Welke film heb je als laatste gezien??

Bespreek hier alles omtrent films. Daar vallen onder: bioscoop, dvd, Blu-Ray en downloads.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Duckz schreef: Echter heb ik net Boyz N the Hood gekeken. Toffe film, maar het pakte niet echt, het einde.
De op 1 na laatste scene voor het einde, die gasten die rond rijden op zoek naar de moordenaar van Dough Boy zijn broer. Die stilte is zo fookin creepy, mannen op een missie die er op uit zijn om wraak te nemen en dan als ze hem te pakken hebben fookin nog steeds kippevel momentje. Net als het moment dat die broer vermoord wordt en iedereen huilt en de boys hun wapens ophalen voor een TCB (Taking Care of Buiness) dat raakt nog steeds hard omdat het zo goed in beeld gebracht wordt.

Einde met de speech van Ice Cube is inderdaad wat geforceerd, maar ik snap het wel. Iemand in de ghetto van LA vermoord wordt is het pagina 4 nieuws omdat er iets bullshit op de voorpagina staat. Dat raakt niemand meer, want het is slechts een statestiek geworden.

Zo is begin dit jaar een kennis van mij doodgeslagen in Australie, iemand die vroeger met zijn broer altijd bij ons in de straat kwam. Hoorde van Nederlander doodgeslagen door groepje in buitenladn en je denkt tja... dan hoor ik van mijn broertje wie het is en dan raakt het wel.
D-nic
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:06
Locatie: Tilburg

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door D-nic »

Ik vond Bane juist een van de beste dingen uit de film, ook al vond ik zijn stem tergend. Het zou nog oké zijn geweest als hij heel de film dezelfde stem had gehad, maar als je goed luistert veranderd de vervorming ook na iedere 3 scènes. Heb ik me behoorlijk aan gestoord. Voor de rest vond ik hem oké. Niet hoe ik hem kende, maar een karakter dat niet alleen intimiderend is neergezet, maar ook interessant was qua afkomst en motivatie.

Nee, een paar dingen waar ik me aan heb geërgerd zijn het karakter Alfred, het karakter Robin, het karakter Catwoman, de bij tijden ongelofelijk slecht geschreven dialogen (al in de eerste 10 minuten wordt dit duidelijk), de niet zo subtiele verwijzingen (Talia al ghul én Robin), de scène met rennende politieagenten en ik kan nog wel even doorgaan. Bane is eigenlijk een van de weinige dingen die ik wel interessant vond aan de film.

Batman Begins is mijn favoriet overigens. The Dark Knight is overhyped as fuck imo. Goede film, Heath Ledger acteert goed, maar niet briljant. Staat ook bol van de plotgaten.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Scars »

End of Watch Ik had heel veel van deze film verwacht, helaas was het een slechte poging om Colors te evenaren wat dus ook niet gelukt is. Jammer mislukte kans.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Total Recall 2012, wt ik daar van vind zie je van de week hier op Eigenwereld.nl :)
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Scars »

Bourne Legacy was erg slecht minste deel van allemaal. Looper was wel aardig maar haalt het voor geen meter bij 12 Monkeys. Resident Evil Retribution verhaal 0 actie 10 maar je zit feitelijk gewoon naar computer animaties te kijken de montage manier gaat snel vervelen. Drie films die ik allemaal niet zou kopen. :mrgreen:
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Rick-Bellic »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wDg9mUGwOLg[/youtube]

Topper van het jaar.
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door coola »

zo net terug van de epicness die de nachtpremiere van The Hobbit: An Unexpected Journey heet. 1 van de beste films van 2012 heb echt van af de eerste minuut tot de laatste minuut van de film genoten. als je fan ben van de LOTR trilogie dan is deze film echt iets voor je.

wie heeft er een delorean zo dat ik naar december 2013 kan reizen. :mrgreen:
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Was het de 48fps of 'gewone' 24fps versie?? Zit er aan te denken naar de eerst genoemde te gaan, maar bang dat ik motion sick wordt.
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door coola »

cinecity is niet echt een grote bios ( het heeft wel naam bekendsheid door film by the sea maar voor de rest is cinecity redelijk klein ). dus ik denk dat het gewoon de 24fps versie was.
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Aah ok, tnx :)
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Duckz »

FFFUUUUUU wil hem ook zo graag zien :(
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
D-nic
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:06
Locatie: Tilburg

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door D-nic »

RDJ134 schreef:Was het de 48fps of 'gewone' 24fps versie?? Zit er aan te denken naar de eerst genoemde te gaan, maar bang dat ik motion sick wordt.
Hoe dan? Je speelt toch ook games op 60fps? Is dit anders?
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Dat is als ik het goed begreep anders, website Kotaku noemde het alsof je naar een video game kijkt.

Schaam me dat ik de film nog steeds niet gezien hebt, door gebrek aan tijd :(
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Rick-Bellic »

The Hobbit: An Unexpected Journey (3D HFR)
Afbeelding
Het beeld en de 3D-effecten waren echt fantastisch, een genot om naar te kijken. Dan over de film zelf, je merkt wel dat Jackson het verhaal wilt weergeven zoals het ook geschreven is namelijk voor kinderen. Dat vind ik toch wel een van de minpunten, want het leek soms net alsof ik naar een Disney film zat te kijken. De troll uit Fellowship of the Ring zag er bijvoorbeeld 10 keer bruter uit dan de trollen uit deze film, die ook nog eens konden praten en grappig moesten overkomen. Ik had toch veel liever de realistische, donkere sfeer van Lord of the Rings teruggezien (maar wie weet verandert dat nog in de volgende films). Verder zijn er nog behoorlijk wat elementen toegevoegd aan het oorspronkelijke verhaal uit het boek (maar wel uit de lore van Tolkien), leuk voor achtergrondinformatie maar ook dit had veel beter kunnen zijn als het minder kinderlijk was geweest (een orc die er zo clean uitziet dat hij totaal niet angstaanjagend overkomt).
De dwergen waren wel tof en het was leuk om de terugkerende personages in een andere setting te zien. De muziek was ook geweldig en de landschappen echt mooi.

Leuke film, maar het had zo veel beter kunnen zijn als het qua sfeer trouw was gebleven aan Lord of the Rings en niet aan een of andere Narnia film.
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Duckz »

Eindelijk The Hobbit ook gezien, en ik ben het echt amper eens met de kritiekpunten. Ik vond het een hele toffe film, en ik zou er zo weer heen kunnen gaan. Wat het kindergehalte betreft, dat is er amper. Misschien dat de hoeveelheid humor mensen minder aanspreekt, maar hij blijft wat dat betreft erg goed bij het boek, en het pas ook goed in deze film. Ik ben het ook niet met Rick eens dat de trollen er minder tof uitzagen, om meerdere redenen. 1) er zijn meerdere rassen van trollen. 2) ik vond ze juist meer karakter hebben nu, dan de inwisselbare grijze trol uit de LOTR trilogie. Natuurlijk is dat ook een smaakkwestie, maar het heeft ook zeker veel met het boek te maken. En ik heb liever een film die dicht bij het boek blijft dan een Nolan sfeertje.
Wel ben ik het met Rick eens over de dwergen, de muziek en de landschappen. Ook was de opening van de film erg sterk.
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Nog steeds The Hobbit niet gezien, ziek als een malle. Maar goed staat op de agenda voor de aankomenden maand.

OT:

Eergister nacht (en in 93 in de bioscoop) Johny Mnemonic gezien, een verfilming van een Cyberpunk boek. Verhaal op zich is zeer interessant, alleen de acteer prestaties OMFG die waren nog slechter dan ik me kon herinneren.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Blade Runner Final Cut en ik ben wederom helemaal weg geblazen door deze sci-fi klassieker. De stijl, visueel en filosofie over leven en dood het is zoveel dieper dan je op het eerste gezicht denkt te zien. Als ik deze film een cijfer zou moeten geven, dan was het een 9.9.
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Rick-Bellic »

Django Unchained
Afbeelding

Aardig goede film. Soms een beetje langdradig en er zitten wat overbodige scenes in (wat wil je als een film zo'n 3 uur duurt). Maar de goede scenes zorgen ervoor dat het toch leuk blijft om te kijken. Humor soms misplaatst en niet grappig, had het liever serieus gezien. De soundtrack kon ik dan wel weer om lachen, nummer van Rick Ross :mrgreen: en natuurlijk de serieuze tracks van o.a Morricone en Ortolani.
Vooral het laatste half uur is echt genieten.

Kan niet wachten om hem op blu-ray te zien!
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Duckz »

Ik heb Django afgelopen donderdag ook gezien. Ik was verbaasd, had hem toch wat minder leuk verwacht. Integendeel, hij was tof, grappig, en lekker bloederig. Wel zit ik nu ook te denken of Will Smith het beter had gedaan (de rol van Django was met hem in het achterhoofd geschreven), maar ik denk dat juist het norse van Jamie Foxx wel erg goed bij deze film past.
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Django Unchained staat nog steeds op mijn lijstje. Maar eerste moet ik nog The Hobbit zien. Begin achter te lopen de op de bioscoop releases en dat irriteerd me lichtelijk ;)
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

The Hobbit vandaag in de bioscoop gezien, helaas geen HFR en IMAX. Coole film, beetje kinderachtig hier en daar, maar verdomd nice en kan niet wachten op de rest van de delen.
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Adanteh »

Another Earth

Een niet al te moeilijk geproduceerde film (Camera werk is af en toe wat matig), maar heb me er eigenlijk prima mee vermaakt. Overigens heeft die sci-fi tag er weinig te zoeken.
ORLY?
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Rick-Bellic »

Hotel Transylvania: Verrassend tof! Leuke grappen en heb eigenlijk de hele film door wel kunnen lachen.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Dredd, wel ok film die veel weg heeft van Robocop meets The Raid Redemption. Mooie effecten en weinig verhaal eigenlijk. Die stedelijke omgevingen waren heel erg mooi gedaan.
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Duckz »

Ik heb een paar weken terug ook Hotel Transylvania gekeken op een mooie doelloze dag. Best prima animatiefilm inderdaad, sommige grappen zijn erg sterk indeed.
Overigens had ik de Underworld films nog nooit gezien, dus daar heb ik de eerste twee even van gekeken. Deel een was verrassend leuk nog, deel 2 was een beetje een matige sequel.
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Plaats reactie