Playstation Network ligt eruit!

Bespreek hier alles omtrent de PlayStation 3 en PlayStation 4 van Sony. Ook kun je hier terecht voor de eventuele opvolger van de console.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Playstation Network ligt eruit!

Bericht door Metalsnake36 »

Gek genoeg is 2010 geen schrikkeljaar, wat inhoudt dat februari gewoon 28 dagen heeft. Toch is februari in die zin wel een rare maand en hij heeft het dan ook moeilijk met vriendjes maken. Zijn vriendjes zijn allemaal 30 of 31 dagen groot.
De PlayStation 3 software schijnt ook wat problemen te hebben met de korte maand en slaat daarom op hol. Bezitters van de 'fat' PlayStation 3, dat is dus niet het Slim-model welke afgelopen september werd geïntroduceerd, ondervinden sinds vannacht wereldwijd problemen met het inloggen op het PlayStation Network. Na het opstarten van je PS3 zul je al zien dat de klok is gereset naar 31 december 1999. Tevens zullen alle gedownloade games zoals Flower en Fat Princess niet meer opstarten.

Spelers zullen zelfs hun trophies kwijt raken na het spelen van een game. Zo is ondergetekende net zijn Mortal Kombat en Sonic & SEGA All-Stars Racing trophies kwijt geraakt na het spelen van de desbetreffende games. Het lijkt erop dat als je de trophies voor de crash hebt gehaald en nog gesynchroniseerd hebt er niks aan de hand is en deze later terug komen. Als je na de crash trophies hebt gehaald zit het er in dat je deze later opnieuw zult moeten halen.

Het probleem lijkt hardwarematig te zijn, Sony is nu dan ook druk bezig aan een oplossing hiervoor. Middels hun Twitter houden ze ons geïnformeerd. PS3 bezitters zelf kunnen niks aan het probleem doen, het is dus afwachten op een oplossing van Sony. Aan te raden is je PS3 uit te laten of anders alleen games te spelen die geen trophies hebben. De andere media zouden wel goed moeten werken, dus films/foto's kijken en muziek luisteren zouden geen problemen moeten geven. Houd Gamed in de gaten voor meer informatie over dit vervelende probleem.

*jatjatjat* :oops:

UPDATE :

Het Playstation Network is weer online , en alle Ps3's doen het gelukkig weer en zo te zien heeft iedereen al hun trophy's , downloads en savegames nog !
Laatst gewijzigd door Metalsnake36 op di 02 mar 2010, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Playstation Network ligt eruit !

Bericht door Radical »

Zoals vanochtend ook op de frontpage is verschenen: http://www.eigenwereld.nl/nieuws.php?id=282. Zodra er meer nieuws is, wordt het daar sowieso bijgehouden.

Wel vage shit, want ik heb er geen last van, maar heb wel een fat PS3 :P. RDJ134 met ook een fat PS3 wel probs er mee.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Playstation Network ligt eruit!

Bericht door Metalsnake36 »

Denk dat het verschilt van uit welke periode hij uit de fabriek is gerold . Ik denk dat ik een Playstation 3 heb van de eerste of tweede levering in Europa (60 Gb , 2 maanden na de release ).
Ik kan trouwens niet inloggen , maar verder tot nu toe nog geen problemen gehad .
De datum staat bij mij op 1/1/2000 . Ik denk dat het probleem tegen de avond is opgelost aangezien er nu wel zo'n 30 miljoen mensen met een probleem zitten. Waarschijnlijk zit de hele technisch afdeling van Sony nu als een gek te zoeken naar een oplossing. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren. Wat me wel verbaast is hoe extreem er op gereageerd wordt . Alsof de wereld vergaat omdat men 1 dag (of misschien een paar) niet meer online kan...
'
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Playstation Network ligt eruit!

Bericht door Radical »

Inderdaad. Als Sony dit wist, hadden ze het heus wel aangepakt. Is gewoon iets dat kan gebeuren natuurlijk :P.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Playstation Network ligt eruit!

Bericht door Metalsnake36 »

Er wordt bij comments en andere fora's ook gesproken over een hardware fout , ik kan alleen geen reden vinden waarom het eventueel aan de hardware zou kunnen liggen behalve dat het de reden is waarom PSN het wel doet op de Slim .
De software/OS op de 'Fat' zal ook wel iets anders zijn dan die van de Slim dus ik denk dat daar het probleem ergens in zit.
Is er trouwens ook een officiële naam voor het Playstation 3 OS ?

EDIT :

Ik heb de tijd op de huidige datum ingesteld maar dat werkte ook niet... Had ik eigenlijk ook al kunnen verwachten wat het kan gewoon niet simpel zijn... :lol:
Laatst gewijzigd door Metalsnake36 op ma 01 mar 2010, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Playstation Network ligt eruit!

Bericht door Radical »

RDJ134 heeft het ook over hardwareproblemen, alleen snap ik daar de reden ook niet voor. Zelf heb ik ook een fat PS3 en geen problemen. Zelf denk ik dat het komt door de diverse firmware updates. De oudere consoles hebben meer oudere firmwares er op gehad en ik denk zelf dat er ergens een conflict is met alle wijzigingen daarin. Dit zou verklaren waarom latere series fat PS3's en de Slim er geen last van heeft, omdat ze gewoonweg die begin firmwares nooit hebben gehad.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Playstation Network ligt eruit!

Bericht door Metalsnake36 »

Mij is uitgelegd dat iedere computer een hardware matige klok heeft die niet gewijzigd of herschreven kan worden wat me vrij sterk lijkt...
Afbeelding
Plaats reactie