1-0 voor de Sea Shepherd

Bespreek hier het actuele nieuws van de dag.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

1-0 voor de Sea Shepherd

Bericht door Scars »

Walvisvaarders verwondden zichzelf:

Japanse walvisvaarders die zeggen te zijn verwond door boterzuur dat door activisten van Sea Shepherd op hun schepen is geschoten, zijn in feite getroffen door hun eigen aanval met pepperspray. Dat heeft Sea Shepherd zaterdag gezegd.

Paul Watson, kapitein van Sea Shepherd-schip Steve Irwin, zei dat uit videobeelden blijkt dat de walvisvaarders met pepperspray op de activisten spoten, maar dat de wind het goedje in hun gezicht blaast.

Vrijdag zeiden de Japanners dat drie bemanningsleden van een walvisvaarder gewond waren geraakt door boterzuur, dat de activisten gewoonlijk op hun schepen spuiten. Boterzuur is een zuur dat vreselijk stinkt en daardoor gebruikt wordt om de walvisvangst te belemmeren. Volgens Sea Shepherd is het niet giftig.

Op de videobeelden zou te zien zijn dat twee bemanningsleden een metalen tank op hun rug dragen. Zij probeerden daarmee de rubberboot van de activisten te besproeien. De wind werkte echter niet mee en waaide de pepperspray terug in hun gezichten. "Je kunt duidelijk zien dat ze in hun ogen wrijven. Ze schijnen een soort irritatie in hun ogen te hebben opgelopen", aldus Watson. "Ik denk dat deze video Sea Shepherd vrijpleit van enig vergrijp."

Zouden die Jappies ook tegen de wind in pissen? :lol:
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: 1-0 voor de Sea Shepherd

Bericht door baxic »

ik heb een hekel aan die sea sheperd ze deon niks

geen flikker
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: 1-0 voor de Sea Shepherd

Bericht door Scars »

Dan volg je het volgens mij met oogkleppen op. ;)
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: 1-0 voor de Sea Shepherd

Bericht door Metalsnake36 »

FUCK YOU WHALE ! FUCK YOU DOLPHIN !
Verder vind ik het wel een leuke serie om naar te kijken , ben zelf alleen ook niet zo'n fan van de Sea Sheperd's
Vooral van wegen de manieren waarop ze media publiciteit proberen te krijgen zijn irritant.
Dat gedeelte waarbij de kapitein zogenaamd precies op zn penning die in z'n trui zat werd geraakt door een kogel was echt lame...
2 boten , die naast elkaar extreem op en neer gaan door de golven , en dan zou zogenaamd een dude door een raampje precies die kapitein hebben geraakt met 1 schot... Right :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: 1-0 voor de Sea Shepherd

Bericht door coola »

oke ik geeft toe dit is 1-0 voor paul

maar dat gedoe met de ady gil was de schuld van shea sheppard zelf

ik bedoel het schip was onzichtbaar voor de radar en ze gingen voor een beperkt manuvreerbaar schip liggen

en daarbij een schip van carbonfiber tegen een staal schip logisch dat het stalen schip wint


en je kan de schuld niet bij de jappaners leggen dat de ady gil is gezonken
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
DanielBoss
Berichten: 793
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:42
Locatie: Groningen

Re: 1-0 voor de Sea Shepherd

Bericht door DanielBoss »

Kvind het verhaal wel grappig :P, typisch voor die Jappen.
Het programma vind ik altijd wel grappig om te zien, maar soms denk ik wel van: sjezus wat dom.
Als ze die boten 'aanvallen' zijn ze soms echt heel erg lomp bezig.
Maarjah ik moet niet zeiken want ik doe het niet!
To be the best, you have to beat the best. And I'm undefeated.
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: 1-0 voor de Sea Shepherd

Bericht door Scars »

Actievoerder entert Japanse walvisvaarder:

Een actievoerder van de milieuactiegroep Sea Shepherd heeft maandag een schip uit de Japanse walvisvloot bij Antarctica geënterd. Peter Bethune klom aan boord van de Shonan Maru 2 om de bemanning aansprakelijk te stellen voor de vernieling van de Ady Gil. Dit futuristisch uitziende actieschip zonk na een aanvaring van de Shonan Maru 2.

Bethune wilde volgens Sea Shephard de kapitein van het schip een rekening van drie miljoen dollar presenteren. Ook wilde hij als burger de kapitein 'arresteren' op verdenking van poging tot doodslag op de zes bemanningsleden van de Ady Gil.

Het Japanse Instituut voor Walvisonderzoek, dat de walvisjacht voor 'wetenschappelijke doeleinden' organiseert, bestempelde de actie van Sea Shepherd als een publiciteitsstunt. Een woordvoerder sloot niet uit dat Bethune mee moet naar Japan.

De Nieuw-Zeelandse premier John Key noemde de jongste actie 'ronduit gevaarlijk'.
Lomp, maar best stoer. :)
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: 1-0 voor de Sea Shepherd

Bericht door coola »

kom op zeg shea sheppard is zelf aansprakkelijk voor de vernieling van de ady gil

hun hebben dat schip onzichtbaar gemaakt voor de radar en hun gingen voor een beperkt manoeuvreerbaar schip liggen de Shonan Maru 2 kon er niks aandoen ze konden niet effe stoppe of naar stuurboord of bakboord uitwijken


de ady gil moest uitwijken dat zijn de internationale verkeers regels op zee ( en ik kan het weten ik heb zelf gevaren)


en daarbij de ady gil is niet eens 3 miljoen waard hij is maar 900.000 waard
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Plaats reactie