Crips: Strapped 'n Strong

Bespreek hier alles omtrent internet, zoals algemene filmpjes YouTube en wat je verder tegenkomt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Crips: Strapped 'n Strong

Bericht door Scars »

Documentaire tijd... Crips: Strapped 'n Strong

De film gaat over het gewelddadige leven van een Haagse gang, de Crips, bestaande uit een groep Antillianen en Surinamers, die zich bezighoudt met gewapende overvallen, drugshandel en gangsta rap. De film brengt op vrijwel ongecensureerde wijze een cultuur van geweld in beeld en weet bovendien door te dringen tot de gedachten en gevoelens, die achter de gezichten van de gangster schuilgaan.

De film is gemaakt door Joost van der Valk en Mags Gavan, en geproduceerd door Pieter van Huystee Film en Revolver.

Ik vond het zeker de moeite van het kijken waard.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Crips: Strapped 'n Strong

Bericht door RDJ134 »

Zo gaat dat bij ons hier in Den Haag :)
RJ133
Berichten: 454
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 02:15
Locatie: kirchroa
Contacteer:

Re: Crips: Strapped 'n Strong

Bericht door RJ133 »

Nog een reden om op de pvv te stemmen.
Afbeelding
-----------------------> Xfire,YouTube, Twitter,Hyves <-----------------------
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Crips: Strapped 'n Strong

Bericht door Scars »

Hou je bek eens, sukkeltje. We weten nu wel dat je een Wilders kont kussertje bent.
RDJ134 schreef:Zo gaat dat bij ons hier in Den Haag :)
:lol: :lol: :lol:
Spoiler: show
Die gast die tot de dag van vandaag onvindbaar is. Volgens mij is hij 'em gewoon gesmeerd met de doekoe.
Gebruikersavatar
Scaletta
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:25
Locatie: Ergens in Nederland..

Re: Crips: Strapped 'n Strong

Bericht door Scaletta »

Damn.. bij sommige stond er gewoon helicopterkaping XD.... Zoiets gebeurt nooit in Rotterdam.
Maar wel een vet documentaire.
He who knows others is wise. He who knows himself is enlightened. ~ Lao Tzu
The richest man is not he who has the most, but he who needs the least. ~ Onbekend
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Crips: Strapped 'n Strong

Bericht door Scars »

Spoiler: show
"Helikoptertje gekaapt om me homey uit de bajes te halen." :mrgreen:
RJ133
Berichten: 454
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 02:15
Locatie: kirchroa
Contacteer:

Re: Crips: Strapped 'n Strong

Bericht door RJ133 »

Scars schreef:Hou je bek eens, sukkeltje. We weten nu wel dat je een Wilders kont kussertje bent.
RDJ134 schreef:Zo gaat dat bij ons hier in Den Haag :)
:lol: :lol: :lol:
Spoiler: show
Die gast die tot de dag van vandaag onvindbaar is. Volgens mij is hij 'em gewoon gesmeerd met de doekoe.

Het is toch mijn mening!
Afbeelding
-----------------------> Xfire,YouTube, Twitter,Hyves <-----------------------
Gebruikersavatar
SideEffect
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 15:58
Locatie: Land of Tha Heartless

Re: Crips: Strapped 'n Strong

Bericht door SideEffect »

ja dit heb ik ook gezien inderdaad...

was er eerst maar sceptisch over, crips in nederland, yeah right... maar na die documentaire moest ik er wel om lachen eigenlijk. dat hele gang gedoe is echt te geromantiseerd de laatste jaren, alle mensen willen het nu na doen, dit komt ook mede door die halvegare kk idioten die nu de laatste op tv verschijnen en claimen dat ze uit de ''hood'' komen en dat ze bij een gang zitten, maar in feite gewoon studio-gangsters zijn(zoals Eazy-E het altijd zo mooi zei) lil wayne bijv. die claimed dat hij drugs dealde en moest overleven enz. terwijl hij op z'n 11de al een platencontract had, en ik zie niet een 9/10 jarige jochie dealen op straat.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FXfly5hcTNw[/youtube]

en in Amerika zijn gangs mede ontstaan omdat die mensen het gewoon puur en puur slecht hadden qua geld, en een gang bood die uitweg om meer geld te krijgen + protectie van je eigen gang, alhoewel dat natuurlijk vaak leidde tot moord van de concurrerende gang, de meesten haalden de +-20 geen eens... En ik zie dat hier in Nederland niet gebeuren hoor, ja er zijn natuurlijk wel arme mensen maar er zijn ook genoeg instanties die je helpen en als je maar goed je best moet het geld toch wel een beetje binnen komen, en in Nederland ben je toch altijd verzekerd voor een minimum bestaan.dus gangs zijn hier in Nederland eigenlijk overbodig als je het voor het geld doet, dus hier is het eigenlijk voor de stoer doenerij als je het mij vraagt, terwijl het daar in de eerste instantie daar helemaal niet over gaat...

Maar in feite heb ik niks tegen ze, laat ze lekker hun gang gaan, als er maar niet onschuldigen er bij betrokken worden...
RJ133
Berichten: 454
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 02:15
Locatie: kirchroa
Contacteer:

Re: Crips: Strapped 'n Strong

Bericht door RJ133 »

Edit Radical: Laat het. Ontopic nu.
Afbeelding
-----------------------> Xfire,YouTube, Twitter,Hyves <-----------------------
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Crips: Strapped 'n Strong

Bericht door Scars »

SideEffect schreef:Gangs zijn hier in Nederland eigenlijk overbodig als je het voor het geld doet, dus hier is het eigenlijk voor de stoer doenerij als je het mij vraagt, terwijl het daar in de eerste instantie daar helemaal niet over gaat...
Helemaal mee eens. En eigenlijk zijn ze nog dom ook want ze houden zich voornamelijk bezig met ripdeals. Je kunt veel beter eerlijk in dat soort shit handelen dan heb je er veel meer aan op de langere termijn. (meer deals) Een ripdeal is eenmalig per klant en dan moet je daarna nog maanden over je schouder kijken ook. :lol:
Gebruikersavatar
SideEffect
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 15:58
Locatie: Land of Tha Heartless

Re: Crips: Strapped 'n Strong

Bericht door SideEffect »

Scars schreef:
SideEffect schreef:Gangs zijn hier in Nederland eigenlijk overbodig als je het voor het geld doet, dus hier is het eigenlijk voor de stoer doenerij als je het mij vraagt, terwijl het daar in de eerste instantie daar helemaal niet over gaat...
Helemaal mee eens. En eigenlijk zijn ze nog dom ook want ze houden zich voornamelijk bezig met ripdeals. Je kunt veel beter eerlijk in dat soort shit handelen dan heb je er veel meer aan op de langere termijn. (meer deals) Een ripdeal is eenmalig per klant en dan moet je daarna nog maanden over je schouder kijken ook. :lol:
precies. + het zal altijd blijven bij kleine handeltjes...
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Crips: Strapped 'n Strong

Bericht door baxic »

RJ133 schreef:
Scars schreef:Hou je bek eens, sukkeltje. We weten nu wel dat je een Wilders kont kussertje bent.
RDJ134 schreef:Zo gaat dat bij ons hier in Den Haag :)
:lol: :lol: :lol:
Spoiler: show
Die gast die tot de dag van vandaag onvindbaar is. Volgens mij is hij 'em gewoon gesmeerd met de doekoe.

Het is toch mijn mening!
wij geven geen zak om je mening

Edit Radical: En wij niet om deze comments, dus nokken.
Afbeelding
Plaats reactie