Het Grote Apple topic!

Bespreek hier alles omtrent hardware en software.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Het Grote Apple topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Bespreek hier in dit topic alles over je iMac , Mac Pro , Macbook Pro , iPod etc.
Zo kunnen we je misschien wel helpen met eventuele problemen .
Nog een Apple nieuwtje ? post het dan hier :D .
Deze week zal ik ook nog hier een heel info topic van maken met informatie over alle producten van Apple en dat gaat me erg veel tijd kosten , dus vandaar dat het er nog niet is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door Radical »

Doorgeschoven naar board Hardware.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door Metalsnake36 »

Ohja , bedankt. Een iPod is natuurlijk geen PC . Niet aan gedacht , sorry ;) .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door Radical »

Gaat niet zozeer om de iPod, maar meer dat dit hardware is en er speciaal board voor aangemaakt is net.

Maar om toch beetje ontopic te blijven: Ben erg blij met me iPod Touch 32GB :). Had al een hele lange tijd die iPod Classic, voordat het Classic ging heten, maar was toch toe aan de nieuwe techniek hehe.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door Metalsnake36 »

Ik heb zelf de eerste gen iPod Touch. Geen blue-tooth en geen speaker. En hij is iets anders gevormd namelijk wat vierkantig. Het touch screen van de iTouch is trouwens geweldig. Maar ik heb echt een gruwelijke hekel aan het touch screen van men Samsung Omnia. Serieus , wat werkt dat slecht . Ik heb ook eens gelezen dat de techniek van Apple die ze verwerkt hebben in het touch screen , vroeger werd afgewezen door MS terwijl ik het touch screen van de iPod beter vind dan ieder andere telefoon met touch screen die ik tot nu toe in men klauwen heb gehad . Moet je 20 keer tikken om iets in een hoek aan te klikken. Dat werkt gewoon slecht .
Is iedereen trouwens nog steeds zo anti iPad ? Wat vinden jullie er van ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
TZC-T1-FX
Berichten: 225
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:01

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door TZC-T1-FX »

Heb een Macbook Pro 13inch en een Iphone 2G 8GB. Beide gebruik ik ze met plezier!
Als het goed is heb ik morgen of overmorgen een Hackintosh projectje =D Ill keep u posted
Follow me at www.globehouse.eu
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door Radical »

Metalsnake36 schreef:Ik heb zelf de eerste gen iPod Touch. Geen blue-tooth en geen speaker. En hij is iets anders gevormd namelijk wat vierkantig. Het touch screen van de iTouch is trouwens geweldig. Maar ik heb echt een gruwelijke hekel aan het touch screen van men Samsung Omnia. Serieus , wat werkt dat slecht . Ik heb ook eens gelezen dat de techniek van Apple die ze verwerkt hebben in het touch screen , vroeger werd afgewezen door MS terwijl ik het touch screen van de iPod beter vind dan ieder andere telefoon met touch screen die ik tot nu toe in men klauwen heb gehad . Moet je 20 keer tikken om iets in een hoek aan te klikken. Dat werkt gewoon slecht .
Is iedereen trouwens nog steeds zo anti iPad ? Wat vinden jullie er van ?
Je kunt een touch screen op twee manieren maken, op warmte zoals bij de dingen van Apple of op pressie (om het zo maar even te noemen). Voordeel van warmte is dat je erg makkelijk met je vinger zonder druk uit te oefenen snel kunt bedienen. Nadeel is dat je niet nauwkeurig kunt zijn, wie Safari start en een link wil volgen, moet ver inzoomen. Nadeel van bv die Samsung is dat je dus kracht moet zetten, maar met een stokje zou je wel heel nauwkeurig kunnen zijn.

Zelf heb ik in me LG ook die Samsung techniek en vrij irritant, de iPod werkt gewoon heerlijk. Heb expres op de G3 gewacht vanwege de kleine vernieuwingen, is nu meer een iPhone :).
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door Adanteh »

Ik heb een Powermac G5 kast voor mijn mATX PC ^.^
Hij is nu heel simpel gemod zodat het moederbord er in kan en wat dergelijke. Ga binnenkort zelf nog even wat aanpassingen doen, en moet ook nog even de front connectors zo solderen zodat ik ze op mijn moeder bord aan kan sluiten. Heb al wat schematjes gevonden voor de aansluitpunten. Voor de rest heb ik hier een iPod 30GB liggen, maar deze heb ik al een gigantische tijd niet gebruikt. Heb het gewoon niet zo op een losse MP3 speler naast je telefoon. In de zomer heb ik een nieuwe telefoon nodig, en als er dan een leuke iPhone 4G aankondiging komt is dat misschien wel een optie!
Voor de rest ben ik wel geïnteresseerd in een MacBook, maar momenteel heb ik deze niet echt nodig, dus om er zoveel geld aan uit te geven is me toch wat te gek.

Also, iPad fails
ORLY?
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door Freezown »

Afbeelding

Ik heb een Ipod Shuffle
Amidoinitrite?

Hij viel laatst trouwens wel zomaar ineens uit, als het zich niet herhaald heb ik echter geen klachten over dit stijlvolle apparaatje.
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door Metalsnake36 »

Jep , dat was het . Via warmte . Typen op het toetsenbord wat op komt is gewoon ideaal .
TZC , je deed toch iets van eigen PC's bouwen en had daar al leningen voor ofzoiets ? Ik kan het me niet meer precies herinneren maar je was ook al op zoek naar mensen die het konden financieren enzo ? Dat was toch ook iets met OSX systeem erop ? Kan me zoiets nog vaag herinneren .
Afbeelding
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door DaveyY »

Ja is dat nog goed gelukt? Maar even over hackingtosh. Zou het erg lastig zijn om een windows pc met q6600 en een 9600gt te voorzien van osx? Want dan ga ik eens aan de slag :). Ontopic: Tzc, je had toch een 3g ? En zelf gebruik ik mijn 13 inch macbook en dit typ ik op mijn iphone 2G!
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door Metalsnake36 »

Jaa wat zijn de eisen om OSX op een laptopje te gooien ? Ik heb nog een focking oude laptop . Zo'n Compaq Pressario nog ergens. Maar dat zal er wel niet op mogelijk zijn. Is het trouwen mogelijk om OSX via dualboot te doen ? Anders zal ik misschien overwegen om OSX op men laptop te gooien naast Windows Vista.
Afbeelding
Gebruikersavatar
TZC-T1-FX
Berichten: 225
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:01

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door TZC-T1-FX »

Metalsnake36 schreef:Jep , dat was het . Via warmte . Typen op het toetsenbord wat op komt is gewoon ideaal .
TZC , je deed toch iets van eigen PC's bouwen en had daar al leningen voor ofzoiets ? Ik kan het me niet meer precies herinneren maar je was ook al op zoek naar mensen die het konden financieren enzo ? Dat was toch ook iets met OSX systeem erop ? Kan me zoiets nog vaag herinneren .
Qubes^^, niet commercieel doorgegaan, nu meer een underground projectje voor de mensen die daar intresse in hebben.

@ Davey, Over de 3G, me wanted a HTC Hero toch maar^^
Follow me at www.globehouse.eu
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door Metalsnake36 »

Ohw dat is jammer. Wat was het nou ook alweer precies ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door DaveyY »

Hij bouwde een goedkope asus barebone tot snelle OSX bak. En verkocht die met winst.
Toch?

Mooi concept teminste ^^.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
D-nic
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:06
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door D-nic »

Ik heb de eerste generatie iPod Nano. Hij werkte na een half jaar niet meer. Terug naar de winkel, dingetje gemaakt, maar nu werkt iTunes niet meer! Ik moet dus een nieuwe PC voordat ik m'n Nano kan gebruiken. Mijn persoonlijk grootste miskoop evarr. 200 euro

So far mijn ervaringen met Apple. :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door DaveyY »

iTunes werkt gewoon, hoef je geen nieuwe PC hoor :P.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
D-nic
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:06
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door D-nic »

iTunes werkt niet. Dat is het juist. Ik heb het al op zo'n 200000 manieren geprobeerd om aan de praat te krijgen, maar Quicktime is gewoon verrot op deze pc.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door Metalsnake36 »

Even opnieuw installeren ?
Afbeelding
D-nic
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:06
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door D-nic »

Gek genoeg had ik dat ook al bedacht...
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door Metalsnake36 »

Wat is het probleem er dan mee ? Opent ie gewoon niet ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
TZC-T1-FX
Berichten: 225
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:01

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door TZC-T1-FX »

DaveyY schreef:Hij bouwde een goedkope asus barebone tot snelle OSX bak. En verkocht die met winst.
Toch?

Mooi concept teminste ^^.
Yesja! Overmorgen weer een pctje,

Q8400
4GB DDR2
9600GT
500GB HD

oftewel, sneller dan een imac van 1000+ euro?
Voor minder dan 500 euries. /ik post alles morgen of overmorgen in het hardware forum.
Follow me at www.globehouse.eu
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door Metalsnake36 »

TZC , bij een iMac betaal je dan ook een groot deel van de prijs aan het scherm . Want ik moet zeggen dat het scherm van een iMac echt ongelofelijk goed is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door DaveyY »

TZC, je prijs valt natuurlijk niet helemaal te vergelijken. Bij een Mac krijg je een toetsenbord (een mooi toetsenbord, dus geen trust ding van 5 euro) En een vette muis. En een iMac is natuurlijk all in one. Het is lekker compact allemaal. En ziet er schitterend uit :P. Maar je prijs is wel prima.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Gebruikersavatar
TZC-T1-FX
Berichten: 225
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:01

Re: Het Grote Apple topic !

Bericht door TZC-T1-FX »

je hebt nog 500+ euro over voor een leuke scherm + tobo etc. Moet wel lukken hoor denk ik=D. Verder is mijn shit upgradable=D
Follow me at www.globehouse.eu
Plaats reactie