Link aanklikken

Feedback omtrent Eigenwereld kun je hier kwijt. Dit kan zowel over de site als het forum gaan.
Gesloten
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Link aanklikken

Bericht door Scars »

Kan het mischien dat als je een link klikt dat het dan in een nieuwe pagina komt of in een nieuwe tab?
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Link aanklikken

Bericht door Radical »

Eigenlijk niet. Om welke link zou dat moeten gaan dan? Misschien als je een browser met tabs gebruikt dat je instellingen veranderd (of vanzelf aangepast) zijn?
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Link aanklikken

Bericht door DaveyY »

Rechtermuisknop op de link en dan openen in nieuw tab.

Werkt voorzover ik weet in elke browser :P.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Link aanklikken

Bericht door Radical »

Tegenwoordig is vrijwel elke browser met tabs. Je kunt ook je scrollwiel indrukken of ctrl+klik (voor tab) of shift+klik (voor venster) doen of zoals DaveyY zegt. Hiermee staat de keuze voor iedereen open. Als ik het standaard instel voor nieuw venster, dan snapt niet iedereen wat er gebeuren gaat en is er geen keuze meer.
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Link aanklikken

Bericht door Scars »

Oke.

Slotje
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Link aanklikken

Bericht door Radical »

Is het antwoord ook iets waar je aan hebt?
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Link aanklikken

Bericht door Maestro »

Ik ben een voorstander van dat het in een nieuwe tab/venster klikt. Reden? Omdat dat vrijwel op elke site gebeurd waar ik kom. Behalve dan hier en op een ander forum wat deze software gebruikt. Wat mega irritant is.(en het probleem met de oplossingen die aangedragen worden is dat de site wel in een nieuw venster/tab word geladen maar je er niet automatisch naar toegaat. Of automatisch weer terug komt als je de nieuwe site weer sluit). Het is puur een gewoonte ding en daarom hier opeens irritant.
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Link aanklikken

Bericht door Radical »

Maar er zijn dus sites waar als je op een topic klikt in een nieuwe tab/venster terecht komt?
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Link aanklikken

Bericht door Maestro »

Als je op een externe link klikt ja. Interne links blijven gewoon in hetzelfde scherm/venster/tab.
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Link aanklikken

Bericht door Scars »

Ik bedoel ook externe links.
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Re: Link aanklikken

Bericht door Pleasedontshout »

Je kan toch ook gewoon je middelste muisknop AKA de scrollknopdraaiding gebruiken? Als je daar op klikt komt een link ook in een nieuw venster :)
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Link aanklikken

Bericht door Radical »

Nu dit topic is aangemaakt en ik op onderzoek ging, kwam ik weer info tegen die ik eerder heb geplaatst, dus dit is vast eerder ook ter sprake gekomen.

Wat ik me van die reactie herinner is dat de makers van het PHPBB forum wilden dat de techniek enzo voldeed aan de nieuwste normen voor het maken van sites. Dat betekent dat de gebruiker een keuze moet hebben in hoe de site gebruikt wordt. Dat betekent dus dat de gebruiker bepaalt hoe een pagina geopend wordt en niet dat ik dat bepaal door te forceren dat een link in een nieuw venster opent.

Zoals PDS zegt en erboven ook al staat: ctrl+klik, scrollwiel-klik, shift+klik, rechtermuisknop > openen in nieuw venster (of tabblad)
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Link aanklikken

Bericht door Scars »

Okidoki, I was just wondering. :P
Gesloten