Het algemeen gelul topic!

Wil je gewoon over andere dingen praten? Dat kan dan hier!
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Vind het op zich geen probleem, die steun, maar je kunt niet echt zeggen dat de Grieken het meest productieve volkje op aarde zijn. Daar mag wel verandering in komen na zo'n 'uitlening' die waarschijnlijk toch wordt kwijt gescholden. Als je ziet wat een paniek er ontstond toen ze in plaats van tot 59 tot 60 moeste werken... Dat sloeg nergens op. Heb ik het nog niet gehad over de mid-day siësta's... Ook zijn ze nog al achterstallig in het betalen van belasting die sowieso al erg laag is. Als je minder dan 12000 euro per jaar verdient, hoef je geen inkomsten belasting te betalen. Probleem is dat 6 op de 10 Grieken die in deze categorie valt niet altijd even nauwkeurig hun inkomsten aan geeft... Wat dan ook leuk is, is dat de Grieken, aan de ene kant begrijpelijk, al hun spaar geld van de Griekse banken af halen. Ik wil niet zeggen dat ik een economisch hoogleraar ben, maar volgens mij is dat gewoon geld in een beerput gooien? Als wij 109 miljard richting die banken sturen, want het wordt eigenlijk verdeeld over de Griekse banken, en het wordt er tegelijkertijd ook weer eraf gehaald, dan lost dat de problemen niet echt op.

Hoe ze het anders moeten doen? Geen idee... Ik heb niet echt het idee dat dit zin heeft, gezien dat de vorige injecties ook vrij weinig nut hadden...
Afbeelding
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

sowieso vind ik de EU de slechtste keuze ooit sinds dat de EU bestaat gaan er alleen maar landen naar de klote
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Vroeger niet dan? Koude oorlog, Kosovo, Joegoslavië, Kroatië, 1ste/2de wereld oorlog, scheiding oost/west DL. Probleem is dat wanneer een land down gaat, en qua productie, een heel klein land zoals Griekenland meteen de hele Eurozone naar beneden haalt en daar mee dus de wereld economie beinvloed. En dan ook nog de Amerikaanse huizenmarkt die nog steeds waardeloos is plus hun staatsschuld. En dan nog Italie en Spanje die ook de Griekse richting op gaan. En ondertussen blijven de prijzen van graan, rijst, olie etc. maar stijgen en stijgen... De Japanse economie komt er ook minder snel boven op als gehoopt en nog steeds is er onduidelijkheid over wat er nou aan radiatie is. Verder is er nog een gigantische shit-storm in Afrika waar momenteel niemand geld voor over heeft... En dan nog de situatie in het midden-oosten die met de dag lijkt te verslechteren en de olieprijzen alleen maar meer onder druk zet. Dan China nog die de grootste moeite heeft om de gigantische economische, sociale en bevolkingsgroei bij te houden in de zin van vers water toevoer, elektriciteit,mensenrechten etc. Nog niet gehad over de opwarming van de aarde en de vervuiling van het milieu.

Ik begin langzaam te denken dat het gewoon niet mogelijk is de hele wereld, of een groot gedeelte er van, op orde te brengen. Landen lopen te ver achter, worden onderdrukt of willen gewoon niet.

Ohja, zojuist weer mensen vermoord in Oslo...
Afbeelding
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

vroeger ook wel. maar nog steeds het was veel beter toen de eu en de euro nog niet bestonden
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Scars »

Metalsnake36 schreef:Vroeger niet dan? Koude oorlog, Kosovo, Joegoslavië, Kroatië, 1ste/2de wereld oorlog, scheiding oost/west DL. Probleem is dat wanneer een land down gaat, en qua productie, een heel klein land zoals Griekenland meteen de hele Eurozone naar beneden haalt en daar mee dus de wereld economie beinvloed. En dan ook nog de Amerikaanse huizenmarkt die nog steeds waardeloos is plus hun staatsschuld. En dan nog Italie en Spanje die ook de Griekse richting op gaan. En ondertussen blijven de prijzen van graan, rijst, olie etc. maar stijgen en stijgen... De Japanse economie komt er ook minder snel boven op als gehoopt en nog steeds is er onduidelijkheid over wat er nou aan radiatie is. Verder is er nog een gigantische shit-storm in Afrika waar momenteel niemand geld voor over heeft... En dan nog de situatie in het midden-oosten die met de dag lijkt te verslechteren en de olieprijzen alleen maar meer onder druk zet. Dan China nog die de grootste moeite heeft om de gigantische economische, sociale en bevolkingsgroei bij te houden in de zin van vers water toevoer, elektriciteit,mensenrechten etc. Nog niet gehad over de opwarming van de aarde en de vervuiling van het milieu.

Ik begin langzaam te denken dat het gewoon niet mogelijk is de hele wereld, of een groot gedeelte er van, op orde te brengen. Landen lopen te ver achter, worden onderdrukt of willen gewoon niet.

Ohja, zojuist weer mensen vermoord in Oslo...
Time for food for your brain.

Orde kan niet bestaan zonder chaos. Chaos is nodig om keuzes te kunnen maken. Chaos is variatie. en zonder variatie geen identiteit. Chaos zorgt voor de herkenbaarheid van de orde. Orde is wetmatigheid en saai, maar nodig voor het menselijk brein om informatie te kunnen bevatten.

Even een voorbeeldje: Als een mens aan een boom denkt, denkt hij niet aan de complete chaos van bladeren, die door de wind nooit op de zelfde plaats zijn, en takken die nooit dezelfde vorm hebben en daardoor nooit herkenbaar zouden zijn. Een mens denkt juist over de orde: een stam met kruin, loof of naald boom, een kastanjeboom. hokje. orde. De chaos die voor variatie zorgt wordt eigenlijk niet gezien. (behalve door kunstenaars, die de waarheid zien en weergeven)

Zonder de chaos van de boom zou het verschrikkelijk saai zijn. Zonder chaos kan een mens niet leven. Heel het voortbestaan van de wereld is gebaseerd op natuurlijke variatie (lees chaos). De variatie geeft identiteit en herkenbaarheid.

Orde ontstaat als mensen gaan denken of creeren. Alles wat een mens doet is eigenlijk geordend (in meer of mindere mate dan) omdat de ratio van de mens beperkingen oplegt ten aanzien van het bevatten van chaos.

Chaos is de nog ongevormde massa, waaruit de wereld (= kosmos) geschapen wordt, en is per definitie 'ongeordend'. In de Griekse kosmologie kwamen uit Chaos Gaia, Tartarus en Eros voort.

Conclusie: chaos maakt de wereld beter.

Without order nothing can exist, without chaos nothing can evolve. :mrgreen:

Bron: http://www.forum.spirituelejongeren.nl
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Wat bedoel je nou precies te zeggen? :lol:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen humanitaire fundamentalist, maar zoals het nu gaat... Ik begrijp ook wel dat je niet alles maar vreedzaam kan oplossen etc. maar als je ziet wat er allemaal naar de klote is...

En ja, zonder chaos zou het saai zijn.. Ik bedoelde met orde trouwens, iedereen tenminste wat te vreten en dak boven zijn hoofd. En een tandje minder oorlog zou ook niet verkeerd zijn. Als ik een iPod of telefoon o.i.d. koop voel ik me bijna schuldig, want diep van binnen weet ik ook wel dat hij gemaakt is door een of ander Chinees/Thais vrouwtje wat 12 uur per dag op haar knieën zit voor minimum loon met een babytje op haar rug (zie-Foxcon).

Ik ben het opzich wel met je eens Scars, maar er moeten ook maten aan zijn denk ik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Scars »

En daar ben ik het dan weer met jou over eens.

Maar het feit blijft dat we er hoe dan ook met zijn allen door heen moeten.

En zo'n mongool in Oslo... Ik denk dat zo'n idioot gewoon door heeft dat de boel uiteindelijk ten goede zal veranderen, en dit soort acties als wanhoops daad gebruikt in de hoop toch nog één of ander statement te maken.
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

ik weet niet waarom maar in mijn ogen voelt de chaos van voor dat de EU bestond beter aan dan de chaos die we hebben met de EU hebben
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

Jeeeuh!!!!!! spielberg is bezig met jurassic park 4
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Wat zijn die telecom bedrijven toch kloothommels... Ze laten je meer betalen voor internet, maar ze willen je niet vertellen hoeveel data verkeer jij gebruikt en dus in de toekomst moet pakken... Ik heb echt geen idee hoeveel MB ik per maand gebruik. Ik vind het al een beetje krom dat ze nu ineens die kosten omhoog gaan brengen (terwijl de oude kosten gemiddeld al hoger zijn dan in de rest van Europa) maar dan moeten ze ons wel zeggen wat we eerst gebruikte.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ZOMBIE-PAPA
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 15:41
Locatie: hoorn (NH) Netherlands
Contacteer:

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door ZOMBIE-PAPA »

in onze economie tegenwoordig staat minder winst maken gelijk aan verlies lijden - wat natuurlijk complete bullshit is!!
bedrijven berekenen tegenwoordig standaard hun groeiaandeel voor het komende boekjaar en baseren hun winst gegevens op een potentiele (door)groei binnen de markt. maar wat als de markt verzadigd is? dan dus dit soort praktijken
Afbeelding
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Freezown »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pox48Flsay8[/youtube]

Voor de geïnteresseerden
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Maestro »

Metalsnake36 schreef:Wat zijn die telecom bedrijven toch kloothommels... Ze laten je meer betalen voor internet, maar ze willen je niet vertellen hoeveel data verkeer jij gebruikt en dus in de toekomst moet pakken... Ik heb echt geen idee hoeveel MB ik per maand gebruik. Ik vind het al een beetje krom dat ze nu ineens die kosten omhoog gaan brengen (terwijl de oude kosten gemiddeld al hoger zijn dan in de rest van Europa) maar dan moeten ze ons wel zeggen wat we eerst gebruikte.
Volgens KPN doen ze dat vanwege het toegenomen gebruik van mobiel internet en apps zoals WhatsApp wat er voor zorgt dat minder mensen normale diensten gebruiken als bellen & smsen.

Ik vind het geen slecht bedacht excuus. Het verbaast me alleen dat niemand dit heeft zien aankomen.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

Wisten jullie dat SMS'n technische gezien niks voor een provider kost, omdat er continue een signaal naar je GSM gestuurd word, dat is het zelfde signaal dat ook je SMS mee draagt. Waarom denk je anders dat de karakters limitatie op 140 zit. Daarom zijn ze ze niet zo blij met Ping en WhatsApp.
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Maestro »

Juist ja, omdat ze dus daar geen geld meer mee verdienen. Of het ze überhaupt geld kost doet niet heel veel ter zake lijkt me.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

En dan nog erg belachelijk hoge prijzen, als je zoals ik een prepaid gebruikt is het echt bijna 30 cent voor een SMSje dat al in het draagsignaal mee reist. Assholes. Gelukkig gebruik ik zelden tot nooit me telefoon.
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

zo ben net terug van de tandarts om hoektand nr5 langer te laten maken ( zo dat hij bijna even lang is als de overige 4 hoektanden ) en het resultaat mag er wezen


maar damn op het laatste stukje deed het wel veel pijn zeg
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Scars »

Pics, or it didn't happen!
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

ik ga geen foto van mijn gebit maken


maar geloof me nou maar ik heb nog een melkhoektand en de volwassen hoektand is er naast gaan groeien ( ik dacht altijd dat ik hem gebroken had maar dat blijkt dus niet zo te ziijn )
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Maestro schreef:
Metalsnake36 schreef:Wat zijn die telecom bedrijven toch kloothommels... Ze laten je meer betalen voor internet, maar ze willen je niet vertellen hoeveel data verkeer jij gebruikt en dus in de toekomst moet pakken... Ik heb echt geen idee hoeveel MB ik per maand gebruik. Ik vind het al een beetje krom dat ze nu ineens die kosten omhoog gaan brengen (terwijl de oude kosten gemiddeld al hoger zijn dan in de rest van Europa) maar dan moeten ze ons wel zeggen wat we eerst gebruikte.
Volgens KPN doen ze dat vanwege het toegenomen gebruik van mobiel internet en apps zoals WhatsApp wat er voor zorgt dat minder mensen normale diensten gebruiken als bellen & smsen.

Ik vind het geen slecht bedacht excuus. Het verbaast me alleen dat niemand dit heeft zien aankomen.
Ja het gaat inderdaad daar om. Vind ik nog wel min of meer begrijpelijk, maar dan vindt ik wel dat ze verplicht zijn om mij exact te vertellen hoeveel data ik gebruik. Als ze DPI kunnen, kan dat ook lijkt me toch.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

ZOMBIE-PAPA schreef:in onze economie tegenwoordig staat minder winst maken gelijk aan verlies lijden - wat natuurlijk complete bullshit is!!
bedrijven berekenen tegenwoordig standaard hun groeiaandeel voor het komende boekjaar en baseren hun winst gegevens op een potentiele (door)groei binnen de markt. maar wat als de markt verzadigd is? dan dus dit soort praktijken
Jaa daarom is de economie ook zo naar de klote. De kleine ondernemer krijgt steeds minder ruimte door de mega corporaties die alles in China laten maken in honderden duizenden aantallen en zo alles veel goedkoper door kunnen verkopen. Zie je hier ook in NL al op kleinere schaal. Ik was van plan mijn fotocamera bij de lokale fotoboer te halen maar dat is gewoon onbetaalbaar. Die moest het ook nog apart bestellen en dus kon ik 2 weken wachten en dan 5000 euro betalen terwijl ik de zelfde camera bij een groot bedrijf kon bestellen voor zowat dan de helft van die prijs en werd de dag erna bezorgd. En dan wil ik graag de lokale economie steunen, maar ik moet ook op m'n eigen portemonnee letten. Dus helaas toch maar bij het grote bedrijf besteld. Nu zul je zien dat over 30 jaar die grote bedrijven alleen maar groter zijn geworden en de kleine onderneming nog meer weg drukken. Natuurlijk met de nodige winst cijfers.

Dat is ook zo'n gedachte van niks, de 'winst' van tegenwoordig. Als een bedrijf 4% minder winst maakt over de zelfde periode een jaar geleden zakt het aandeel gelijk in. Dat slaat toch nergens op? Zelfs als het voorgaande jaar een record omzet was geboekt. Voor de grote aandeelhouders van tegenwoordig is genoeg, nooit genoeg. Bedrijven moeten maar groeien en groeien en groeien. En uiteindelijk zal de bubbel barsten. Zelfde geldt trouwens voor de economie van een land. Groeit het niet genoeg, is er geen interesse. En winst boven alles. Ze doen alsof dat niet zo is, maar dat is natuurlijk wel zo. Bedrijven die het geen drol uitmaakt wie of wat hun producten maakt; Sony, Apple, Microsoft, Acer. Allemaal in de zelfde gruwelijke fabriek waar de arbeidsomstandigheden waardeloos zijn. Zolang het maar goedkoop is om te maken. Oliepijpleiding nodig maar er ligt een dropje in de weg? Moet het dorpje maar oprotten. 'Goedschiks' of kwaadschiks. Meestal dat laatste.
Afbeelding
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Rick-Bellic »

lekker dropje op de weg
Clint
Berichten: 391
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:42

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Clint »

It was a gooood day
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Maestro »

Je hebt vandaag niet je AK47 hoeven te gebruiken?
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

Hahaha LOL
Plaats reactie