3D films in de Bioscoop

Bespreek hier alles omtrent films. Daar vallen onder: bioscoop, dvd, Blu-Ray en downloads.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

3D films in de Bioscoop

Bericht door RDJ134 »

Nu er steeds meer en meer films in 3D in de bioscopen verschijnen, is het tijd geworden om hier een topic over te open. Hier in kan je laten weten wat je van een bepaalde film vind en of de 3D effecten tot hun recht kwamen en belangrijker: of de film je geld wel waar is.

Avatar: Deze film maakt optimaal gebruik van de huidige 3D technologie en een goed schoolvoorbeeld hoe 3D in films gebruikt moet worden.

Alice in Wonderland: De film maakt matig gebruik van 3D effecten, maar is niet continue op de voorgrond aanwezig zoals bij Avatar het geval was.

Clash of the Titans: Als er misschien vijf minuten aan 3D effecten in de film zit is het veel. Gemiste kans en als je deze film in de bioscoop gaat kijken, ga dan voor de 'gewone' 2D versie en haal van de Euro's die je bespaar een bak popcorn en een blikje Burn.
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: 3D films in de Bioscoop

Bericht door Radical »

Heb alleen Avatar gezien en moet zeggen dat het mijn verwachtingen wel overtroffen heeft. De bril verneukte mijn zicht niet en is gewoon helder. De typische schrikeffecten zitten er uiteraard weer in om even lekker de zaal mee te krijgen. Dit maakte de geloofwaardigheid van de film niet minder gelukkig. Was alleen wel een lange zit zo zonder pauze, maar dat ging voorbij alsof het een 'gewone' duur van 90 minuten was.
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: 3D films in de Bioscoop

Bericht door Duckz »

Ik had bij Avatar gelukkig wel een pauze & na de tijd was ik erg moe in mn hoofd. Toch geeft dat 3D me soms een beetje hoofdpijn, niet al te prettig dan.
Maar bij Avatar was het wel heel erg mooi. De kleuren, de jungle, het alles. Het was gewoon een mooie ervaring, die stukken mooier werd, misschien zelfs wel gemaakt, door de 3D!
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Greenwork
Berichten: 50
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 19:31

Re: 3D films in de Bioscoop

Bericht door Greenwork »

Ik vind de 3D films in Disney Parken wel gaaf. Dat je stoel hele tijd heen en weer gaat en je dingen ook echt voelt, zoals water en wind effecten. Ik ga dit jaar weer naar Florida dus verheug me al op de 3D attracties! :D
Gebruikersavatar
Eyesight
Berichten: 221
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 18:06
Locatie: Barneveld

Re: 3D films in de Bioscoop

Bericht door Eyesight »

nog nooit echt een 3D film gekeken, maar het lijkt me wel supervet, omdat het dan net lijkt alsof je in de film zelf zit. nu heb je dat bijna alleen met echte topfilms!
Plaats reactie