Fitness, krachttraining en cardio

Wil je gewoon over andere dingen praten? Dat kan dan hier!
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door Rick-Bellic »

Een topic over alles wat je in de sportschool doet! Zijn er nog meer mensen hier die iets aan fitness of aanverwanten doen?
Ikzelf ga 2x in de week en doe 15 tot 20 minuten cardio en train dan m'n hele lichaam (rug, borst, schouders, benen, buik etc). Echt supervet en kan niet wachten totdat ik de volgende keer weer kan gaan!
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door coola »

ik zou het willen maar door lichaamlijke klachten gaat het niet m'n voet is nog steeds naar de tering en ik kan m'n rechter hand niet goed gbruiken omdat ik m'n pink nie kan buigen
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Greenwork
Berichten: 50
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 19:31

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door Greenwork »

Ik ga 1 keer per week naar de sportschool en doe af en toe een klein beetje aan gewichten, maar niet te veel want als je te vroeg met dit soort dingen te werk gaat zal je er later spijt van krijgen.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door baxic »

fap fap
Afbeelding
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door Rick-Bellic »

Greenwork schreef:Ik ga 1 keer per week naar de sportschool en doe af en toe een klein beetje aan gewichten, maar niet te veel want als je te vroeg met dit soort dingen te werk gaat zal je er later spijt van krijgen.
Ik ben ook 14 en ga 2 tot 3 keer in de week. Er kan echt niks mis gaan als je alle oefeningen goed uitvoerd. Zorg gewoon dat je het gewicht pakt waarmee je zonder té veel moeite 15 herhalingen kunt maken. Dus niet jezelf gaan dwingen om een gewicht van xx kilo te nemen waarmee je net 1 herhaling kunt maken. Sowieso is de kans op blessure's heel erg klein en komt bijna alleen voor als je een oefening verkeerd uitvoerd dus onder begeleiding moet alles goed komen.
Gebruikersavatar
Fast
Berichten: 567
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 20:33
Locatie: Barneveld

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door Fast »

Ik doe voor opleiding voor het leger genaamd Vrede & Veiligheid en ik doe daar 4 uurtjes fitness per week en daar doen we eerst altijd even warming up op cardio en daarna kracht. En we zijn al zover dat we weten hoe we moeten trainen en iedereen traint dat ook voor zich zelf dus. En voor de rest heb ik nog 2 uur Militaire zelfverdediging en nog 4 uur buiten sport en dan doen we van alles wat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
woutersuper
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 16:38
Locatie: Enter

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door woutersuper »

ik ga 1x per week ongeveer anderhalf uur.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scaletta
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:25
Locatie: Ergens in Nederland..

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door Scaletta »

Vorig jaar ging ik naar de sportschool maar nu niet meer.
Ik gebruik thuis dumbells en de loopband.
He who knows others is wise. He who knows himself is enlightened. ~ Lao Tzu
The richest man is not he who has the most, but he who needs the least. ~ Onbekend
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door Rick-Bellic »

Net weer geweest. Was weer leuk, alleen jammer van de regen. Ik heb gewoon weer hetzelfde gedaan als de vorige keren, alleen ga ik de volgende keer geen 15 minuten op zo'n step-ding staan. Geen zin meer, tussen al die huisvrouwen. :lol:
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door baxic »

op je 15 al fitnessen srry maar dat is echt niet nodig hoor en slecht voor je want je spieren zijn nog aant groeien enzo

zoiezo vindt ik fitness nuttenloos ga gewoon een sport doen of lekker veel fietsen zoals mij dan ben je al gezond genoeg besig
Afbeelding
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door Rick-Bellic »

Haha, als je er niks vanaf weet post dan liever niet. Wel grappig om te zien dat mensen nog steeds in die sprookjes geloven.
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door Freezown »

Als jij rekening houd met je leeftijd hoeft het inderdaad niet schadelijk te zijn, maar ik heb wel eens eerder gezegd dat ik niet zo'n fan ben van de sportschool.
Man this is such a drag
Greenwork
Berichten: 50
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 19:31

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door Greenwork »

--------
Laatst gewijzigd door Greenwork op wo 04 feb 2015, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door Rick-Bellic »

Vandaag wat nieuwe oefeningen geprobeert. Ook wat hulp gekregen voor een beenspier-oefening, bleek het niet goed genoeg doen. Wel nice dat ze je gewoon helpen, al werken ze er niet.
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door Duckz »

Nou ik ben 17 en ga nu 2 keer in de week. 5 minuutjes warming up en dan gewichten. Lol. Niet dat ik nu een machoman ben hoor, ben redelijk dun & fiets (voordat ik geblesseerd aan mn knie was) elke dag een uur. Dus genoeg lichaamsbeweging. En tijd om mn armen en mn schouders/rug wat breder te krijgen. En dat is al wel een beetje gelukt! Niet extreem, maar zie er wat minder dun uit en daar doe ik het om!

Oja, nu fitness ik vooral op therapeutische basis voor mn knieën. Kost toch maar zo een 20 minuten dan ..
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Gebruikersavatar
DanielBoss
Berichten: 793
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:42
Locatie: Groningen

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door DanielBoss »

Rick-Bellic schreef:Haha, als je er niks vanaf weet post dan liever niet. Wel grappig om te zien dat mensen nog steeds in die sprookjes geloven.
Wat voor sprookje? Dat fietsen gezond is voor je?

Freezown schreef:Maar ik heb wel eens eerder gezegd dat ik niet zo'n fan ben van de sportschool.
Mee eens, ik vind de sportschool echt helemaal niets. Neem dit niet persoonlijk, maar ik vind de sportschool meer voor mensen die niet zelf kunnen sporten (niet genoeg motivatie) en dus stimulans nodig hebben.

Zelf wielren ik behoorlijk veel dus conditie heb ik wel genoeg. En daarnaast hebben we zelf een fitness aparaat, waar ik af en toe wel eens wat op doe. En daarnaast hardloop ik ook nog wel een paar keer in de maand.

Lekker goedkoop en toch een goede conditie en gezond. Het kan echt, het is geen sprookje Rick.
To be the best, you have to beat the best. And I'm undefeated.
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door Adanteh »

Rick bedoelt het sprookje dat fitnessen op jonge leeftijd niet echt goed voor je is. Natuurlijk is er niks mee om je conditie goed op pijl te houden, of wat te trainen, maar je hebt dus kinderen die veel te zwaar trainen. Niet echt ideaal als je spieren nog gigantisch moeten groeien. Natuurlijk wordt het wat overdreven door mensen, maar er zit zeker wel een kern van waarheid in.
ORLY?
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door Rick-Bellic »

DanielBoss schreef:
Rick-Bellic schreef:Haha, als je er niks vanaf weet post dan liever niet. Wel grappig om te zien dat mensen nog steeds in die sprookjes geloven.
Wat voor sprookje? Dat fietsen gezond is voor je?

Freezown schreef:Maar ik heb wel eens eerder gezegd dat ik niet zo'n fan ben van de sportschool.
Mee eens, ik vind de sportschool echt helemaal niets. Neem dit niet persoonlijk, maar ik vind de sportschool meer voor mensen die niet zelf kunnen sporten (niet genoeg motivatie) en dus stimulans nodig hebben.

Zelf wielren ik behoorlijk veel dus conditie heb ik wel genoeg. En daarnaast hebben we zelf een fitness aparaat, waar ik af en toe wel eens wat op doe. En daarnaast hardloop ik ook nog wel een paar keer in de maand.

Lekker goedkoop en toch een goede conditie en gezond. Het kan echt, het is geen sprookje Rick.
Ik heb zelf 7 jaar op voetbal gezeten, en in die jaren gecombineert met andere sporten. De reden dat ik dus nu naar de sportschool ga is niet dat ik een gebrek aan motivatie heb. Er hangt gewoon een leuke sfeer, je hoeft geen rekening te houden met anderen (of iets moet bezet zijn maar dan ga je iets anders doen) en je kunt er alles trainen.

Dat jij een goede conditie hebt omdat je gaat wielrennen, hardlopen en oefent op een fitness apparaat geloof ik best. Maar als je meer in spiermassa wilt aankomen heb je daar echt niet genoeg aan. Ik weet niet of je thuis een fitness apparaat hebt voor conditie of spieren, maar waarom zou je één apparaat kopen terwijl je voor ongeveer hetzelfde bedrag 1 jaar lang onbeperkt op tientallen apparaten kunt trainen?
Adante schreef:Rick bedoelt het sprookje dat fitnessen op jonge leeftijd niet echt goed voor je is. Natuurlijk is er niks mee om je conditie goed op pijl te houden, of wat te trainen, maar je hebt dus kinderen die veel te zwaar trainen. Niet echt ideaal als je spieren nog gigantisch moeten groeien. Natuurlijk wordt het wat overdreven door mensen, maar er zit zeker wel een kern van waarheid in.
Zoals ik al in een post hierboven zei, als je een gewicht uitzoekt waarmee je zonder moeite 15 herhalingen kan er in principe niks fout gaan.
Gebruikersavatar
DanielBoss
Berichten: 793
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:42
Locatie: Groningen

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door DanielBoss »

Rick-Bellic schreef:
DanielBoss schreef:
Rick-Bellic schreef:Haha, als je er niks vanaf weet post dan liever niet. Wel grappig om te zien dat mensen nog steeds in die sprookjes geloven.
Wat voor sprookje? Dat fietsen gezond is voor je?

Freezown schreef:Maar ik heb wel eens eerder gezegd dat ik niet zo'n fan ben van de sportschool.
Mee eens, ik vind de sportschool echt helemaal niets. Neem dit niet persoonlijk, maar ik vind de sportschool meer voor mensen die niet zelf kunnen sporten (niet genoeg motivatie) en dus stimulans nodig hebben.

Zelf wielren ik behoorlijk veel dus conditie heb ik wel genoeg. En daarnaast hebben we zelf een fitness aparaat, waar ik af en toe wel eens wat op doe. En daarnaast hardloop ik ook nog wel een paar keer in de maand.

Lekker goedkoop en toch een goede conditie en gezond. Het kan echt, het is geen sprookje Rick.
Ik heb zelf 7 jaar op voetbal gezeten, en in die jaren gecombineert met andere sporten. De reden dat ik dus nu naar de sportschool ga is niet dat ik een gebrek aan motivatie heb. Er hangt gewoon een leuke sfeer, je hoeft geen rekening te houden met anderen (of iets moet bezet zijn maar dan ga je iets anders doen) en je kunt er alles trainen.

Dat jij een goede conditie hebt omdat je gaat wielrennen, hardlopen en oefent op een fitness apparaat geloof ik best. Maar als je meer in spiermassa wilt aankomen heb je daar echt niet genoeg aan. Ik weet niet of je thuis een fitness apparaat hebt voor conditie of spieren, maar waarom zou je één apparaat kopen terwijl je voor ongeveer hetzelfde bedrag 1 jaar lang onbeperkt op tientallen apparaten kunt trainen?
Tjah, ik heb em zelf niet betaald, dus wat dat betreft is het voor mij echt een stuk goedkoper :P . En dat apparaat kan (serieus) 150 oefeningen op doen, voor elke spier 1. Maar ik vind het een onhandig kutding, dus ik doe het liever zelf ;). (push-ups, buikspier oefeningen, dat soort shit)
To be the best, you have to beat the best. And I'm undefeated.
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door Rick-Bellic »

Ik denk dat ik vanaf volgende week 3 keer ipv 2 keer ga.
Laatst gewijzigd door Rick-Bellic op ma 14 jun 2010, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
woutersuper
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 16:38
Locatie: Enter

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door woutersuper »

ik mag niet meer naar de fitness. in ieder geval voor een lange tijd niet meer :cry:

k*t schouder ontsteking
Afbeelding
RJ133
Berichten: 454
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 02:15
Locatie: kirchroa
Contacteer:

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door RJ133 »

Ik ga al een tijdje.
1 x per week, en dan vooral kracht training.
en thuis heb ik een veer voor borst spieren. dat doe ik 100x per dag
Afbeelding
-----------------------> Xfire,YouTube, Twitter,Hyves <-----------------------
Chillist
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 17:10
Locatie: Steenwijk

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door Chillist »

1x per week? imo kun je dan net zo goed gewoon niet gaan.
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door Rick-Bellic »

Idd. Ik ga nu elke week 3x. Ben m'n gewichten redelijk snel aan het verhogen dus het gaat wel lekker zo.
Chillist
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 17:10
Locatie: Steenwijk

Re: Fitness, krachttraining en cardio

Bericht door Chillist »

Niet te snel verhogen he, show je schema eens dan (A)
Plaats reactie