Het algemeen gelul topic!

Wil je gewoon over andere dingen praten? Dat kan dan hier!
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Duckz »

Rick-Bellic schreef:Ron Paul is ook republikein en aanhanger van de Tea Party-beweging, niks mis mee. Ik zie liever een republikein als president dan nog eens Obama. Helaas zal Paul het niet worden; oud en te weinig media-aandacht.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vNzvpD9dtBQ[/youtube]
Ik kan niet echt begrijpen waarom je voor iemand kan zijn die een republikein is & aanhanger van de Tea Party... Dus vandaar mijn vraag: waarom?!

EDIT:
@Metalsnake: Ik ben echt verbaasd door jouw filmpje. Laten we alstjeblieft stoppen met heel europa om dat achterlijke amerika te volgen. Handel? Prima. Goed overleg? Prima. De staten dom achterna lopen een oorlog in? NO WAY. What's wrong with Europe?
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Rick-Bellic »

Omdat ik het voor een groot deel eens ben met zijn ideeën. Aangezien ik het niet eens ben met Obama, de enigste democraat in deze verkiezingen, is het niet zo lastig om te zeggen dat ik voor een republikein ben.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Apple stoomt richting een market cap van 500 miljard dollar. Wow.

Als ik die 4 kandidaten zo op een rijtje zie schrik ik dat er maar 1tje is die alles op een rijtje heeft. En dat is Ron Paul. Ik hoop dus dat het Ron Paul wordt, wat ik onwaarschijnlijk vind helaas. Dan zie ik liever Obama nog 4 jaar in plaats van een van die 3 idioten. En laten we eerlijk zijn, Obama is wel by far de coolste president van Amerika de afgelopen decennia.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Z7x4ZS7ZZWc[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L-lY_frZdlM[/youtube]

Nu ik er eigenlijk zo over na denk, vind ik ze alle 5 niet zo geschikt... Ik zou het liefst een jong iemand willen zien. Iemand die leeft in de 21e eeuw. Niet als zo'n Santorum die anti abortus, anti anti-conceptie, anti gay en anti euthanasie is. Dat is toch niet meer van deze tijd... Ook iemand die daadwerkelijk een idee heeft van WAT het internet is om achterlijke wetsvoorstellen als de SOPA-act e.d. direct van tafel schuift. Iemand die een moderne visie heeft op de economie. De economie veranderd voortdurend, daar kun je toch niet over besluiten als je dit op een conservatieve manier doet? Tenzij alle ontwikkeling gewoon stil staat. Wie had 30 jaar geleden ooit gedacht dat een technologie bedrijf anno 2012 het meest waardevolle bedrijf is in de hele wereld? Wie had ooit gedacht dat we nu zo ontzettend snel kunnen handelen, kunnen communiceren en kennis kunnen uitwisselen. Om hier over te kunnen beslissen moet je van deze tijd zijn. Wat er nou precies moet met het midden-oosten. Tjaa, beetje erg complex. Dat zou ik ook niet zo 1,2,3.. weten. Ik denk dat het beter is als Amerika enkel en alleen nog aanwezig is bij de grenzen en als patrouille. Tanks, vliegdekschepen, F-22 Raptors, lange afstandsraketten, drones etc. allemaal terug halen. Inclusief het grootste gedeelte van hun troepen. Dat zal wel gunstig zijn voor de staatsschuld. Daarnaast moeten ze toch echt eens hun infrastructuur een flinke update geven. Het is niet niks om president te zijn anno 2012 van de US of A.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Gehehe, om de stilte dan maar even te doorbreken:

Afbeelding

Genius.
Afbeelding
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Rick-Bellic »

Metalsnake36 schreef:Apple stoomt richting een market cap van 500 miljard dollar. Wow.

Als ik die 4 kandidaten zo op een rijtje zie schrik ik dat er maar 1tje is die alles op een rijtje heeft. En dat is Ron Paul. Ik hoop dus dat het Ron Paul wordt, wat ik onwaarschijnlijk vind helaas. Dan zie ik liever Obama nog 4 jaar in plaats van een van die 3 idioten. En laten we eerlijk zijn, Obama is wel by far de coolste president van Amerika de afgelopen decennia.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Z7x4ZS7ZZWc[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L-lY_frZdlM[/youtube]

Nu ik er eigenlijk zo over na denk, vind ik ze alle 5 niet zo geschikt... Ik zou het liefst een jong iemand willen zien. Iemand die leeft in de 21e eeuw. Niet als zo'n Santorum die anti abortus, anti anti-conceptie, anti gay en anti euthanasie is. Dat is toch niet meer van deze tijd... Ook iemand die daadwerkelijk een idee heeft van WAT het internet is om achterlijke wetsvoorstellen als de SOPA-act e.d. direct van tafel schuift. Iemand die een moderne visie heeft op de economie. De economie veranderd voortdurend, daar kun je toch niet over besluiten als je dit op een conservatieve manier doet? Tenzij alle ontwikkeling gewoon stil staat. Wie had 30 jaar geleden ooit gedacht dat een technologie bedrijf anno 2012 het meest waardevolle bedrijf is in de hele wereld? Wie had ooit gedacht dat we nu zo ontzettend snel kunnen handelen, kunnen communiceren en kennis kunnen uitwisselen. Om hier over te kunnen beslissen moet je van deze tijd zijn. Wat er nou precies moet met het midden-oosten. Tjaa, beetje erg complex. Dat zou ik ook niet zo 1,2,3.. weten. Ik denk dat het beter is als Amerika enkel en alleen nog aanwezig is bij de grenzen en als patrouille. Tanks, vliegdekschepen, F-22 Raptors, lange afstandsraketten, drones etc. allemaal terug halen. Inclusief het grootste gedeelte van hun troepen. Dat zal wel gunstig zijn voor de staatsschuld. Daarnaast moeten ze toch echt eens hun infrastructuur een flinke update geven. Het is niet niks om president te zijn anno 2012 van de US of A.
Hoezo zou je om te kunnen beslissen over de economie van deze tijd moeten zijn? Welke beslissingen moeten er dan volgens jou worden genomen?
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

@rick-bellic

Nouja, een frisse blik op de Economie kan geen kwaad dacht ik zo. Iemand die het eens een keertje anders doet. Natuurlijk kan dit ook van iemand af komen 'op leeftijd', maar waarschijnlijker is dat het van iemand af komt die nog wat jonger is. Daarnaast, onze economie veranderd zo snel. Stel de president heeft economie gestudeerd toen hij 25 was en wordt president als hij 55 is. Ik betwijfel dan of de studie betreft economie nog erg relevant is. Betreft de hele ontwikkeling eigenlijk. Als ik zo in mijn omgeving kijk is iedereen die 40 wordt niet echt meer geïnteresseerd in écht relevante dingen zoals de economie, oorlogen, technologische ontwikkelingen, diplomatie etc. Natuurlijk boeit het ze wel wat, maar echt bijhouden doen ze niet meer. M'n pa is iets over de 50. Hij gebruikt internet maar het hele principe er achter snapt hij niet en boeit hem niet. Hij hoeft het ook niet te weten. Natuurlijk is mijn pa geen maatstaaf maar ik zie het veel. Zo sprak ik laatst met iemand van rond de 40 die in de ICT zit. Hij dacht dat het aandeel Apple op 30-40 dollar stond, kun je na gaan hoe die het economische nieuws volgt. Ook snappen de oudere mensen vaak niet meer de gedachtegang van de

Wat ik trouwens het meest storende vind is dat ouwe kerels die nauwelijks lijken te begrijpen hoe internet werkt, over internet beslissen. Ik vind overigens dat ze de vrijheid van het internet moeten garanderen. Ze maken zich meer zorgen om zogenaamde 'piraten' dan om de vrijheid van het internet. Ik vind nog altijd dat de platenmaatschappijen het aan zich zelf te danken hebben, dat ze geld verliezen. Ze blijven zich nog steeds vast houden aan een fossiele verkoop strategie om het maar even simpel te zeggen. Het slaat toch nergens op dat Napster, Apple en diensten als Spotify de verkoop van online muziek eigenlijk in werking hebben gezet? Wat de platenmaatschappijen hadden moeten doen is Napster gewoon als verkoopplatform moeten gebruiken. Maar goed, ze willen natuurlijk maximum profit en niemand anders mag daar aan komen. Dusja, dan maar aanklagen... iTunes en Spotify lijken mij toch wel hét bewijs dat het ook anders kan. Dat dat inzicht van een technologie bedrijf moest komen vind ik veel zeggend over de creativiteit van de muziekindustrie. Maargoed, dat is mijn mening.

En ik weet zo 1,2,3 niet welke beslissingen er moeten worden genomen. Ik ben geen econoom... Ik zelf denk eerlijk gezegd dat ze eens flink in de binnenlandse zaken geld moeten steken. Denk aan infra, onderwijs, wetenschap en productiviteit in plaats van 700 miljoen per dag er door heen te jagen aan de andere kant van de aardkloot. Maargoed, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

Heb eindelijk de tijd gehad om naar Spartacus Vengeance Episode 5: Libertus te kijken. En ik kan maar 1 ding zeggen. En dat is dit is voor mij nu al de beste serie van 2012
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

@coola, ik weet het niet zo meer met Spartacus Vengeance atm, begint heel erg saai en geforceerd aan te voelen. Er moet nog heel wat gebeuren wil de serie een hoop goed maken bij me.
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

hmm ik heb er nog niet echt last van dat het er geforceerd aan voelt ( saai is het voor mij sowieso niet ) wel moet ik toe geven dat dat seizoen 1 en 0 tot nu toe een heel stuk beter zijn.
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Is het misschien niet beter om, you know, het forum te sluiten? Want onderhand is het net zo iets als een patiënt in coma waarvan iedereen weet dat ie nooit meer wakker wordt in leven houden. Of er moet echt een wonder voor nodig zijn. Don't get me wrong, het waren mooie jaren, maar zelfs de harde kern valt uit elkaar... En ik heb in geen maanden een nieuw lid gezien. Ik heb nog geprobeerd er wat leven in te blazen met een topicje maar zelfs op een simpel topic als 'Het grote video topic' wordt niet op gereageerd. Ik zie dan ook niet echt nog de nut in van het forum nog te behouden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Maestro »

Ik zie serieus het nut niet in van het forum sluiten. Okay, er komen misschien maar een paar mensen om wat te posten op het forum maar waarom moet het gesloten worden? Omdat het niet succesvol is? So? De website waar het forum aan vast zit is succesvol genoeg (gok ik, RDJ kan daar beter antwoord op geven natuurlijk) waarom het forum sluiten als niemand er last van heeft of het er wel of niet is.

En het mag misschien gek klinken maar ik kom hier graag om te zien of iemand van de harde kern nog wat gepost heeft, niet vanwege nieuws of reviews e.d.

Een forum hoeft niet veel bezoekers te hebben om toch nog leuk te zijn voor mensen die er wel komen en als het geen belasting is op de website vind ik het sluiten vanwege die reden een beetje belachelijk.

Ik heb al vaker gezegd, ik kom hier alleen voor het forum, de website interesseert me niet bijzonder veel(sorry RDJ, ik weet dat je er veel tijd in steekt :P ). Als het forum dicht gaat heb ik geen enkele reden om hier nog te komen.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

Forum sluiten gaat niet gebeuren, omdat om te reageren op de voorpagina dit ook een vereiste is om geregged te zijn.

Ik moet erkennen forum is helaas erg stil, maar laten we eerlijk zijn forums zijn ondertussen ingehaalt door de social media sites en een thing of the past aan het worden. Over enkele weken heeft Radical meer tijd om het de website onder handen te nemen en nieuwe features in te bouwen en we hebben het als over inbrengen van oa Twitter opties om te reageren gehad.

De website zelf doet het verdomd lekker en daar zit nog steeds groei in, en ook veel support van uitgevers en PR people. Tot de tijd dat we gaan verbouwen is het nog even doorbijten, en dan eens kijken met PR (ondanks alles vorig jaar 3x op kotaku genoemd, meer dan menig ned site in zijn gehele bestaan) om nog wat nieuwe mensen hier heen te lokken.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

@RDJ Okee, ik ben benieuwd! Is er misschien niet een manier om leden door te sluizen via de website naar het forum op een pro actieve manier om het dan maar in dure termen te zeggen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

het forum is jammer genoeg idd erg rustig (maar toch kom elke dag nog langs omdat ik het nog steeds gezellig vind ) maar de website zelf is nog steeds goed er worden nog genoeg nieuwsberichten en reviews gepost die volgens mij ook nog steeds door veel mensen worden gelezen ( alleen jammer dat er bij veel nieuwsberichten en reviews weinig word gereageerd )
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
3keernix
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 21 mar 2011, 16:41
Contacteer:

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door 3keernix »

Metalsnake36 schreef:@RDJ Okee, ik ben benieuwd! Is er misschien niet een manier om leden door te sluizen via de website naar het forum op een pro actieve manier om het dan maar in dure termen te zeggen?
Er zijn altijd manieren omdat te doen. Misschien een idee voor de beheerder(s) (RDJ?) om een topic hier op het forum wat meer in de picture te zetten op de FP? Wie weet dat dat de mensen over de streep trekt. Al moet er dan wel het een en ander verbouwd worden aan de index van het forum.

Ik lees hier nu al een paar maanden mee en het enigste topic waar men druk in post is het nachtbagger topic voor de nachtbrakers. Ik denk dat iedereen die zich hier wil registeren de inactiviteit opmerkt die over het hele board is verspreid. Misschien een optie om de index wat te korten en het aantal subforums wat te minderen? Als je teruggaat naar de essentie kun je alsnog later kijken ( als het forum weer beter gaat lopen ) om het weer terug uit te bouwen.

Maar misschien moeten jullie (zoals RDJ al zegt ) het accepteren dat forums eigenlijk over hun hoogtepunt heen zijn. Facebook en Twitter hebben die functie gedeeltelijk al helemaal overgenomen. Zeker voor kleine forums is het echt heel moeilijk om je staande te houden, ik kan het weten, beheer er zelf namelijk 1. Eigenwereld heeft volgens mij ook een twitteraccount waar regelmatig nieuwsberichten worden gepost. Een idee kan zijn om dat kanaal te gebruiken voor het regelen van nieuwe leden?

Dit waren mijn twee centen, opmerkingen of vragen hierover kun je me altijd een bericht sturen of mij aanspreken op Twitter (link staat volgens mij in mijn sig)
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

Ik ben bezig met een aantal prijsvragen (oa met GameMania) en dan even kijken voor te kijken mensen naar het forum te lokken :)

We hebben ind nog een Twitter lopen.

Forum inkorten is inderdaad een optie waar ik al aan heb gedacht.

Ik neem alle suggesties op, en zoals ik al zei ik en Radical gaan als er tijd is om de tafel zitten en alles nader bekijken en de nodige veranderingen er door drukken.

Als jullie nog opties willen, of suggesties hebben drop ze even hier onder neer, we gaan er zeker asap naar kijken, maar verwacht het niet op een week of andere korte termijn. Dus even door happen ;)
Gebruikersavatar
florisz*
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 21:07

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door florisz* »

Heeft iemand de game catherine al gespeeld ? Zit erg te twijfelen om hem te kopen ;-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

@florisz*

Nope helaas :( ben ook benieuwd naar de game.

Om even terug te komen op de veranderingen van de site, ik heb net een erg lang gesprek met TonyT (van de film en game reviews) gehad, die ook nog eens met hele interessante input kwam die ik zeker over paar weken in de groep zal gooien.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Gewoon even bam de Technica opnieuw aangesloten, tafeltje erbij, op de 2.1. Even alles opnieuw aangesloten ^.^. Heb nu een Micro Jack plug liggen voor een eventuele iPod o.i.d., de draaitafel en de TV op het tafeltje gezet. Even de Ps3 en tv ook even opnieuw bekabeld en een HDMI naar MiniDisplayPort aangeschaft en netjes weggewerkt mocht ik een film willen kijken via de Macbook op de TV. Hele dag mee bezig geweest, maar zeker de moeit waard :) Net nog zo'n LP ophangsysteem besteld voor achter de TV en kon het niet laten om Dark Side Of The Moon mee te laten komen :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

Dark side of the moon van Pink Floyd? Die is uber :)
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Jupjup :D

Is er dan nóg een Dark Side Of The Moon die noemenswaardig is? ^.^
Afbeelding
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

Hehehe true, Pink Floyd _o_ Mijn Favoriet van ze blijft nog altijd The Wall, dat is simpel weg 1 grote muziek trip.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Als volledig album is The Wall inderdaad mooier, maar ik vind Money en Great Gig In The Sky (met name Money) echt fantastisch goed. De bassline van Money is echt ge-ni-aal :cry:. Voor dat nummer heb ik het album dan ook besteld. Voor de n00bs die het nummer niet kennen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LjMWwf8RtTQ&ob=av2n[/youtube]

Ondertussen blijf ik ook echt in love met m'n Jimi Hendrix 'Are You Experienced' record, met Foxy Lady, Hey Joe, The Wind Cries Mary en Purple Haze... Ik bedoel, wat wil je nog meer?! Heb ook een oude van Ray Charles gekregen van m'n mam, ook echt geweldig en Welcome To My Knightmare van Alice Cooper ^.^. Ben ook aan het azen op Started Out With nothing... van Seasick Steve waar ik me trouwens heul erg op verheug op Pinkpop.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Duckz »

Zo, een goedendag allen. Wie gehst? Nog een beetje aan het gamen? Zo ja, wie van jullie kan mij iets aanraden, want ik ben op zoek naar iets nieuws. Sowieso lijkt Fifa Street me behoorlijk bazig, maar ik ben toch bang dat het me gaat vervelen.
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

@Duckz

Ik ben atm druk bezig met VITA titels te reviewen. Ik weet niet wat je smaak is kwa games, maar als het actie RPG is kan ik je zeker Kingdoms of Amalur aanraden. Fighting Games: Street Fighter X Tekken (zie mijn review op de voorpagina), SSX schijnt erg cool te zijn, ook de laatste NFS is erg nice. Als je echt gek wil doen Asura's Wrath, maar dan moet je wel van Anime achtige shit houden.

Van alle games zijn uiteraard demo's te vinden in de PlayStation Store en op Xbox Live Marketplace.
Plaats reactie