Nieuw RAM geheugen nodig!

Bespreek hier alles omtrent hardware en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Nieuw RAM geheugen nodig!

Bericht door Metalsnake36 »

Ik heb mijn PC laatst naar Azerty gestuurd (shop waar ik hem heb gekocht) wegens defect , en bij het testen bleek dat het RAM niet goed werkt i.c.m. een MSI moederbord . Het was dit OCZ 3x2 GB op een MSI X58M .
Nu heeft Azerty mij een mailtje gestuurd dat het blijkt dat OCZ geheugens op een MSI vaker failen. Dus hadden ze als alternatief een Kingston Afbeelding
Het zal wel dat die goed is , maar nu zie ik ook nog een http://azerty.nl/8-749-241426/kingston- ... gen-6.html Hyper X ding . Wat is daar nu het verschil in ? Is dat die 40 euro waard ? En misschien nog andere suggesties voor een goed RAM geheugen voor niet meer dan 170 euro . Dus een 6 GB of eventueel een 8 GB als dat niet al te veel kost.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Nieuw RAM geheugen nodig!

Bericht door Radical »

Zelf ook Kingston al jaren en draait zonder problemen, dus daar hoef je het denk ik niet om te laten.
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Nieuw RAM geheugen nodig!

Bericht door DaveyY »

Ok, wtf :0. Ik ging hier even posten, had een heel verhaal getypt en toen dat corsair geheugen opgezocht. Omdat OCZ dus niet werkt.

Zijn ze 170 euro! WTF! Kheb deze zomer voor 90 euro 6GB ddr3 gekocht.. Nu is de vraag hoger (AM3 is DDR3, 1156 is DDR3) en stijgt de prijs.. Vaag..
Maar het zijn deze dus: http://azerty.nl/8-750-103095/corsair-x ... -6-gb.html
Prima geheugen voor een (toen) prima prijs. Ik zou trouwens bij Azerty flink gaan aandringen over een korting van 40 euro hoor. Daar heb je ook gewoon recht op.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Nieuw RAM geheugen nodig!

Bericht door Metalsnake36 »

Geen idee hoe ik dat zou moeten aanpakken :lol: . Toch wel jammer dat het design van de OCZ staafjes zo mooi was :cry: . Fuck dat , heb toch een dichte kast. Ik zal nog eens goed kijken welke ik dan ga kopen. Maar waarom zou ik eerder voor die van Corsair moeten gaan dan voor die Kingstons ? Scheelt toch wel weer meer dan 30 euro...
Afbeelding
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Nieuw RAM geheugen nodig!

Bericht door DaveyY »

Scheelt 5 euro toch? :P..

Corsair heeft levenslange garantie.. Misschien handig ;).
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Gebruikersavatar
Syriana
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:32

Re: Nieuw RAM geheugen nodig!

Bericht door Syriana »

Kingston heeft ook gewoon levenslange garantie, maar bij beide merken zit je gewoon goed.
Wat is een bos zonder bomen als je door de bomen het bos niet meer kan zien ?

Specs
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Nieuw RAM geheugen nodig!

Bericht door Metalsnake36 »

Vergeten te melden dat ik toch voor de Kingston ben gegaan. Als het goed is , is de PC morgen weer terug.
Toch bedankt allemaal ;).
Afbeelding
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Nieuw RAM geheugen nodig!

Bericht door DaveyY »

Syriana schreef:Kingston heeft ook gewoon levenslange garantie, maar bij beide merken zit je gewoon goed.
Tjah, eigelijk kan met geheugen niet veel fout. Kingston valueram is voldoende voor iedereen. Alleen als je wat gaat overclocken wil je misschien wat beters.. Eigenlijk is alle hardware nu van goede kwaliteit. Alleen met sommige kasten / voedingen moet je uitkijken :).
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Plaats reactie