full HD tv voor xbox 360

Bespreek hier alles omtrent hardware en software.
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Radical »

Het probleem is, is dat er voor 720p en 1080i/1080p andere afstanden gelden. Wanneer je een 1080p Blu-ray gaat spelen gelden er weer hele andere afstanden dan wanneer je in 720p gaat gamen. Een 42 incher heeft namelijk voor 1080i/p de afstand op 1,8 meter en voor 720p op 4,5 meter. Oftewel, meten heeft geen nut, kies wat je zelf prettig vindt :P.
Gebruikersavatar
Syriana
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:32

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Syriana »

Meten heeft in zekere zin wel nut. En wat jij aangeeft klopt niet helemaal, want het verschilt tussen SD (576p / 480p) en Full HD (1080p /1080i). Dus als hij het alleen voor gamen zou gebruiken zou hij wel een 42" kunnen kiezen, maar als hij ook gewoon TV kijkt zou ik het niet aanraden.
Wat is een bos zonder bomen als je door de bomen het bos niet meer kan zien ?

Specs
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Radical »

Er zit ook nog verschil tussen 720p. Daarbij komt dat analoge tv sowieso niet om aan te zien is, dus als je echt fanatiek tv wilt kijken, zul je digitaal moeten overwegen. Daarnaast zijn lang niet alle games 1080p maar juist 720p. Wat je er ook bij haalt, meten heeft pas zin als je weet wat je er mee wilt gaan doen, maar aangezien dat wat je wilt niet altijd hetgeen is wat je doet en zeker niet dat wat je er mee kunt doen (willen gamen in 1080p is namelijk niet altijd mogelijk). Er zijn teveel factoren die het objectief meten belemmeren en daarom ben ik voorstander van het zelf uitzoeken aan de hand van wat vrienden en familie om je heen heeft staan qua tv en wat ze als afstand hebben staan en daarop baseert wat je zelf doet.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

digitaal heb ik zoiezo :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
PixellBox
Berichten: 26
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 21:59

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door PixellBox »

Anyway, doodleuk dat er digitale tv is maar het meeste word toch in 576p uitgezonden en dan ge-upscaled. Nu komen o.a. Veronica en net 5 met een HD kanaal maar daar moet dan weer los ongeveer 8/9 euro p.m. voor worden betaald. Ik bedoel zelf heb ik ook gewoon digitale tv maar je ziet toch wel duidelijk verschil tussen ned 1/2/3 HD (gratis) en een rtl 4 in 576p.
It's up to you!
Sex Is Like Nokia, Conecting Poeple..
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Radical »

Dat is zo, maar analoog is nog 24837x lelijker dan je neppe RTL4-HD-upscale :P
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

het maakt me niet uit
als get programma kijk baar is en hoor baar vindt ik het goed.
series die zo alledaags op tv zijn ,zijn zoiezo niet in hd .
doe maar een film in hd
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fast
Berichten: 567
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 20:33
Locatie: Barneveld

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Fast »

Zo kun je wel op elk ding gaan lette.....
Afbeelding
Gebruikersavatar
PixellBox
Berichten: 26
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 21:59

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door PixellBox »

@fast

Maar dat is wel een belangrijk punt. je koopt een HD tv over het algemeen voor HD content. Anders zou dat hetzelfde zijn als dat je een video dvd speler combi koopt om er toch alleen maar video banden op af te spelen. Je kunt dan net zo goed alleen een video speler nemen..
Sex Is Like Nokia, Conecting Poeple..
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Freezown »

Fast schreef:Zo kun je wel op elk ding gaan lette.....

Ja natuurlijk moet je op elk ding letten, hoe kan je anders een weloverwogen aankoop doen.

Mijn punt over wat je in je blikveld kan houden heeft niks te maken met jou punt van wat nog mooi is om naar te kijken Radical. Ik denk dat jou punt relevanter is omdat je eerder merkt dat de kwaliteit kut is doordat het over zo'n enorm oppervlak wordt uitgerekt dan dat je het beeld uit het oog verliest.

Persoonlijk zou ik nooit een 42 inch tv kopen, dat is helemaal nergens voor nodig, tenzij je van de andere kan van je kamer tv wil kijken... hoewel, dan zou het nog te groot zijn voor mij.
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
PixellBox
Berichten: 26
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 21:59

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door PixellBox »

@freezown
Heb je zelf wel eens een grote tv (of pc scherm) gehad? (gewoon een vraag niet negatief bedoeld)
Als je eenmaal groot hebt wil je vaak niet anders. Dat is denk ik met bijna alles zo.

Over de kwaliteit valt ook nog te praten. Natuurlijk word dit ge-upscaled maar de grote hangt ook deels weer af van de afstand tot de tv. zo zeg ik niet dat je die verhoudings formule moet aanhouden maar met digitale tv is alles wel goed te doen op kleine afstand.
Sex Is Like Nokia, Conecting Poeple..
Gebruikersavatar
Fast
Berichten: 567
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 20:33
Locatie: Barneveld

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Fast »

Ja maar ik bedoel maar dat je wel een keer een besluit moet maken over welke tv je wil aanschaffen.. Dat bedoel ik er eigenlijks mee ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

baxic schreef:Philips 47PFL5604H
dit wordt hem waarschijnlijk
zo als je ziet heb ik dit al 1 pagina geleden gedaan XD
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fast
Berichten: 567
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 20:33
Locatie: Barneveld

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Fast »

Ja.. maar ik bedoel het ook in het algemeen ;) ,over dat je ook wel keer een besluit over iets moet maken om het te kopen en niet op elk klein dingetje te gaan lette. Maar heb je hem al binnen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

nee ik ga hem volgende week bestellen :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Freezown »

PixellBox schreef:@freezown
Heb je zelf wel eens een grote tv (of pc scherm) gehad? (gewoon een vraag niet negatief bedoeld)
Ik heb zelf een scherm van 23 inch, dat is voor mij groot zat.
PixellBox schreef: Als je eenmaal groot hebt wil je vaak niet anders. Dat is denk ik met bijna alles zo.
:shock:
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Metalsnake36 »

Ik zou ook niet kleiner willen dan het formaat wat ik nu heb. Tenzij ik in een kleinere kamer ga of ik om de een of andere reden dichterbij moet gaan zitten.

Maar wat heeft men toch met al die LCD's en LED's ? Ik vindt ze verschrikkelijk. Voor gamen en blu-ray films zijn ze wel fijn ja , maar voor gewone TV vindt ik ze echt afschuwelijk. Allemaal van die opgepimpte kleuren , zo helder als een WOII skybeam , onnatuurlijk uitziende bewegingen.

Je kunt zeggen en doen wat je wilt , maar uiteindelijk ziet beeldbuis er nog steeds het beste uit. En dan zeker voor gewone TV.
Maar omdat die dingen zo lomp zijn ze kut en moet het dus allemaal maar 8mm dik zijn ook al is het crap beeld.

Plasma is en blijft het beste beeld hebben na LCD vindt ik. De kleuren zijn gewoon vele malen rustiger en mooier. Ook lijken de bewegingen wat minder vloeiend te gaan. Ja , minder ja. Ik heb nog nooit een bal goed kunnen zien toen hij weg geschoten werd , of een auto zien voorbij rijden langs de A2 en toch nog precies kunnen aflezen wat voor een merk het is.

Maar goed , terug naar het formaat probleem. Je zit er dus een halve meter van af , en hoe groot is die Phillips nou ? 47'' als ik het goed begrijp lettend op de naam ervan ? Dat is echt veelste groot man. Daar kijk je je scheel op. Er is niks zo lastig als te moeten zoeken op een beeldscherm. Dat kan trouwens ook hoofdpijn veroorzaken en ik denk dat het echt ontiegelijk slecht is voor je ogen om er zo dicht op te zitten.

Ik zou zelf voor die afstand echt niet groter gaan dan 32''.
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door baxic »

dit topic kon gesloten worden hoor :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Radical »

Kan, tenzij er een nuttig gesprek over formaat van tv's uit voortvloeien gaat :P
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: full HD tv voor xbox 360

Bericht door Metalsnake36 »

Toch maar een poging wagen om het forum nog een beetje in leven te houden,
Welke tv heb je nu gekozen baxic?
Afbeelding
Plaats reactie