Mijn Thunderbird is stuk! Helppp!

Bespreek hier alles omtrent hardware en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Mijn Thunderbird is stuk! Helppp!

Bericht door Pleasedontshout »

Ik probeer steeds mijn mail op te halen in Mozilla Thunderbird, maar dit lukt maar niet. Na een paar minuten dat hij het probeert binnen te halen krijg ik de volgende melding:

"Wachttijd voor verbinding met server Mail.chello.nl verlopen"

Ik heb al gegooglet en er komen veel resultaten naar boven, maar niemand lijkt precies hetzelfde probleem te hebben. Ik kon tot vorige week namelijk altijd probleemloos mijn email binnen halen, er is dus niets veranderd aan de Firewall of andere instellingen(tenminste niet bewust).

Hij geeft trouwens wel aan dat ik inmiddels 20 emails heb, dus de haast is groot ;)

Wie-o-wie kan Thunderbird reanimeren? De eerste met het juiste antwoord krijgt een kusje!
D-nic
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:06
Locatie: Tilburg

Re: Mijn Thunderbird is stuk! Helppp!

Bericht door D-nic »

"Thunderbird 2 to base"
"How you doin', Virgil?"
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Re: Mijn Thunderbird is stuk! Helppp!

Bericht door Pleasedontshout »

OMG XD

Serieus graag!! 20 mailtjes staan al op me te wachten en als ik mijn mail voor zaterdag niet kan openen dan word ik helemaal gek :(
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Mijn Thunderbird is stuk! Helppp!

Bericht door baxic »

DO a BArrel Roll



nee effe seriues is thunderbird wel goedgekeurt in je firewall
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vijeze
Berichten: 327
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:53

Re: Mijn Thunderbird is stuk! Helppp!

Bericht door Vijeze »

Thunderbirds are go!
Laatst gewijzigd door Vijeze op do 25 feb 2010, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Re: Mijn Thunderbird is stuk! Helppp!

Bericht door Pleasedontshout »

Volgens mij wel, ik heb niets aan mijn Firewall instellingen veranderd. Zoals ik al zei, tot vorige week kon ik gewoon probleemloos mijn email binnenhalen. Ik heb wel eens eerder gehad dat hij weigerde de email binnen te halen, maar nadat ik de computer opnieuw had opgestart deed ie het gewoon weer. Dus het is mij één groot raadsel.
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Mijn Thunderbird is stuk! Helppp!

Bericht door Radical »

Speelt dat al langer dan vandaag? Zo nee, dan zal het snel over zijn (want storing ofzo bij Chello). Zo ja, dan Chello stalken.
Gebruikersavatar
Syriana
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:32

Re: Mijn Thunderbird is stuk! Helppp!

Bericht door Syriana »

Het is nogal logisch dat het niet werkt, want volgens mij heb je de verkeerde instellingen.

Je moet deze instellingen gebruiken:
Gebruikt u een e-mailadres met een '@chello.nl' adres, dan heeft u de volgende instellingen nodig:

POP pop3.upcmail.nl
SMTP smtp.upcmail.nl
E-mailadres gebruiker@chello.nl
Gebruikersnaam gebruiker
Wachtwoord vindt u op uw UPC overeenkomst
Wat is een bos zonder bomen als je door de bomen het bos niet meer kan zien ?

Specs
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Re: Mijn Thunderbird is stuk! Helppp!

Bericht door Pleasedontshout »

Nope, it's not working.

Heb mijn POP & SMTP server nu verandert, maar hij doet het nog steeds niet. Hij herkent nog wel steeds de berichten, maar hij kan ze niet ophalen.
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Mijn Thunderbird is stuk! Helppp!

Bericht door Radical »

Is het sinds vandaag?
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Re: Mijn Thunderbird is stuk! Helppp!

Bericht door Pleasedontshout »

Nee, ik kan me de precieze dag niet herinneren, maar het is al een aantal dagen.
Hij herkent de berichten, maar haalt ze niet binnen. Dan zegt hij dat de wachttijd is verlopen.

Ik heb ook al geprobeerd wat Syriana zei, maar dat werkte niet(of ik heb het niet goed gedaan, maar dat lijkt me sterk). Hij stelde Outlook voor(om te kijken of dat wel werkt), maar dat kost toch geld? Of is dat gratis?
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Mijn Thunderbird is stuk! Helppp!

Bericht door Radical »

Als je Windows gebruikt heb je standaard Outlook op je pc staan als het goed is. De gratis variant heet Outlook Express. De reden dat ik vroeg of het van vandaag is, is omdat het dan een storing kon zijn bij Chello (wat het overigens nog steeds kan zijn, maar nu het al meerdere dagen is, is het of geen landelijk probleem maar een individueel probleem of een fout in de instellingen).

Dat wat Syriana gaf kan werken, als dat actuele gegevens zijn. Bij de instellingen van je account in Thunerbird moet je dat kunnen aanpassen. Probeer dat nog een keer, aangezien je twijfelt of je het goed hebt ingevoerd enzo.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Mijn Thunderbird is stuk! Helppp!

Bericht door RDJ134 »

Er is een nieuwe versie vandaag van Thunderbird verschenen, meer info: http://tweakers.net/meuktracker/22610/m ... d-302.html
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Re: Mijn Thunderbird is stuk! Helppp!

Bericht door Pleasedontshout »

Nou eigenlijk twijfel ik niet, maar ik ben ook maar een leek met computers(in vergelijking met anderen) dus ik twijfel automatisch aan alles wat ik doe. Het is dus in ieder geval een individueel probleem lijkt me.

RDJ, thanks voor de tip, ik zal eens even kijken!

Edit: Heb nu de nieuwe Thunderbird maar maakt geen zak uit... ik geef het echt op. Nog een keer de instellingen veranderen en dan kap ik ermee... hopen tot het zichzelf oplost???

*Update*

Heb nu Outlook Express gedownload, daar werkt alles wel... Thunderbird is geloof ik echt gewoon stuk. Ik wacht maar gewoon tot Thunderbird het weer doet en voorlopig doe ik het maar met Outlook. Thanks for the help!
Plaats reactie