Het algemeen gelul topic!

Wil je gewoon over andere dingen praten? Dat kan dan hier!
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door baxic »

Bleach musical kijken !!
Afbeelding
Clint
Berichten: 391
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:42

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Clint »

Dat was niet de opdracht...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Duckz »

Je bedoelt de opdracht waar ik het over had?
Nou we hadden de hele tijd gedichten behandeld in de klas. Naja, hij zei wat erin stond en wat het betekende. Vroeg je waarom? Dan zei hij: dat is gewoon zo. Krijgen we op de toets allemaal gedichten die we nooit hebben gehad waar we de betekenis uit moeten halen e.d.. En niemand die het ooit heeft begrepen ..
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Adanteh »

http://tweakers.net/aanbod/319989/razer ... arias.html

Voor de liefhebber, en alsjeblieft als je überhaubt de moeite doet om te bieden, geef dan een fatsoenlijk bod. De mailbox wordt overspoeld die niet eens de helft willen betalen voor iets dat nieuw is. ARGH. Als ik vervolgens een pissig antwoord stuur naar iemand die 30 inc voor die headset geeft... .. AAAAAAARGH! 35% bieden ("Als hij €65 is en ik biedt €30, dan is het toch iets minder dan de helft?".. Je biedt geen €30, je biedt €23,50!)

Also, poëzie. Daar heb ik nog goede ervaringen mee. Wat een heldentoetsen waren dat altijd. Ik vind sowieso niet dat je het fatsoenlijk kan toetsen, puur omdat de opvatting van iedereen anders kan zijn. Als jij een compleet andere opvatting hebt en die logisch kan onderbouwen dan moeten ze daar niet moeilijk over gaan doen. Probleem is echter, dat als je keek naar alle klagende koters uit mijn klas, dat helemaal niemand ook maar een beetje een fatsoenlijke onderbouwing had.
ORLY?
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Duckz »

Jonge, poëzie is gewoon kut. Het is altijd subjectief en iets is pas poëzie wanneer een aantal mensen dat zegt. Dus afschaffen die zooi. Bespaar je een hoop ellende voor veel toekomstige leerlingen =).

En hoe the fuck kom jij aan die shitload aan spullen?
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Freezown »

Ah man, wat een hel was poëzie zeg, mijn conclusie was dan ook: poëzie is echt kut.
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Mhh, dat vak heb ik (zo te horen) gelukkig niet. Het klinkt ook als een debiel vak.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Duckz »

Het is een onderdeel van Nederlands. Dus wanneer je HAVO/VWO doet ben je sowieso gedoemd tot poëzie.
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Rick-Bellic »

Ik vind het anders wel redelijk simpel om een betekenis uit een gedicht te halen. Met een goede onderbouwing kan het bijna niet fout worden gerekend.
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Freezown »

Ik vind het niet moeilijk om een betekenis uit een gedicht te halen, het probleem was wat je allemaal moest doen voor de opdracht, allemaal onnodig werk, ze leken er van uit te gaan dat we analfabeten waren ofzo.
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Duckz »

Gelukkig koos die van ons onbegrijpelijke gedichten uit. Zo abstract had ik ze serieus nog nooit gezien, en we hebben heel wat gedichten gelezen..
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Adanteh »

Duckz schreef:En hoe the fuck kom jij aan die shitload aan spullen?
Van die teamspeak contest. Wel naar dat ik die laptop niet had gewonnen. Uiteindelijk hou ik hier niet echt veel geld aan over, maar het blijft toch wel tof. Maarja, zelf heb ik er verder niks aan. Heb thuis toch wel fijner spul liggen.

@Freezown. Dat hadden wij dus ook. Enorm gezeik om uiteindelijk alleen de betekenis eruit te halen.
Anyway, gister toevallig Howl gezien, over het gedicht van Allen Ginsberg. Film was niet echt tof uitgewerkt, maar hij bleef toch wel kijkwaardig.
ORLY?
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Wat een kut wedstrijd van Real. Verdedigen met 7 man, alleen op de counter en natuurlijk schoppen, schoppen en nog een beetje meer schoppen. Echt, dat hele team is helemaal gestoord. Enige waar ik nog een beetje respect voor kan opbrengen in dat hele team is Otzil en Casillias. En in deze wedstrijd vooral Casillias die een paar fantastische redding had. Winst is echt aan hem te danken. Beter dat ze een standbeeld o.i.d. oprichten voor die gozer in Madrid. Pepe had al in de eerste helft rood moeten hebben. Messi op z'n enkels staan, Villa op z'n been staan, tackles die nergens op slaan, duwen, trekken. Die gast ziet echt zwart voor z'n ogen.

Alves ook niet helemaal fijn bezig. Messi had ook weer een paar mooie acties maar niet op het niveau zoals eerder dit seizoen. Villa deed het ook niet goed en die goal van Pedro was volgens mij wel degelijk binnen. Alleen zijn boven lichaam stond buiten spel maar z'n benen stonden volgens mij toch echt gelijk of achter die Madrilaan. Goal van Ronaldo was wel mooi, maar over de hele wedstrijd genomen was het echt onverdiend. Hele tijd verdedigen en dan vol op de counter. Mourinho en zijn team weten dat ze niet kunnen winnen van Barcelona met normaal voetbal. Dat was wel te zien toen ze met 5-0 verloren niet zo heel lang geleden. Ze doen nu gewoon alles om te winnen, al moet er iemand z'n been door midden worden getrapt. Die spelers worden natuurlijk ook helemaal opgefokt van Mourinho die er als een complete idioot langs de zijlijn staat te schreeuwen en te wijzen.

Nu kijken wat er in de CL gebeurd. Hopelijk zet dit verlies om in motivatie om ze in de CL helemaal af te slachten. Ben benieuwd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
StormbladeNL
Berichten: 187
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 08:28
Locatie: Lochem

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door StormbladeNL »

Je kan het ook zo bekijken:
Ze weten dat ze met "normaal" (aanvallend) voetbal niet kunnen winnen dus zou het dom zijn als ze het zouden doen. Nu spelen ze verdedigend en oké wel wat vuil maar ze winnen de wedstrijd wel en Barcelona staat met lege handen, dus ik zou als Real Madrid en Mourinho zijnde ook wel weten wat ik gedaan had
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
Amsterdamse Football Club Ajax
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Duckz »

Adante schreef:
Duckz schreef:En hoe the fuck kom jij aan die shitload aan spullen?
Van die teamspeak contest. Wel naar dat ik die laptop niet had gewonnen. Uiteindelijk hou ik hier niet echt veel geld aan over, maar het blijft toch wel tof. Maarja, zelf heb ik er verder niks aan. Heb thuis toch wel fijner spul liggen.
Ah oké. Wel chill. Is die headset een beetje goed dan?
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Rick-Bellic »

Metalsnake36 schreef:Wat een kut wedstrijd van Real. Verdedigen met 7 man, alleen op de counter en natuurlijk schoppen, schoppen en nog een beetje meer schoppen. Echt, dat hele team is helemaal gestoord. Enige waar ik nog een beetje respect voor kan opbrengen in dat hele team is Otzil en Casillias. En in deze wedstrijd vooral Casillias die een paar fantastische redding had. Winst is echt aan hem te danken. Beter dat ze een standbeeld o.i.d. oprichten voor die gozer in Madrid. Pepe had al in de eerste helft rood moeten hebben. Messi op z'n enkels staan, Villa op z'n been staan, tackles die nergens op slaan, duwen, trekken. Die gast ziet echt zwart voor z'n ogen.

Alves ook niet helemaal fijn bezig. Messi had ook weer een paar mooie acties maar niet op het niveau zoals eerder dit seizoen. Villa deed het ook niet goed en die goal van Pedro was volgens mij wel degelijk binnen. Alleen zijn boven lichaam stond buiten spel maar z'n benen stonden volgens mij toch echt gelijk of achter die Madrilaan. Goal van Ronaldo was wel mooi, maar over de hele wedstrijd genomen was het echt onverdiend. Hele tijd verdedigen en dan vol op de counter. Mourinho en zijn team weten dat ze niet kunnen winnen van Barcelona met normaal voetbal. Dat was wel te zien toen ze met 5-0 verloren niet zo heel lang geleden. Ze doen nu gewoon alles om te winnen, al moet er iemand z'n been door midden worden getrapt. Die spelers worden natuurlijk ook helemaal opgefokt van Mourinho die er als een complete idioot langs de zijlijn staat te schreeuwen en te wijzen.

Nu kijken wat er in de CL gebeurd. Hopelijk zet dit verlies om in motivatie om ze in de CL helemaal af te slachten. Ben benieuwd.
Want voetbal is alleen maar aanvallend spelen..
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

StormbladeNL schreef:Je kan het ook zo bekijken:
Ze weten dat ze met "normaal" (aanvallend) voetbal niet kunnen winnen dus zou het dom zijn als ze het zouden doen. Nu spelen ze verdedigend en oké wel wat vuil maar ze winnen de wedstrijd wel en Barcelona staat met lege handen, dus ik zou als Real Madrid en Mourinho zijnde ook wel weten wat ik gedaan had
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar dit vond ik gewoon te ver gaan. In principe was de hele wedstrijd gewoon doodgeschopt door Real. Want waarvoor is die cup? Om te zien wie het beste voetbal team van Spanje is en hun hebben echt niet gewonnen omdat ze zo goed voetbalde.

Wat ik dan wel weer prachtig vind is dat die knuppel van een Sergio Ramos die beker uit z'n klauwen laat vallen en er vervolgens een bus overheen rijdt.
Afbeelding
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Rick-Bellic »

Blijkbaar voetbalde ze wel beter anders hadden ze niet gewonnen.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Nee, voor mij was dat geen voetbal meer zoals het bedoeld is. En ik denk voor vele andere ook niet meer.
Afbeelding
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Rick-Bellic »

FC Barcelona is niet het ultieme voorbeeld voor de andere voetbalteams. Laat iedereen lekker zijn eigen tactiek spelen. Slimme zet om ruw te voetballen met spelers als Pepe en Xabi Alonso, daar maken die kleine ettertjes van Barca geen kans tegen.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Wat? Op benen staan, enkels doortrappen en mensen onderuit trekken? Slim? Misschien. Maar als dat gepaard gaat met enorm slecht voetbal, is het gewoon triest. Dan zijn ze gewoon minder goed en dat zouden ze gewoon moeten accepteren door gewoon proberen te winnen via voetbal. Real's vertoning gister was gewoon geen voetbal. Dat was met z'n alle op een rijtje staan voor doel, trapje hier, trapje daar en zo af en toe op de counter. En dan hebben ze uiteindelijk een geluksmomentje en dan kan Ronaldo hem er prachtig in knallen.

Overigens denk ik er nu nog eens over na. Dat was niet 'slim' om die tactiek toe te passen. Ze wisten dat ze maar op een manier konden winnen en dat was door er alles aan te doen om te winnen. Of dat nou spelers onderuit trappen en met het hele team verdedigen betekend of niet. Overigens is Pepe echt een volslagen idioot. Wat een acties maakt die debiel. Die kerel ziet soms echt zwart voor z'n ogen. Dat halve team trouwens zijn halve idioten. Puur het feit dat zo'n Ramos die beker uit z'n handen laat vallen (blijkbaar dronken) laat toch zien dat het een stel idioten zijn. En dan nog Mourinho die daar het hele team langs de zijlijn staat op te fokken. Hoe geniaal die soms ook kan zijn in zijn tactieken en inzicht, hij moet echt eens kalm gaan doen.

Ook snap ik niet waarom Barca niet het ultieme voorbeeld (van het moment) is. Ze spelen prachtig voetbal en behalen fantastische resultaten. Wat wil je nog meer?
Afbeelding
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

Afbeelding
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door baxic »

kunne jullie die voetbal crap in het voetbal topic houden thnks
Afbeelding
Gebruikersavatar
DanielBoss
Berichten: 793
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:42
Locatie: Groningen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door DanielBoss »

Duckz schreef:Het is een onderdeel van Nederlands. Dus wanneer je HAVO/VWO doet ben je sowieso gedoemd tot poëzie.
Dit is nieuw? Ik had twee jaar geleden geen poëzie op de HAVO...
To be the best, you have to beat the best. And I'm undefeated.
Clint
Berichten: 391
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:42

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Clint »

Oké Baxic, dan wil ik van jou niks meer lezen over anime / manga of wat dan ook hier.
Daar gaan dus 99% van je posts.
Afbeelding
Plaats reactie