rs#Content
Plaats reactie