Het algemeen gelul topic!

Wil je gewoon over andere dingen praten? Dat kan dan hier!
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Maestro »

Ik snap ook niet waarom ze van elke populaire game een film willen maken. Sure, soms zit er wel eens een aardige verfilming tussen maar over het algemeen voldoet een gamefilm nooit aan de verwachtingen.

Uncharted had voor mij een leuke film kunnen zijn als ze idd Nathan Fillion de rol hadden gegeven aangezien ik dat een goede acteur vind. Nu vind ik Marky Mark niet slecht hoor(van wat ik gezien heb) maar absoluut geen Nathan Drake.

Ik vond Max Payne niet eens slecht...meer...gewoon erg...middelmatig. Hetzelfde als met bijvoorbeeld een Hitman of Tomb Raider. Niet heel slecht maar erg...middelmatig.

Tomb Raider 2 heb ik nog nooit afgekeken...val altijd ergens halverwege in slaap.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door baxic »

het zijn altijd 2 soorten films.
1.slecht maar dan ook echt HEEEEEL slecht. voorbeelden zijn, tekken DOA, silent hill.

2.films die je 1 keer kijkt en denk ja vet en daarna NOOIT meer kijkt of aan denkt. hitman, max payne en de laatste prince of persia.

en bij deze voorbeelden noem ik het heel algemeen , dus misschien vind jij (coola) een film wel heel awesome.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DanielBoss
Berichten: 793
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:42
Locatie: Groningen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door DanielBoss »

Ik vind game verfilmingen meestal ook vrij bagger, maar ik wacht toch al een poos op een Bioshock film. Is geloof ik 3 á 4 jaar geleden al een keer aangekondigd.

Dat nou een van de games die je van mij wel moet verfilmen!
To be the best, you have to beat the best. And I'm undefeated.
D-nic
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:06
Locatie: Tilburg

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door D-nic »

Ik was vanaf het begin al geen voorstander van een Uncharted-verfilming, omdat de game zelf al zo'n filmische ervaring is. De Uncharted games hebben meer dan elke andere game het 'rollercoaster gevoel', waarbij je echt het gevoel hebt dat je 7-10 uur in een vette blockbuster film zit. Ik zie ze dat gewoon niet evenaren met een verfilming, waardoor de Uncharted-serie bij het grote publiek bekend misschien gaat worden door middel van een B-film. En dat heeft de serie, die 2 van de beste games van deze generatie heeft opgeleverd, niet verdiend.

edit: Bioshock moet je al helemaaaal niet verfilmen. Dat verhaal, maar vooral de manier hoe je het verhaal ontdekt in die game, is gewoon niet te verfilmen. Het verhaal is veel te complex voor een ervaring van hoogstens 2-3 uur. Ik ben dan ook geen voorstander van een Bioshock-verfilming, zij het om een andere reden dan Uncharted.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

zo heb net naar spartacus gods of the arena episode 3 gekeken het was een goeie aflevering maar wel erg mild vergeleken met episode 1 en 2
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
DanielBoss
Berichten: 793
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:42
Locatie: Groningen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door DanielBoss »

D-nic schreef:Ik was vanaf het begin al geen voorstander van een Uncharted-verfilming, omdat de game zelf al zo'n filmische ervaring is. De Uncharted games hebben meer dan elke andere game het 'rollercoaster gevoel', waarbij je echt het gevoel hebt dat je 7-10 uur in een vette blockbuster film zit. Ik zie ze dat gewoon niet evenaren met een verfilming, waardoor de Uncharted-serie bij het grote publiek bekend misschien gaat worden door middel van een B-film. En dat heeft de serie, die 2 van de beste games van deze generatie heeft opgeleverd, niet verdiend.

edit: Bioshock moet je al helemaaaal niet verfilmen. Dat verhaal, maar vooral de manier hoe je het verhaal ontdekt in die game, is gewoon niet te verfilmen. Het verhaal is veel te complex voor een ervaring van hoogstens 2-3 uur. Ik ben dan ook geen voorstander van een Bioshock-verfilming, zij het om een andere reden dan Uncharted.
Ze hoeven natuurlijk niet het verhaal van Bioshock te verfilmen, maar bijvoorbeeld een film die zich afspeelt vóór gebeurtenissen van Bioshock 1. De opkomst en de val van Rapture. Lijkt mij best wel leuk en interessant om te zien heur.

Edit:
Komt medio 2012? - http://www.moviesnet.nl/films/bioshock/
To be the best, you have to beat the best. And I'm undefeated.
Gebruikersavatar
ThaLagToppah
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 02 aug 2010, 20:46

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door ThaLagToppah »

Iemand hier die weet wat er met xfire aan de hand is?
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door baxic »

voer http://www.xfire.com in de taalbalk en je weet het
Spoiler: show
The Xfire website is currently undergoing scheduled maintenance.
We are updating our servers and moving to a new hosting center.
We expect service to resume shortly.
Thank you for your devotion and patience.
en voor de lui mensen de spoiler
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door baxic »

DanielBoss schreef:

Ze hoeven natuurlijk niet het verhaal van Bioshock te verfilmen, maar bijvoorbeeld een film die zich afspeelt vóór gebeurtenissen van Bioshock 1. De opkomst en de val van Rapture. Lijkt mij best wel leuk en interessant om te zien heur.

Edit:
Komt medio 2012? - http://www.moviesnet.nl/films/bioshock/
zoiets lijkt mij ook echt vet, ik wil dan ook een film over ding uit de game wereld niet de game zelf.
zoals halo/ mass effect of warcraft dat is iets anders dan een verfilming van uncharted die game is een opzichzelf staande ervaring daar heb je geen film voor nodig om nog iets uit te leggen van die wereld.
D-nic schreef:Ik was vanaf het begin al geen voorstander van een Uncharted-verfilming, omdat de game zelf al zo'n filmische ervaring is. De Uncharted games hebben meer dan elke andere game het 'rollercoaster gevoel', waarbij je echt het gevoel hebt dat je 7-10 uur in een vette blockbuster film zit. Ik zie ze dat gewoon niet evenaren met een verfilming, waardoor de Uncharted-serie bij het grote publiek bekend misschien gaat worden door middel van een B-film. En dat heeft de serie, die 2 van de beste games van deze generatie heeft opgeleverd, niet verdiend.

edit: Bioshock moet je al helemaaaal niet verfilmen. Dat verhaal, maar vooral de manier hoe je het verhaal ontdekt in die game, is gewoon niet te verfilmen. Het verhaal is veel te complex voor een ervaring van hoogstens 2-3 uur. Ik ben dan ook geen voorstander van een Bioshock-verfilming, zij het om een andere reden dan Uncharted.
what he said
Afbeelding
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Freezown »

tl;dr
Man this is such a drag
D-nic
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:06
Locatie: Tilburg

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door D-nic »

DanielBoss schreef:Ze hoeven natuurlijk niet het verhaal van Bioshock te verfilmen, maar bijvoorbeeld een film die zich afspeelt vóór gebeurtenissen van Bioshock 1. De opkomst en de val van Rapture. Lijkt mij best wel leuk en interessant om te zien heur.

Edit:
Komt medio 2012? - http://www.moviesnet.nl/films/bioshock/
Oké, ik snap wat je bedoelt, maar dan is het meer een adaptatie van een wereld die gecreëerd is, dan een echte BioShock-film. Ik ben zelf wel heel erg geïnteresseerd in de wereld van Rapture, dus een AAA-film in die trant kan ik natuurlijk alleen maar toejuichen. Zo lang ze maar niet teveel gaan focken met het bestaande verhaal en in het bijzonder Andrew Ryan, een van mijn favoriete personages uit een game ooit.

edit: Voor Freezown, de lul :P :

Uncharted-verfilming: voor/tegen
BioShock-verfilming: voor/tegen
BioShock-adaptatie: voor/tegen
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Freezown »

aah ja, ik ben eens. De game heeft het verhaal al verteld, het heeft geen zin om de film het dan ook nog een keer te laten doen. Je kan beter het idee pakken en er een goed filmverhaal van maken. In een game heeft het verhaal gewoon een andere plek dan in een film.
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Adanteh »

Met de meeste games, zit je inderdaad met een veel uitgebreider verhaal dan dat er in een film past. Sowieso hebben de meeste games tegenwoordig nogal een gebrekkig verhaal, uitzonderingen daargelaten. De games die wel een fatsoenlijk verhaal zijn:
RPGs - Waar zoveel keuze's in gemaakt worden, en het verhaal zoveel kanten op kan gaan, het vrij moeilijk is om er een film van te maken. Helemaal als het in die games juist gaat om de keuze's die je zelf maakt... Laat een ander dat voor je doen en het is in één keer een stuk minder interessant.

Games zoals Bioschock / Uncharted, waar er wel gewoon een vast verhaal is, maar waar toch een zeker hoeveelheid detail in zit, die je helaas niet binnen de twee uur van een film kan proppen.

Ik ben trouwens sowieso niet echt een fan van verfilmingen. De comics doen het vaak nog wel aardig vind ik zelf, maar dat komt omdat ik ook niet echt een comic die-hard ben. Toen wel voor Kick-Ass de comic gelezen, en hoe vermakelijk de film ook was... Het is toch jammer dat bepaalde dingen worden veranderd. Hetzelfde geld voor verfilmingen van boeken. Ik denk dat iedereen de Lord of The Rings films prima vindt, maar als je dan de boeken ernaast legt, is het vrij gebrekkig allemaal... Helemaal als je dan ook nog een beetje het verloop van The Silmarillion weet. Zelfde geld voor een boek als Eragon, het boek vond ik zelf erg sterk... maar de film was gewoon een pretentieuze tiener-meisje popcornfilm, gelukkig nog wel gematigder dan Twilight.

(En nee, die boeken heb ik dan weer niet gelezen.. en de films ook niet gezien...) Overigens moet je altijd uitkijken met Twilight liefhebbers. Laatst een hele discussie ontstaan, toen iemand me Twilight adviseerde en ik toch écht ervan overtuigd was, dat dit als grap bedoeld was.

ENIEWEE! Heavy Rain zou toch ook verfilmd worden? Fahrenheit vond ik ook altijd een topgame.. Ik kwam hem laatst toevallig weer tegen toen ik wat laden aan het doorspitten was. Helaas zit dat verhaal niet meer zo goed in mijn geheugen.



ALSO: WIL IK GODVERDOMME UITZENDING GEMIST KIJKEN, KRIJG IK DE VOLGENDE SCHANDALIGE BOODSCHAP
"De videostream kan niet van uw huidige geografische locatie worden bekeken."..
ORLY?
Gebruikersavatar
Eyesight
Berichten: 221
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 18:06
Locatie: Barneveld

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Eyesight »

YEAH! net geslaagd voor rijbewijs! :D
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

gefeliciteerd eyesight
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
Fast
Berichten: 567
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 20:33
Locatie: Barneveld

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Fast »

Eyesight schreef:YEAH! net geslaagd voor rijbewijs! :D

JEEEEUUUUUH, nieuwe bob erbij!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
DanielBoss
Berichten: 793
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:42
Locatie: Groningen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door DanielBoss »

Gefeliciteerd, ben er zelf ook nog mee bezig.

Verder, ik wil graag een nieuwe telefoon kopen, een smartphone. Maar ik wil meteen 500 euro aan een Samsung Galaxy S uitgeven. Maar ik zag dat de HTC Legend iets van 300 euro is.

Is die mobiel een beetje aan te raden? Voor degene die er verstand van hebben :).
To be the best, you have to beat the best. And I'm undefeated.
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Duckz »

HTC Legend is heel erg relaxed! Ik heb em ook en ben echt tevreden ermee! :)

En Eyesight: gefeliciteerd!
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door baxic »

Freezown schreef:tl;dr
achja moet je toch een beetje verstand voor hebben :p
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Scars »

Hey Max, hoe lukt het met je bas? btw... Watvoor bas heb je?
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door baxic »

het gaat langzaam :P heb heel veel te doen school,
japanse les en stage.

maar in het weekend speel ik veel :D.
Afbeelding
vind het echt awesome en ik ga misschien spelen in een band van een maat van mij .
Afbeelding
D-nic
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:06
Locatie: Tilburg

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door D-nic »

Meter of centimeter?
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Fast
Berichten: 567
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 20:33
Locatie: Barneveld

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Fast »

DanielBoss schreef:Gefeliciteerd, ben er zelf ook nog mee bezig.

Verder, ik wil graag een nieuwe telefoon kopen, een smartphone. Maar ik wil meteen 500 euro aan een Samsung Galaxy S uitgeven. Maar ik zag dat de HTC Legend iets van 300 euro is.

Is die mobiel een beetje aan te raden? Voor degene die er verstand van hebben :).
Ik kan je de HTC desire HD ook wel aanraden. Alleen ik weet niet hoe duur die is los.

Ik ben namelijk erg tevreden met mij HDH
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door baxic »

D-nic schreef:Meter of centimeter?
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Afbeelding
Gebruikersavatar
killertom
Berichten: 90
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 22:37

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door killertom »

Jarig :D :D
18 jaartjes oud :D
Plaats reactie