Halo Reach

Bespreek hier alles omtrent de Xbox 360 en Xbox One van Microsoft. Ook kun je hier terecht voor de eventuele opvolger van de console.
Gebruikersavatar
Deninho
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:49
Locatie: Amsterdam

Halo Reach

Bericht door Deninho »

Afbeelding


Genre: First Person Shooter
release date: 14 September 2010
ontwikkelaar: Bungie
uitgever: Microsoft Game Studios
platform(en): Xbox 360


Info

Normaal gesproken schrijven wij geen previews van open bèta’s, want ja, daar kunnen onze moeders ook in. Maar natuurlijk is de bèta van misschien wel de grootste shootersensatie ter wereld een ander verhaal. Wouter stond er dan ook op om zijn ervaringen met de multiplayer testfase van Halo: Reach te delen met de, zoals hij jullie altijd noemt, Hooggeëerde Lezers.

Terwijl de Master Chief zich richt op het zingen van foute, Duitse popsongs en de crew van ODST aan het chillen is aan de kusten van de planeet Roost, is effe een stukkie in het verleden op de planeet Reach een oorlog gaande. Een oorlog tussen Spartans en Elites, een harde oorlog op desolate plekken met onbekende wapens.
Met een lichte kriebel in m’n onderbuik start ik de Reach multiplayer op. Zal het de lange lijn in topvermakelijke multiplayer modes weten te evenaren? Kan Halo zich nog steeds meten met de harde concurrentie van die moderne oorlogsknallers? Ben ik nog wel in staat om needles, plasmaschoten en kogels door helmen en Predator-achtige smoelen te schieten?

Roestig
Op die laatste vraag is het antwoord vrij simpel: na een aantal maanden Halo 3 nauwelijks aangeraakt te hebben en veel meer bezig te zijn geweest met de Firefight mode van ODST, was ik de fijne kneepjes van het Halo multiplayen volledig kwijt. En natuurlijk waren die fijne kneepjes ook nog eens behoorlijk aangepast; dus werd ik de eerste tien potjes lichtelijk gepwnd.
Het duurde gelukkig niet lang voordat ik de armor abilities (wat wel als de grootste verandering gezien mag worden), de tactieken van de nieuwe modes en de lay of the land (indeling van de maps) een beetje onder de knie kreeg.
Tussen de potjes door genoot ik van het geluid van credits die op m’n rekening werden gedropt terwijl ze tegelijkertijd mijn level opschroefden, waarna ik met m’n verkregen casheroo nieuwe stukkies armor kocht. Dit is simpelweg een extraatje en heeft geen enkele invloed op de gameplay, zoals bijvoorbeeld in een Modern Warfare of Battlefield. Want dit heeft geen flikker te maken met die games, mensen! Dit is een heel ander balspel, dit is modderfokking Halo!

Armor Abilities
Aan het begin van een potje Reach MP kan je, op een aantal modes na, kiezen tussen vier verschillende armor abilities en daarbij horende wapens.
Armor Lock is een soort schild waarbij de Spartan (niet voor Elites) zijn vuist op de grond ramt en zo een paar seconden onkwetsbaar kan blijven. Dit is niet alleen een manier om het onvermijdelijke uit te stellen, want het is me vaak genoeg gebeurd dat ik stond te wachten totdat zo’n Guard ‘uitgelocked’ was en iemand me van een andere kant gankte. En dat is wat Halo vet maakt, die spontane, onverwachte shit.
Active Camouflage is de stealth-mode die de Arbiter in Halo 2 had, en dus op zich niets nieuws, Sprint is een stukje rennen en zeer handig voor Oddball, Capture the Flag of andere modes waar je haast bij moet hebben.
Jetpack is de shit! Deze rugzakvliegmachine zorgt ervoor dat de actie van Halo nog meer verticaal gaat, en hoewel deze ability niet voor alle modes even handig is, zorgen de uit de lucht schietende en flikkerende Spartans voor een dikke laag extra Halo-physics-hilariteit.
De laatste ability is alleen voor onze grote vrienden de Sangheili en is genaamd Evade, wat niet veel meer is dan een koprol. Klinkt simpel en niet bepaald een gamechanger, maar onderschat de handigheid hiervan niet! Met één druk op de knop duik je weg van een granaatontploffing en een Evade gevolgd door een mep met een energy-sword is een bizar dodelijk combinatie. Bovendien kan zo’n koprol direct gevolgd worden door een tweede, waardoor zo’n Elite een flink wendbare knakker wordt.

Halo is een chaos
Bewapend met je opgetuigde armor trek je een flinke lading aan nieuwe modes binnen, waarvan ik Invasion, Generator Defense en Headhunter veruit de vetste en meest vernieuwende vind.
Invasion op de map Boneyard is een redelijk strategische toestand waarin Spartans een aantal punten moeten verdedigen tegen een bende Elites. De mode lijkt op een verkorte versie van Rush uit Battlefield 2, met als verrassing op het einde een CTF-achtig gedeelte waarin de Sangheili een zware Data-Core naar een bepaald punt moeten sjouwen. Dolle pret, helemaal aangezien het de enige mode in de bèta is waarin je met voertuigen aan de gang kan (hoewel de map zich daar naar mijn bescheiden mening niet perfect voor leent). In feite kan je namelijk maar op één groot open veld een beetje tanken en bansheeën, een plek waar eigenlijk alleen echte gevechten ontstaan in het laatste Capture the Data-Core gedeelte. Niettemin is Invasion vet, helemaal omdat je achter je teamgenoten kunt spawnen, iets dat de hele ervaring een extra laagje spanning geeft.
Generator Defense zijn korte, heftige potjes waarin wederom een Covenant versus UNSC battle gaande is. Drie Elites moeten Generators kapot maken, maar de Spartans kunnen deze drie over de map verspreide apparaten ‘locken’, waardoor ze voor een tijdje beschermd worden door een krachtveld. Timing is voor de verdedigende kant essentieel en de aanvallende Elites moeten goed gebruik maken van de verschillende spawnpoints en rap zijn als een dolle.
Headhunter is een Free for All (Wolf die alleen is) mode en veel hectischer dan dit valt voor een normaal mens niet te behappen. Schiet een dude neer en hij dropt een schedel die je moet oppakken. Je kunt er meerdere met je meetorsen maar dan verschijnt het aantal skulls dat je bij je hebt groot boven je hoofd, iets dat iedereen op de map kan zien.
Zaak is de koppies zo rap mogelijk naar twee steeds van positie veranderende punten te brengen en ik zeg je, dat is totale madness. De ene pijnlijke situatie volgt de andere op (drop je tien schedels omdat je vlak voor een droppunt door je kop geschoten wordt, dan kan je uit woede best wel eens de keel van je schattige zusje dichtknijpen) en anders dan bij een Oddball zijn de gevechten óveral gaande. Maximale chaos, maximale fun, maximale frustratie.

Wervelwind
Halo is eigenlijk de Laatste der Mohikanen. De echt grote multiplayer (shooter)games streven meer naar realisme, naar het ‘echte oorlogsgevoel’, maar de MP van Bungie gaat voor pure, razendsnelle fun. Je zult niet hard scoren als er geen pure adrenaline door je aderen giert, je bent kansloos als je niet op het puntje van je stoel zit, je wordt nooit een topper als je langzamer bent dan de wind. Halo: Reach houdt gelukkig nog steeds vast aan dit inmiddels vrij oude principe en laten we de lord daarvoor danken.
Halo is niet verslavend omdat je nieuwe wapens kunt unlocken of omdat het allemaal zo realistisch is; het trekt je steeds weer online omdat het een wervelwind van bizarre, steeds verrassende en ongelooflijk hectische actie is… en dat geldt ook voor Reach, dat kan ik na het spelen van de bèta met knalharde zekerheid zeggen.


Screenshots & Trailers

Screenshots
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Trailers

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5iWyoxv_V8o[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6a8H0Cl_vbA[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MnoUGULIPyc[/youtube]

Voor meer multimedia: http://www.bungie.net/Projects/Reach/default.aspx


Boxart
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Halo Reach

Bericht door baxic »

halo reach wordt een fucking geniaal spel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Halo Reach

Bericht door Duckz »

Misschien ga ik nog wel eens een Halo halen als deze awesome wordt ..
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Halo Reach

Bericht door RDJ134 »

Ik kijk er heel erg naar uit (ik heb alle halo titels origineel in mijn bezit en uitegspeelt incl Halo Wars) zeker sinds ik gisteren met een maat in één ruk door ODST hebt uitgespeelt en daar mee bijna 600 gs in een paar uur gamen heb geharkt.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Halo Reach

Bericht door baxic »

heb hem gepreordered w00t
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fast
Berichten: 567
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 20:33
Locatie: Barneveld

Re: Halo Reach

Bericht door Fast »

Heb nooit echt wat gehad met Halo maar zit er miss nog over na te denken om Halo reach een kans te geven. Omdat ik echt een FPS gamer ben en toch halo wel 1 van de best is. hmmm
Afbeelding
Gebruikersavatar
killertom
Berichten: 90
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 22:37

Re: Halo Reach

Bericht door killertom »

Must have voor mij :D
Heb er echt niet normaal veel zin in.
Beta vond ik echt heul vet. Jammer genoeg zo rond de examentijd dus niet heel lang kunnen spelen.
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Halo Reach

Bericht door Freezown »

Die nieuwe forge ziet er ook erg vet uit, moet nog even zien, als ik geld heb koop ik hem denk ik wel.
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Deninho
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:49
Locatie: Amsterdam

Re: Halo Reach

Bericht door Deninho »

Heeft iemand m al ergens zien liggen??
ik ga morgen ff langs bij mediamarkt en eplaza enzo, ligt tog naast mijn school dus maakt niet uit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Halo Reach

Bericht door baxic »

dat zou wat zijn maar ik denk het niet
Afbeelding
Gebruikersavatar
Deninho
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:49
Locatie: Amsterdam

Re: Halo Reach

Bericht door Deninho »

Ze hadden m vandaag nog nergens :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Halo Reach

Bericht door baxic »

nee hij is morgen pas uit en ja soms heb je dat ze 2 tot 3 dagen eerder in de winkel kan liggen .
maar nu kan dat niet omdat de games vandaag pas verpakt worden naar de winkels, en bedrijven omdat op maandag en zondag geen post komt.

maar zulle we een team bouwen ik krijg hem morgen binnen.

voor bijv firefight team slayer enzovoort
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fast
Berichten: 567
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 20:33
Locatie: Barneveld

Re: Halo Reach

Bericht door Fast »

Meestal hebben ze hem bij de mediamarkt al die zijn altijd vrij vroeg ermee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Halo Reach

Bericht door Radical »

Ik denk dat er bij Halo wel een strengere controle is dan normaal :P.
Gebruikersavatar
Fast
Berichten: 567
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 20:33
Locatie: Barneveld

Re: Halo Reach

Bericht door Fast »

Ja zou best kunnen :P Maar wie gaat hem allemaal halen dan? Ik ben zelf nog beetje aan het twijfelen ik hield nooit echt van die neppe shit enzo zoals halo maar ik hou toch wel weer van shooters en iedereen zegt dat het super goeie shooter is dus ik twijfel nog steeds.
Afbeelding
Gebruikersavatar
killertom
Berichten: 90
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 22:37

Re: Halo Reach

Bericht door killertom »

Ik heb hem net gekocht erg vet en die multiplayer is weer magistraal :D:D:D
Laat maar hier weten als we gaan knallen met zn allen.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Halo Reach

Bericht door baxic »

hij is veeeeeeeeeetttt
Afbeelding
Gebruikersavatar
Deninho
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:49
Locatie: Amsterdam

Re: Halo Reach

Bericht door Deninho »

Wat een geweldige game zeg! :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Halo Reach

Bericht door baxic »

heb hem uitgespeeld iemand zin dit weekend legendary te gaan doen
ik moet hem zoiezo nog in mn eentje hale
Afbeelding
Gebruikersavatar
killertom
Berichten: 90
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 22:37

Re: Halo Reach

Bericht door killertom »

Weet een van jullie of je dit weekend gratis halo reach online kan spelen? Want mijn broertje kwam er net achter dat hij online kan spelen terwijl hij gewoon een silver account heeft.
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Halo Reach

Bericht door Radical »

Na nader onderzoek kan ik melden dat het inderdaad klopt. Van 17 tot en met 19 september is Xbox Live opengesteld voor Silver-leden en daardoor kan hij dit weekend dus Halo: Reach in MP spelen met als doel dat mensen Gold nemen uiteraard ;).
Gebruikersavatar
Fast
Berichten: 567
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 20:33
Locatie: Barneveld

Re: Halo Reach

Bericht door Fast »

Ja, wat je zowiezo al moet hebben als je een xbox het.
Afbeelding
Gebruikersavatar
killertom
Berichten: 90
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 22:37

Re: Halo Reach

Bericht door killertom »

ja we hebben allemaal live alleen mn brotje niet hij is pas 10 en mag het nog niet van mn pa :P
Maar hij stond helemaal te springen dat hij halo online kon doen:P
Fijn dat ik dit weet bedankt Radical!
Ezekiel 2517
Berichten: 1
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 15:54

Creditboosten en banhammer

Bericht door Ezekiel 2517 »

15000 mensen gebanned en teruggezet door de banhammer van bungie

Dit gaat over creditboosten. belachelijk, reach zit vol met glitches en mogelijkheden om te modden. dit was vorige week en de jaren ervoor de tekst uit de "banhammer"regels:

Terms of Service about network manipulation.

"In using the Service, you may not: damage, disable, overburden, or impair the Service (or the networks connected to the Service) or interfere with anyone else's ability to access or use the Service"

Dit was mijn email naar bungie (waar ik overigens nooit antwoord op heb gekregen, maar precies 1 dag later werd er dit stuk aan de banhammer toegevoegd "and other easily detectable workarounds that fall well outside of standard gameplay")....lol

Damage? No. I'm not DDOSing Bungie/Microsoft
Disable? Well I'm not using a jtag'd box to skip map checks and do whatever I want, since disconnecting or switching between accounts isn't technically disabling the network.
Overburden? Well I'm not standbying or sending an excessive amount of packets, especially since I'm playing alone.
Impair? Again, see overburden, plus, I'm not hostbooting anyone.
Interfere with anyone else's ability to access or use the Service? Again, me playing alone.

Ik ben niet "boos" vanwege de banhammer...de spullen die je met de credits gekocht hebt heb je immers nog en het spel is pas uit dus opnieuw beginnen is niet erg, ben zo weer bij...mijn punt is dat bungie nu een enorme ophef maakt over een simpel te verhelpen glitch die zij makkelijk hadden kunnen voorkomen. Maar intussen wordt er niets gedaan aan de mensen met een jtag box, aimbots (ongeloofelijk) of mensen die host boosten ed. en geloof me, reach zit vol met online valspelers...en aangezien dit een online spel is geeft dat problemen...je credits zijn puur voor fun..je wordt er niet beter van en kunt er geen extra wapens van kopen, alleen pimpen van je karakter....en DAT pakken ze aan..WTF bungie

hier vindt je trouwens een voorbeeld van een slechte speler met een aimbot
http://www.youtube.com/watch?v=KERKMV0KJ6c&feature=sub
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Halo Reach

Bericht door Radical »

Waar het op neerkomt is dat er altijd mensen zijn die weer gaten gaan opzoeken in de game. Prima als je dit doet, maar in dit geval is er een risico op gepakt te worden. Nu kent Dead Rising 2 ook een glitch om heel snel level 50 te worden, alleen is daar het 'geluk' dat het spel gericht is op de singleplayer en de enige multiplayer dat het noemen waard is, is co-op.

Dat ze iedereen de credits afpakken is misschien wel een beetje overdreven. Naar mijn mening had dat hele bagersysteem er niet eens in moeten zitten, want het is gewoon duffe onzin om credits te harken voor geen toegevoegde waarde voor je outfit. Zoals je zegt kunnen ze zich beter focussen op de echte cheaters, maar het probleem daarvan is dat ze veel moeilijker zijn te pakken dan de eerlijke 'valsspelers'.
Plaats reactie