full HD tv voor xbox 360

Bespreek hier alles omtrent hardware en software.
Gebruikersavatar
woutersuper
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 16:38
Locatie: Enter

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door woutersuper »

inderdaad, ik heb voor 400 euro een HD-ready tv gekocht van 94 centimeter. voor full hd was je wel bijna het dubbele kwijt.
en ik dacht dat het 1280x720 is
Afbeelding
Gebruikersavatar
Syriana
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:32

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Syriana »

Als je er 1,5 tot 2 meter er voor zit zou ik voor een Samsung LE32C530 kiezen. Een HD-ready TV van 32" is tegenwoordig ongeveer net zo duur als een Full HD TV. Als je 720p wilt hebben op een HD-ready TV dan zul je er 1 moeten kiezen met een resolutie van 1366 x 768.
Wat is een bos zonder bomen als je door de bomen het bos niet meer kan zien ?

Specs
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Radical »

RDJ134 schreef:Waarom full hd?? meeste games (alle COD's en zelfs Halo titels) draaien zelfs onder de 720p en worden gewoon geupscaled door de Xbox (en PS3). Dus een Full HD (die ik ook hier heb) maakt je beeld echt niet mooier of strakker, dus eigenlijk kan je net zo goed voor een 720P gaan (wel op letten dat deze 1280x1024 is, correct me if i am wrong) en door het geld dat je bespaard kan je een behoorhoorlijk groot scherm nemen :D
Dan corrigeer ik, want het is 1280x720, al zitten de HD Ready toestellen niet op die exacte resolutie, maar zeker geen 1280x1024. Plasma's hebben wel zo'n wazige resolutie, maar dat moet je dan ook niet nemen.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Metalsnake36 »

Tja , vrijwel iedere tv is tegenwoordig full hd. Dus qua prijs zal het niet veel uitmaken. En trouwens , tegenwoordig zijn steeds meer films full hd. Op Xbox kon je toch full hd streamen ? Ik zie geen reden om 720P te nemen als full hd vrijwel toch hetzelfde kost.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fast
Berichten: 567
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 20:33
Locatie: Barneveld

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Fast »

Mooi tvtje Syriana

Ik zit zelf ook te kijken voor nieuwe tv, teminsten als me kamer klaar is ga ik er ook 1 halen :D. Dus ik volg dit topic ook maar ff :P

Ik had zelf deze gezien bij mediamarkt. Het is volgens mij zelfde alleen dan 37 ich

LINK: http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/sto ... lay=online
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

haha een hd ready aub niet
ik kijk vaak genoeg bluerays via mn laptop op mn schermpie en dit zou ik ook mn tv willen

die samsung van fast lijkt me wel leuk :P
ik denk dat dat hem wordt
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Radical »

De aangeraden tv door Syriana zou inderdaad een toestel zijn dat aan je eisen zal kunnen voldoen.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Metalsnake36 »

Haha , wat zijn die reclames met die kerel toch slecht zeg , van de MM. Leuk idee , slecht uitgevoerd. Die van Fast is wel niet Full HD.
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

die van fast is wel full hd
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Radical »

Zowel die van Fast als Syriana zijn full HD. Dat het typenummer niet overeenkomt is omdat er zo ontzettend veel modellen de markt op worden geslingerd.
Gebruikersavatar
PixellBox
Berichten: 26
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 21:59

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door PixellBox »

De keuze blijft natuurlijk aan jou, maar ik zou toch echt minimaal 42 inch nemen. In het begin zul je bij de 37 inch hebben van: wow groot! Maar naar verloop van tijd zul je toch weer groter willen. Ik heb nu zelf 42 inch hangen maar wil nu eigenlijk toch weer groter. Overigens heb je al beugels vanaf een euro of 40. Een goede beugel van bijvoorbeeld a vogel kost ongeveer 80. En Misschien niet de eerste plaatst waar je zoekt naar een beugel, maar misschien vind je eventueel nog wat op marktplaats.
Sex Is Like Nokia, Conecting Poeple..
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

hmmm het is wel mooi dat als ik over 2 jaar het huis uit ga meteen een leuke tv heb :P.
als ik een 42 inch neem.
als ik er ene zou willen pixel welke raadt je me aan
Afbeelding
Gebruikersavatar
Syriana
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:32

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Syriana »

42" op een kijkafstand van 1,5 tot 2 meter is gewoon veel te groot zoals ik al eerder heb aangegeven. Ik heb zelf een 32" Full HD TV en kijk vanaf 2 meter en vind het zeker niet klein of te groot.
Wat is een bos zonder bomen als je door de bomen het bos niet meer kan zien ?

Specs
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Radical »

Alle tv's die zijn aangeraden, zijn er ook wel in 42 inch te vinden. Daarnaast zit ik ook op 1,5-2 meter bij een 42 inch en ik vind het echt niet te groot. Kleiner zal het ongetwijfeld ook goed doen, maar deze maat was destijds scherp afgeprijsd, als dat niet het geval dan denk ik niet dat ik voor 32 inch was gegaan, aangezien dat dan maar net iets groter is dan de oude beeldbuis die ik had.

Daarnaast blijf ik er bij dat die formule om de afstand te berekenen gewoon lariekoek is, je moet gewoon kopen wat je prettig vindt en niet wat anderen vinden dat prettig moet zijn.
Gebruikersavatar
Syriana
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:32

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Syriana »

Ik zeg niet dat je strikt aan die formule moet houden, maar je moet het zeker wel in gedachte nemen en het maakt ook zeker wel uit.
Wat is een bos zonder bomen als je door de bomen het bos niet meer kan zien ?

Specs
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Radical »

Waarom zou het zoveel uitmaken? Daarnaast staat een 42 inch full hd voor een kijkafstand van ongeveer 1,5 meter. Aangezien daar hier sprake van is, is 42 inch zeker een formaat om rekening mee te houden. Wel moet daarbij opgemerkt worden dat het meeste materiaal in 720p is of lager, dus dan zou een 42 inch wellicht nog te groot zijn volgens de 'regels'.

Daarom is het ook moeilijk te zeggen aan de hand van de formule, omdat het zo enorm verschilt of je 720p of 1080i/1080p kijkt. Het beste kun je gewoon om je heen kijken wat anderen hebben qua formaat en kijkafstand en aan de hand daarvan bepalen wat jij wilt.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

het gaat een 42 inch worden
het maakt me niet zo uit of ik er te dicht op zit ja of nee.
ik ga mn kamer zoiezo aanpassen zodat ik veder van mijn tv af zit.

daarnaast ga ik over een paar maanden tot 1 jaar op mezelf wonen heb ik meteen een mooi tvtje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fast
Berichten: 567
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 20:33
Locatie: Barneveld

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Fast »

Kzie hem voor 525 euro staan bij mediamarkt dan heb je 40 ich dus net iets duurder dan de 37ich. Kweet niet hoe duur de 42ich is...
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Metalsnake36 »

Qua specs , is er nauwelijks verschil. Ik zou voor de nieuwere gaan. Misschien dat die toch een stukje beter is om het simpele feit dat hij nieuwer is. Ze brengen niet voor niks een nieuwe uit. Hoewel je het tegenwoordig maar nooit weet. Ik denk dat je bij beide een prima keus maakt , en ik zou dan gewoon kijken welke prijs voor jou beter uit komt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

de nieuwere heeft wel maar 1 hdmi wat ik toch wel jammer vind maar nouja gebruik toch maar eentje op het moment
en de nieuwere is 47 inch :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Metalsnake36 »

Tja , als je je PC en Xbox/Playstation tegelijk erop wilt aansluiten is dat klote. Moet je de hele tijd switchen. Je kunt dan trouwens gewoon een HD switch box amplifire verdeel ding kopen. Is het ook opgelost.
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

nee ik doe xbox 360 op hdmi ,
ik doe mn laptop op dvi :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

Philips 47PFL5604H
dit wordt hem waarschijnlijk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Freezown »

Syriana schreef:Ik zeg niet dat je strikt aan die formule moet houden, maar je moet het zeker wel in gedachte nemen en het maakt ook zeker wel uit.

Ik denk dat je je best strikt aan die formule kan houden. Het is namelijk prima te bereken wat voor oppervlak je op wat voor afstand in je blikveld kan houden. Het wordt heel erg vervelend als je heen en weer moet kijken om alles op het scherm te kunnen zien.
Man this is such a drag
Plaats reactie