full HD tv voor xbox 360

Bespreek hier alles omtrent hardware en software.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

dus ik heb een paar maandjes geleden een xbox 360 Slim gekocht, daarvoor heb ik al een xbox 360 gehad maar altijd met scart aangesloten gehad.
nu heb ik de xbox 360 met hdmi op mijn Full hd Beeldscherm (samsung HD 2330 ofzoiets) aangesloten.
is wel leuk enzo ,games zien er wel mooi uit alleen heb ik nog steeds een gevoel dat het beter kan.

dus nou wil ik een tv gaan aanschaffen, maar is dat nou het gene waar ik absoluut geen verstand van heb
welke hd tv zal ik nemen :P

300- 500 euro kan uitlopen tot 600.
full hd
vanaf 32 inch tot meer natuurlijk :P
Hdmi, analoog en scart en vga wil ik er toch nog wel op hebben :P.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Radical »

Het beste kun je denk ik gewoon naar een grote winkel gaan waar ze toestellen op een rij hebben staan. Dan kun je namelijk zelf zien of dat wat je ziet prettig is, sommige tv's geven per individu verschillend een warmer beeld bijvoorbeeld. Sowieso zijn de meeste hd-tv's goed, maar je kunt ook voor een willekeurige Samsung gaan, dan heb je goede kwaliteit voor een leuk prijsje. Wil je echt kwaliteit dan een Sony Bravia, maar dat past niet binnen het budget.

Het enige waar je dan apart even naar moet vragen is de vga, de rest zit er standaard wel op inclusief component. Maar de vga is neem ik aan voor een laptop/pc? Dan zou je ook een kabel pc>hdmi kunnen gebruiken eventueel, mocht een tv met vga qua bedrag flink schelen.
Gebruikersavatar
Syriana
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:32

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Syriana »

Hoe ver ben je van plan van je TV af te zitten ?
Wat is een bos zonder bomen als je door de bomen het bos niet meer kan zien ?

Specs
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

ik ben vanplan hem aan mn muur te hangen of gewoon voor mn bed te zetten zit ik er toch ruim 4 meter vanaf
Afbeelding
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Metalsnake36 »

De media markt is trouwens geen goede indicatie. Ten eerste is het signaal echt crap. En het signaal is sowieso analoog en analoog ziet er bijna altijd crap uit op een LCD. En je kunt niet op een fatsoenlijke afstand kijken.
Zelf vind ik dat ze dat bij de BCC beter voor elkaar hebben. Daar hebben ze meestal nog wel een aantal tv's op HD signaal staan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Radical »

Het verschilt wel per winkel inderdaad, maar het gaat niet zozeer om het signaal, want analoog is op elke tv waardeloos ja, maar de kleuren komen wel goed naar voren. Je ziet met slecht beeld ook wel goed of ze warm zijn of een beetje blekerig. Op zichzelf zie je het niet heel goed, maar met allemaal toestellen naast elkaar wel. Instellingen kunnen hierbij meespelen natuurlijk, maar als iets je al aanspreekt zoals het getoond staat, dan weet je in ieder geval dat het je bevalt en bij de andere tv's is het maar de vraag of je via de instellingen je gewenste beeld krijgt.

Sowieso ben ik niet echt een voorstander van de afstand zitplek tot aan de tv, want ja het is minder scherp als je er met je neus bovenop zit, maar als je er op een gewone afstand vandaan zit, dan worden alle tv's volgens de rekenmethode te klein. Mijn 42 inch bevalt me prima, of ik nu op 2,5 meter zit of vanaf me bureau op een halve meter. Ik ga echt geen andere tv kopen namelijk over twee weken omdat mijn situatie dan anders wordt en dus ook de afstand.

Daar komt bij dat 32 inch en groter gewoon leuke maten zijn, daaronder zou ik sowieso niet eens zoeken.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Metalsnake36 »

Ik zelf vindt analoog beeld op een beeldbuis qua kleur fijner kijken dan dat opgefokte beeld (ook digitaal) op een LCD. Op plasma vindt k het nog te doen maar op LCD is het vergelijkbaar met een hele foute roze VW polo met gouden spinner velgen.
Tenminste , zo ervaar ik het. Zelden zie ik een LCD met rustig beeld. Ik ben dan voor TV een voorstander van plasma.Thuis hebben we een hele oude plasma 42'' inch uit 2003 (geen HD) en die heeft digitaal gewoon echt perfect beeld. Heel rustig , realistisch overkomende kleuren en de bewegingen zien er uit zoals in het echt.
Wat me de laatste tijd opvalt is dat je steeds vaker de bewegingen helemaal vloeiend ziet en constant scherp. Ook als er iemand langs loopt. Dat vind ik niet realistisch aangezien in het echt er toch ook een soort 'motion blur' over bewegingen heen zit.

Sommige mensen vinden dat leuk , zo'n TV zo helder als de zon met triple rainbow kleuren wat constant haar scherp is.
Maar ik zelf vind het verschrikkelijk. Dan kijk ik liever naar een beeld buisje van +- 20'' (vroeger werd dat anders uitgedrukt he ?) dan naar een 60'' Samsung of iets met kut kleuren en onrealistisch beeld.

Maar goed , je hebt wel gelijk. Wanneer je een beeld al snel fijn vindt kijken , dan kan het via de instellingen alleen maar beter maken.
Zelf vindt ik die afstanden ook maar raar. Ik heb mijn race kuipjes op 4 meter afstand van m'n 42'' af gezet en dat vindt ik gewoon te ver. Nu heb ik er ook spijt van maar het is een heel gekut om die te verplaatsen. Misschien dat k het nog ga veranderen voor GT5 , maar dat is een ander verhaal.
Beneden gamen op de 50'' doe ik gewoon vanaf 2 meter afstand. Dat vind ik een lekkere afstand om er naar te kijken.

Aan de andere kant , ik zit nu vrij dicht op de iMac (vanaf m'n ogen 30-50cm) en dat brand meestal toch wel aan de ogen 's ochtends.

Maargoed , aangezien baxic hem waarschijnlijk toch bijna alleen gaat gebruiken voor gamen (?) , hoeft het beeld niet super te zijn bij gewoon TV kijken. HDMI signaal van een Playstation of een Xbox ziet er altijd wel goed uit op een HD.
Zelf vindt ik 42'' de fijnste maat voor in de slaapkamer , afhankelijk hoe groot je slaapkamer is natuurlijk.
500-600 euro is een mooi budget , helemaal als je het koopt via zo'n 'Toppie Toppie Online' winkeltje. Redcoon , Plasma Discounter etc.
Als je dat niet vertrouwd is de BCC of MM natuurlijk de goedkoopste optie.
Tegenwoordig komen er zoveel TV's uit dat het moeilijk is echt een TV aan te raden. Ik kan je hooguit een merk en groote aanraden. Panasonic of Sony heeft mijn voorkeur. Als die geen TV hebben in jouwn maat en budget , zou ik gaan voor Samsung of Phillips(die hebben duurdere maar ook goedkopere modellen).
Afbeelding
Gebruikersavatar
PixellBox
Berichten: 26
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 21:59

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door PixellBox »

Wat dacht je van de LG 42LH3000

Overigens is lcd beter voor gamen. Bij plasma branden (bijvoorbeeld een radar of kilometerteller) in. Al zul je dit pas later merken en het is nou ook weer niet zo dat je echt een kilometerteler contstant in beeld hebt.
Sex Is Like Nokia, Conecting Poeple..
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

ik heb digitale tv beneden en boven op mn monitor en anneloog zit toch standaard op tvs.

ik wil geen plasma vindt ik niet zo fijn.
maar wat ik nu heb als een xbox 360 spel aant spelen ben op mijn monitor dan zie ik echt zn raffelstreep om objecte heen,
bij naruto ultimate ninja storm 2 ziet die er echt verschrikkelijk uit.

maar even een vraagje als ik een 42 inch koop en ik hang hem aan de muur voor mn bureau wat tegen de muur staat.
dan heb ik ongeveer een halve meter afstand (als ik aan mn bureau zit) is dat goed genoeg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Metalsnake36 »

Dat is dichtbij genoeg , hoewel ik zelf liever iets verder af zou willen zitten.

@PixellBox ,

Dat is allang niet meer tegenwoordig. Misschien als je 2 of 3 dagen non stop speelt. Letterlijk non stop dan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PixellBox
Berichten: 26
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 21:59

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door PixellBox »

Zelf heb ik geen naruto dus kan me er niks bij voorstellen maar dat kun je misschien vergelijken door je xbox even beneden op de tv aan te sluiten.

Heb zelf ook 42 inch aan de muur hangen en 1,5 meter is net iets te weinig. Ik zou op minimaal 2 meter afstand houden anders krijg je al het waren dat je het beeld niet volledig kunt zien omdat je er te dicht op zit.
Laatst gewijzigd door PixellBox op vr 22 okt 2010, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Sex Is Like Nokia, Conecting Poeple..
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

tis een xbox 360 maarja ik ga het inderdaad even beneden proberen :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
PixellBox
Berichten: 26
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 21:59

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door PixellBox »

haha :shock: sorry man, vergeleek het even met m'n eigen situatie.
Sex Is Like Nokia, Conecting Poeple..
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

nee maakt niet veel uit hoor
Afbeelding
Gebruikersavatar
woutersuper
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 16:38
Locatie: Enter

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door woutersuper »

behalve dat BLABLABLA (fanboy reactie)

maar die rafelige kanten heb ik ook gewoon op m'n 94cm plasma tvtje hoor, volgens mij hoor dat gewoon bij het spel
Afbeelding
Gebruikersavatar
PixellBox
Berichten: 26
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 21:59

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door PixellBox »

doel je daarmee op m'n ps3? ik ben geen fanboy hoor... :P
Sex Is Like Nokia, Conecting Poeple..
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

ja het is inderdaad zo van het spel.
alleen op de tv beneden ziet het er toch beter uit:P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Syriana
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:32

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Syriana »

baxic schreef:ik heb digitale tv beneden en boven op mn monitor en anneloog zit toch standaard op tvs.

ik wil geen plasma vindt ik niet zo fijn.
maar wat ik nu heb als een xbox 360 spel aant spelen ben op mijn monitor dan zie ik echt zn raffelstreep om objecte heen,
bij naruto ultimate ninja storm 2 ziet die er echt verschrikkelijk uit.

maar even een vraagje als ik een 42 inch koop en ik hang hem aan de muur voor mn bureau wat tegen de muur staat.
dan heb ik ongeveer een halve meter afstand (als ik aan mn bureau zit) is dat goed genoeg.
Het is nu nog steeds niet helemaal duidelijk hoe ver je er nou vanaf gaat zitten, want 42 inch vanaf een halve meter is natuurlijk te groot.
Wat is een bos zonder bomen als je door de bomen het bos niet meer kan zien ?

Specs
Gebruikersavatar
PixellBox
Berichten: 26
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 21:59

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door PixellBox »

volgens mij heeft hij het over 1,5 meter
Sex Is Like Nokia, Conecting Poeple..
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

nee als ik aan bureau zit halve meter maar als ik op mn nest lig of in mn stoel zit 1,5 to 2 meter en ik hang hem aan mn muur
Afbeelding
Gebruikersavatar
PixellBox
Berichten: 26
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 21:59

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door PixellBox »

Sorry ik lees het verkeerd, maar een halve meter is echt te dicht op. Minsten een meter. denk dat het prettig kijkt op 1,5/2 meter afstand
Sex Is Like Nokia, Conecting Poeple..
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Radical »

Een halve meter kijkt inderdaad niet prettig. Sowieso betekent aan de muur hangen een budgetverhoging van de helft van de waarde van je tv, maar als dat iets is wat een must is oké, maar ik vind muurbeugels schreeuwend duur.

Maar als ik het goed begrijp is je kamer dusdanig van formaat, dat je misschien moet overwegen om een kleinere tv te nemen dan tot nu toe ter sprake is gekomen.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

hoe groot zou ik hem dan nemen :P 37 inch of 32 inch
Afbeelding
Gebruikersavatar
woutersuper
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 16:38
Locatie: Enter

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door woutersuper »

PixellBox schreef:doel je daarmee op m'n ps3? ik ben geen fanboy hoor... :P
het was meer een inb4 ding :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door RDJ134 »

Waarom full hd?? meeste games (alle COD's en zelfs Halo titels) draaien zelfs onder de 720p en worden gewoon geupscaled door de Xbox (en PS3). Dus een Full HD (die ik ook hier heb) maakt je beeld echt niet mooier of strakker, dus eigenlijk kan je net zo goed voor een 720P gaan (wel op letten dat deze 1280x1024 is, correct me if i am wrong) en door het geld dat je bespaard kan je een behoorhoorlijk groot scherm nemen :D
Plaats reactie