Het grote fotografie topic!

Wil je gewoon over andere dingen praten? Dat kan dan hier!
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Manual focus leer je veel van . Vooral wanneer je bijv. vogels gaat fotograferen moet je vaak een beetje bij focussen.
Afbeelding
RJ133
Berichten: 454
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 02:15
Locatie: kirchroa
Contacteer:

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door RJ133 »

manual focus for the win.
mijn eerste camera had helemaal geef autofocus.
Dat was een Nikon F1, daarna de f2 en f3.
Afbeelding
-----------------------> Xfire,YouTube, Twitter,Hyves <-----------------------
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Mhh , ik ga men 18-55 VR verkopen om vervolgens een 18-105 VR te kopen :D .
En later dit jaar de 70-300 VR verkopen als er een nieuw telezoom objectief komt of voor de 80-400 VR .
En eind volgend jaar misschien de opvolger van de D300 kopen (die zal tegen die tijd wel uit zijn) .
Nu eerst maar eens beginnen wat geld te verdienen om de 80-400 te financieren straks , maar dan moet eerst men fucking arm weer heel worden...
Afbeelding
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door DaveyY »

Dude, wat ga je fotograferen? Vliegtuigen?
Ben echt benieuwd watvoor foto's je maakt met de lenzen die je nu hebt :P. Zou wel heel graag eens met die manual focus prime willen kutten. Kijken of dat een beetje lukt :P. Jammer dat dat niet ergens kan :(.
*Kijkt heel lief* Gnagna :D.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

wahaha , zover ik weet is Bielswijk echt een kut end van mij verwijderd dus helaas... Anders had je hem zeker kunnen lenen .
Maar ik wil me wat meer gaan verdiepen in sport fotografie omdat ik dat toch wel erg leuk vind.
Verder vind ik vogel fotografie erg leuk , en om eerlijk te zijn is een 70-300 daar toch nog net iets te klein voor...
Als ik zo lees en zie wat voor een foto materiaal professionele vogel fotograven gebruiken valt je bek open...
Serieus , 600mm lens van 5600 euro + converter van 500 euro +body van 5000 euro...
En dat ligt echt ver , heeel ver buiten mijn budget helaas...
En het bereik van 18-55 komt me vaak toch weer net iets te klein uit. Bovendien kan ik die 18-55 VR makkelijk weg doen voor 110 euro en voor 180 euro heb je de 18-105 . Dus dat red ik wel . De 80-400 is trouwens ideaal voor sport .
Ik ga morgen naar buiten om te kijken of ik nog wat mooie plaatjes kan schieten... Ik zal wel wat foto's hier neer pleuren die ik onlangs heb gemaakt .

Trouwens , ken je niemand die een mooie prime lens heeft en bij je in de buurt woont ? En anders kun je misschien bij een plaatselijke fotozaak een prime lens even lenen/uit proberen .
Manual focussen is erg goede oefening en geloof het of niet , ook nog best leuk om te doen. Prime lenzen gebruik je vrijwel altijd voor een landschap , portret of bloem . Die objecten staan vrijwel altijd stil dus heb je tijd zat om eens goed te focussen .
Afbeelding
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door DaveyY »

Ok, vet :D. Dat over die 105mm klinkt wel goed, kan ik ook gewoon doen. En ik heb een vriend die heeft een prime 50mm dacht ik. Maar die is voor canon -.- Maar ik zal wel even kijken welke lens(zen) ik ga halen :P.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Gebruikersavatar
SHADOWJAXX
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 21:12
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote fotografie topic !

Bericht door SHADOWJAXX »

DaveyY schreef:Yay! Maar misschien (heel misschien) had ik wel die 1000D van canon kunnen halen. Daar is de markt in 2dehands lenzen echt groot. Die is bij nikon gewoon een stuk kleiner waardoor je meer kwijt ben als je een lens wilt halen.
Je kan bijna alle canon lensen op je Nikon kwijt op uitzonderingen.
Nikon en Canon worden in de zelfde fabriek gemaakt.
Iets andere firmware, body en sticker :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Een canon vatting past toch niet fatsoenlijk op een Nikon ?
Ik heb trouwens wel converters gezien van Nikon vatting naar Canon vatting als je dat bedoelt .
Afbeelding
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door DaveyY »

Kan wel, maar dan zit je met tussenringen. En dan verlies je je lichtmeting, autofocus en andere hippe dingen :P.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Jaa tussenring , dat bedoelde ik . Maar dan heb je zoals je zegt meer nadelen dan voordelen... of je moet zo'n goede lens kopen dat hij met tussen ring nog steeds ownd .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Pleasedontshout »

Ik hou van dit topic! Ik heb de Nikon D-90(trotse bezitter sinds 29 januari). Kostte me 670 euro exclusief memorycard & tas(inclusief nl 750 euro) en ik heb er ook een verzekering bij genomen(samenwerking tussen Media Markt en Actua Rotterdam): voor 3 jaar 70 euro(+ 10 euro in de winkel) maar hij is tegen vrijwel alles gedekt behalve aardbevingen en vulkanen. Komt dat mooi uit, want daar ga ik toch nooit naar toe en in Nederland een aardbeving? Alleen als mijn moeder opstaat ;)

Hier paar voorbeeldfotootjes:
Spoiler: show
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik wil eigenlijk nog wel een iets grotere lens zodat ik echt zeg maar bilnaden kan fotograferen van een lange afstand. Lijkt me tof!
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door DaveyY »

Mooie foto's.

Ging net even macro proberen :P. Vind ze zelf wel mooi, maar ik ga ze nog even mooier maken :D.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Pleasedontshout »

Thanks, ik ben er ook trots op. Moet wel zeggen dat de kwaliteit van de foto's me over het algemeen een beetje tegen vielen, maar wat wil je dan ook tijdens een concert met vuur, rook en snippers enzo?
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Zoals ik ze zie , zien ze er goed uit hoor !
Afbeelding
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door DaveyY »

Gemaakt met die 18-105MM kitlens?
En voor die 18-55mm kitlens kan je lang geen 100 euro krijgen helaas. Nieuw kost ie 100 euro en op marktplaats 50. Dus dat is jammer. Want die 18-105 lijkt me echt een ideale lens om gewoon een stuk verder te zoomen.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Pleasedontshout »

Ik heb inderdaad de 18-105mm VR lens. Is opzich prima, maar bij sommige foto's viel de kwaliteit me toch een beetje tegen, maar dat kan natuurlijk aan de omstandigheden gelegen hebben. Achteraf bleek ook dat ik hem niet op Zelfstandig scherpstellen had staan, terwijl ik toch dacht het daar wel op gezet te hebben.

Ik snap soms echt nog niets van dat ding hoor. Ik ben halverwege de handleiding maar ik moet echt weer opnieuw beginnen.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Je leert het beste door gewoon overal foto's te maken vind ik . 18-105 wil ik misschien ook kopen , maar ik denk dat ik door spaar voor een D700 + 80-400 f/4 VR . Maar dan ben je wel al gouw weer 2500+ euro lichter...
Laatst gewijzigd door Metalsnake36 op do 25 feb 2010, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
D-nic
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:06
Locatie: Tilburg

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door D-nic »

2500 euro voor een paar foto's. Je moet het er maar voor over hebben.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Tjaa.. Fotografie is niet goedkoop maar dat soort bedragen wil ik pas gaan uitgeven wanneer ik wat eraan terug verdien . Dus voor kranten , websites foto's maken. Proffesionele fotografen die de wereld rond reizen naar evenementen enzo slepen foto uitrustingen mee die tot in de 10 duizend euro kan oplopen . Body van 2000 euro , groothoek van 1400 , 2 telezoom van ieder in de 2000-3000 euro , shitloads aan accesoires als batterijen , flitsers , tassen , sd kaarten , statieven , koffers en nog lenzen voor bij persconferenties en foto's wanneer er bijvoorbeeld een bekend iemand naar de auto word geleid. Ik ga dit jaar sowieso nog eens flink aan de slag met de 70-300 vr en de D3000 . Hooguit eind dit jaar een D300 of nieuwe lens . FX body en lenzen pas over een flink aantal jaren .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Pleasedontshout »

Ja wat ik er nu aan uit heb gegeven is voor mij echt de max. 750 euro is echt veel geld, het lompe is nog dat een groot deel naar de belasting gaat! Ik zag dat de camera zelf maar 500 nog wat was alleen dat er 150 euro aan belasting bij kwam. Fucked up jonge, echt fucked up :?
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door DaveyY »

@Metalsnake, maak eerst maar eens foto's met het spul wat je nu hebt :P. Geld verdienen met fotografie is moeilijk hoor. Kennis van me kreeg een klus aangeboden (modefotografie) en kreeg voor een hele dag 50 euro :P. Maar wel weer naamsbekendheid, en daar gaat het hem om.

Ik zie nu net op tweakers V/A een 55-200 staan voor 125 euro. Ik weet ook echt niet wat ik wil xD.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Duckz »

Davey laat je stomme bloem es zien.
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door DaveyY »

Ja godver, die zijn mislukt. Verkeerd scherpgesteld dus lame.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

DaveyY schreef:@Metalsnake, maak eerst maar eens foto's met het spul wat je nu hebt :P. Geld verdienen met fotografie is moeilijk hoor. Kennis van me kreeg een klus aangeboden (modefotografie) en kreeg voor een hele dag 50 euro :P. Maar wel weer naamsbekendheid, en daar gaat het hem om.

Ik zie nu net op tweakers V/A een 55-200 staan voor 125 euro. Ik weet ook echt niet wat ik wil xD.
Dat ben ik ook van plan :P.

Wat voor een lens wil je , en wat wil je er aan uit geven ? Heb ook met een dik dilemma gezeten toen ik men lenzen ging kopen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door DaveyY »

Probleem is dus dat ik het niet precies weet.
Wil wel een prime, of die 18-105, maar een 55-200 is ook wel leuk. Ga op vakantie en daar wil ik wel echt wat meer kunnen zoomen, en portretfoto's maken. Dus dat zou dan die 18-105 + prime zijn.
En wat ik er aan uit wil geven, tjah dat maakt me dan niet zo veel uit. 180 voor die 18-105 vind ik wel mooi. Maar ik kijk nu elke dag op marktplaats en wat andere sites, zodra daar wat leuks staat ga ik weer verder twijfelen xD.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Plaats reactie