Global Warming, is it real?

Wil je gewoon over andere dingen praten? Dat kan dan hier!
Plaats reactie

Geloof jij in Global Warming?

Ja, die shit wordt gevaarlijk!
2
8%
Nee, dit is verzonnen om geld mee te verdienen.
4
17%
Nee, het bestaat wel, maar niet zo gevaarlijk als ze ons vertellen.
18
75%
 
Totaal aantal stemmen: 24

Gebruikersavatar
SpenQ
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:20
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

Global Warming, is it real?

Bericht door SpenQ »

Waar ik nou echt benieuwd naar ben, is hoeveel mensen in global warming geloven. Is die shit nou verzonnen om er geld aan te verdienen? Of worden we straks allemaal vissen.
Graag jullie mening! :mrgreen:
Born to lose, live to win.
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door coola »

deze shit is zo fake als de tieten van katie price

in de gouden eeuw ( 16de eeuw ) warmde de wereld ook op en toen die opwarming op z'n hoogste punt kwam koelde de wereld weer af en dat zal nu ook weer gebeuren
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
Djie
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:55
Locatie: ergens G.

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door Djie »

coola schreef:deze shit is zo fake als de tieten van katie price

in de gouden eeuw ( 16de eeuw ) warmde de wereld ook op en toen die opwarming op z'n hoogste punt kwam koelde de wereld weer af en dat zal nu ook weer gebeuren
katie price: Afbeelding
hiphop is mn mafacking troon en ik zit erop.
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door Radical »

Geloof best dat de aarde wat opwarmt, maar niet om de reden die de goedkope onderzoekers en tree huggers ons willen doen geloven. Volgens dat VN rapport lag 55% van NL onder water, wat maar 22% ofzo bleek te zijn. Puur om alles maar te overdrijven hoe fucked up we zouden zijn als de dijken doorbraken.

Daarnaast is het echt niet zo dat als we morgen wakker worden, het water opeens 5 centimeter onder de dijk staat, dus genoeg tijd om er op te reageren.

En mocht het bestaan: kom maar op, ik haat deze gore sneeuw en kou!
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door Duckz »

Radical, je bedoelt je laatste zin als grap. Maar deze winter is er door de klimaatverandering.
Ik zeg niet dat ik het helemaal geloof, maar ik heb aardrijkskunde en mijn leraar is absoluut niet dom, maar zegt dat het toch wel een beetje gebeurd, maar dat je het moet zien als een cyclus. De aarde warmt constant op, en koelt constant ook weer af!

En van de opwarming is 2% afkomstig van ons, de mensen. De rest komt door de natuur. Er is op de wereld zelfs een bos waar de CO2 de grond uitspuit als het ware.

Dus mijn conclusie: Het word overdreven, maar het is ook goed dat er toch wel wát aan het milieu wordt gedaan door de mensen, want anders kán het verstrekkende gevolgen hebben voor de dieren.
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door Radical »

Het is ook overdreven die laatste zin. Wat ik bedoel is dat als die gasten die hierin geloven en het zo breed uitmeten gelijk hebben, waarom hebben we dan al 3 maanden zoveel sneeuw en kou?
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door Maestro »

Ik vind het arrogant om te denken dat wij mensen alleen verantwoordelijk zijn voor wat er hier gebeurt op aarde. Gedeeltelijk zeker maar dat de aarde opwarmt dan wel afkoelt is volgens mij een vrij natuurlijk verschijnsel. Dus ja, het word overdreven door de media.

Maar, dat betekent niet dat ik vind dat we niet goed voor onze omgeving moeten zorgen.
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door Radical »

Ze mogen best onderzoek doen en waar nodig wat actie ondernemen, maar bespaar me de leugens en onzin.
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door Scars »

Ik wacht het ff af tot 2012. :mrgreen:
D-nic
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:06
Locatie: Tilburg

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door D-nic »

Het grappige is, als de aarde blijft opwarmen veroorzaakt het een ijstijd. Dus extra deo gaan sprayen zit er niet in als je lekker weer voor ogen hebt. :P

Natuurlijk warmt de aarde uit zichzelf ook al op, dat is normaal. Wij versterken het alleen. Daarom heet het fenomeen ook het VERSTERKTE broeikaseffect. De mate waarin dit gebeurd wordt nogal eens overdreven en je bent er natuurlijk vrij in wat je gelooft, maar ik denk dat wij wel iets te maken hebben met het tempo.

Overigens is pas gebleken dat het VN-rapport (ja, het rapport waarop alle miljardenkostende maatregelen zijn gebaseerd :P) waarschijnlijk verkeerde bronnen heeft, dus ik snap dat veel mensen het versterkte broeikaseffect zien als een HOAX of iets dergelijks. Zelf denk ik dat er wel een kern van waarheid in zit.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door Adanteh »

Scars schreef:Ik wacht het ff af tot 2012. :mrgreen:
2012 is vooral gebaseerd op de wisseling van de polen. (Doorrekening van magnetisme in gestolde magma) Niemand kan echt voorspellen wat voor gevolgen het precies gaat hebben, maar waarschijnlijk gaan alle apparaten die gebaseerd zijn op magnetisme nogal foked up doen. Probleem? Ja.. Einde van de wereld? Zeker niet.

Maarja, de polen van de Zon wisselen ook om de zoveel jaar. Ben vergeten hoeveel jaar het precies is, maar hierdoor kan het ook nogal wat kouder worden. Het is zelfs zo dat als je kijkt naar de jaartallen waarop de Elfstedentocht werd gehouden, deze vallen eigenlijk precies samen met de wisseling van de polen.. Het zou nu ongeveer weer zover moeten zijn, wat misschien deze 'koude' winter kan verklaren. Maarja, voor de mensen die zeggen dat global warming onzin is, omdat het nu ook koud is.. Vroegaaaah kwam zo'n winter regelmatig voor.. Nu is het bijna onvoorstelbaar.. Terwijl een echte warme zomer vroeger ongelooflijk was, en nu elk jaar weer een feit is.

Het probleem is vooral dat veel onderzoeken verkeerd geïntepreteerd worden. En natuurlijk is de helft van alle verhaaltjes om het milieu te 'redden' zware bullshit. Perfect voorbeeld is de Prius. Allemaal leuk en aardig dat hij tijdens het rijden weinig uitstoot, maar er is zo tering veel vervuilende shit nodig om zo'n ding te maken dat het hele effect teniet gaat (Ja, een Hummer is beter voor het milieu..(really)). Zelfde geld voor dingen zoals auto's op waterstof.

Ah well.. Eigenlijk was dit allemaal totaal off-topic.. Maar ja, het bestaat. Het is zeker een probleem, maar de media weet alles ook lekker fout te brengen.
ORLY?
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door Freezown »

Sterker nog, wij kunnen zoveel CO2 uitstoten als we maar willen zonder dat dit enig effect op het klimaat zal hebben. CO2 is namelijk een beperkende factor bij de fotosynthese, dat wil zeggen dat als er meer CO2 in de lucht komt, planten het alleen maar harder zullen omzetten in zuurstof. Wat dan natuurlijk wel een probleem vormt is het feit dat met een rap tempo de aarde wordt ontdaan van oerwoud.
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door Radical »

Laten we beginnen met andere landen helpen schoner te worden. 5 miljard in NL pompen levert relatief weinig winst op, dus kunnen we als EU beter het oostblok ondersteunen. Immers halen we wel lekker goederen en diensten uit hun landen, terwijl we het zelf schoner kunnen. True, je pompt je geld dan in andermans land, maar dat geld levert wel al met al meer winst op als het aankomt op milieu. Is vast wel iets op te verzinnen om dat als EU te ondersteunen ipv aan grote bouwprojecten te geven.
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door Freezown »

Eens. Doordat de rijke (vervuilende) landen de armere landen klimaatregels wouden opleggen is de klimaattop in Kopenhagen mislukt.
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door Adanteh »

Daar ben ik het helemaal mee eens. De 5 miljard in Nederland levert zeker wel resultaten op, maar dit stelt helemaal niks voor in vergelijking met een soortgelijke investering in de oostbloklanden. Vaak genoeg vergeet de politiek dat het effect nooit recht evenredig is. Twee keer zoveel geld erin pompen betekent niet dat het ook twee keer zoveel helpt. In Nederland is er al zoveel geld naar toe gegaan, dat met een gigantisch bedrag er nog maar een minimale opbrengst is.
ORLY?
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door Radical »

Ik weet dat niet iedereen het met mij eens is, want het is immers 'ons' geld dat je verstoken gaat in projecten in andere landen. Maar als je dit collectief en goed doet, heeft het nut. In China bouwen ze kolencentrales (geef ze eens ongelijk), maar van de 2 keuzes de meest gore variant (goedkoper etc). Die andere is nog steeds goor (maar we hebben het zelf ook zo gedaan in Europa of doen dat nog in zekere zin), maar alle beetjes helpen.

Daarom dat ik mijn opinie al heb herzien naar de EU-zone, omdat het geld dat daar in gepompt wordt sowieso daar heen gaat en het in de EU effect zal hebben. Uiteraard moeten we onderzoeken in NL en andere welvarende EU-landen niet afblazen, onderzoek is niks mis mee. Maar de 5 mld in NL pompen heeft in procenten en daling in uitstoot veel minder effect dan zelfs maar 1 mld in Oost-Europa en de Middellandse Zee-landen.
Gebruikersavatar
Wayne3100
Berichten: 54
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 21:51

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door Wayne3100 »

Wordt overdreven als je het mij vraagt.
Ik zie het inderdaad als een cyclus. Misschien verschuiven wij de cyclus een beetje (dus liggen de onder- en bovengrens steeds iets hoger), maar zelfs dat gaat zo traag... Daar maak ik me geen zorgen over..
RJ133
Berichten: 454
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 02:15
Locatie: kirchroa
Contacteer:

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door RJ133 »

ik mis de optie: het is er maar i dont give a Neuk
Afbeelding
-----------------------> Xfire,YouTube, Twitter,Hyves <-----------------------
Gebruikersavatar
DanielBoss
Berichten: 793
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:42
Locatie: Groningen

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door DanielBoss »

Het is gewoon dik overhyped. Tuurlijk is er global warming en tuurlijk hebben wij daar iets mee te maken. Maar wat wij er mee te maken hebben is maar zo weinig van die hele global warming. Dat gebeurt gewoon om te zoveel tijd, over zoveel jaar wordt de aarde weer kouden (ook al zou je zeggen dat dat nu in NL gebeurt ;) ). Mensen maken zich altijd veels te druk om zulke onzin :) .
To be the best, you have to beat the best. And I'm undefeated.
Gebruikersavatar
Eyesight
Berichten: 221
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 18:06
Locatie: Barneveld

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door Eyesight »

ik zit op de veluwe, dus hier overstroomt niks :mrgreen:
zal, wel een extra winterjasje moeten halen though...
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door Pleasedontshout »

Maestro schreef:Ik vind het arrogant om te denken dat wij mensen alleen verantwoordelijk zijn voor wat er hier gebeurt op aarde. Gedeeltelijk zeker maar dat de aarde opwarmt dan wel afkoelt is volgens mij een vrij natuurlijk verschijnsel. Dus ja, het word overdreven door de media.

Maar, dat betekent niet dat ik vind dat we niet goed voor onze omgeving moeten zorgen.
Exactly how I think about it.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Global Warming, is it real?

Bericht door Metalsnake36 »

Tja , erg gezond zijn we niet bezig.. De opwarming is denk ik ook een natuurlijk verschijnsel. Maar we vervuilen toch gigantisch veel door middel van troep maken. Die olieramp weer ,dat is natuurlijk ook niet erg gezond voor alle flora en fauna in de buurt ervan... Ben benieuwd hoelang dat nog gaat duren. In het begin werd er trouwens vrij ligt op gereageerd , maar nu beginnen mensen er steeds meer aandacht eraan te besteden en te zien dat het dikke shit is daar.
Niet gaan denken dat ik erg milieu bewust ben trouwens..
Tis echt ongelofelijk wat wij per maand aan stroom verbruiken.
Maargoed , ik gooi meestal wel alles in de prullenbak en niet gauw op straat.
Afbeelding
Plaats reactie