[PC] Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad

Bespreek hier alles omtrent de games in het algemeen.
Gebruikersavatar
DanielBoss
Berichten: 793
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:42
Locatie: Groningen

[PC] Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad

Bericht door DanielBoss »

Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
Afbeelding

Genre: First Person Shooter (WWII)
Release Date: 13 september 2011
Ontwikkelaar: Tripwire Interactive
Uitgever: Tripwire Interactive 1C Company
Platformen: Exclusief voor de PC.
Officiële site: http://www.heroesofstalingrad.com/
Beta: Alleen verkrijgbaar bij aankoop van de Digital Deluxe Edition.

Prijzen
Normaal: €34,99
Steam Pre-order: €31,49 (10% Pre-order korting)
Steam Pre-order en al in het bezit van RO1: €27,99 (20% korting)
Digital Deluxe Edition Pre-order: €40,49 (10% Pre-order korting)
Digital Deluxe Edition Pre-order en al in het bezit van RO1: €35,99 (20% korting)
(Prijzen kunnen enigszins afwijken)

Systeem eisen
Minimum:
OS: Windows XP/Vista/7
Processor: Dual Core 2.3 GHz or better
RAM: 2 GB
Graphics card: 256 MB SM 3.0 DX9 Compliant NVIDIA® GeForce 7800 GTX or better ATI® Radeon® HD 2900 GT or better
Sound: Windows Supported Sound Card
DirectX: DirectX 9.0c
Hard Drive: 8 GB free hard drive space

Recommended:
OS: Windows XP/Vista/7
Processor: Quad Core 2.6 GHz or better
RAM: 3 GB
Graphics card: 512 MB SM 3.0 DX9 Compliant NVIDIA® GeForce GTX 260 or better ATI® Radeon® HD 5750 or better
Sound: Sound Blaster Audigy or better
DirectX: DirectX 9.0c
Hard Drive: 8 GB free hard drive space


Algemeen
Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad (RO2) is het vervolg op de WWII shooter Red Orchestra: Ostfront 41-45 (RO1). RO1 stond bekent om zijn realisme en dit gevoel voor realisme is gebleven bij RO2. Beide games spelen zich tijdens de gevechten tussen de Duitsers en de Russen in Rusland tijdens de Tweede Wereldoorlog. In RO2 staan de gevechten in en rond de stad Stalingrad centraal, vandaar ook de naam. De game komt met een single- en multiplayer modus, maar de focus ligt vooral op het MP gebied. In RO1 zat overigens geen singleplayer campaign, wel kon je alle multiplayer maps spelen met bots als friendlies en tegenstanders.

Maps
De maps van RO2 zijn erg verschillend. Er zijn maps met grote open vlaktes en er zijn maps die zich in een stedelijke omgeving afspelen. Zelf heb ik alleen nog maar in maps gespeeld (ik heb de beta) met een stedelijke omgeving. Zo moesten er in een level een grote gebouw met, denk ik, zes á zeven verdiepingen door de Duisters worden ingenomen, terwijl de Russen deze moesten verdedigen. Dit is overigens ook de enige game mode die ik tot nu toe heb gespeeld. In deze game mode is het de bedoeling voor het ene team om punten te veroveren en voor het andere team om deze punten te verdedigen. Vaak is het zo dat het de teams van kant wisselen na een aantal rondes. Ook is er een Team Deathmatch modus.

Afbeelding

Bugs en Glitches
De game heeft op het moment nog veel last van bugs en glitches, iets wat logisch is omdat het een een beta betreft. Zo hebben/hadden veel mensen problemen met de serverbrowser, waardoor ze geen servers konden vinden. Verder zie je regelmatig wat foutjes tijdens het spelen, maar deze worden er ongetwijfeld nog uitgehaald.

Gameplay
Realisme
Zoals eerder gezegd is realisme een belangrijk onderdeel van RO. Dit merk je ook in de gameplay. Het is allemaal wat langzamer als de meeste hedendaagse shooters, wat er voor zorgt dat veel mensen het al gauw sloom en saai vinden. Maar daar moet je misschien even doorheen prikken omdat er gewoon niet veel van dit soort shooters uitkomen.

Wapens
Verder zijn alle geweren zo realistisch mogelijk nagemaakt, wat je ook erg merkt in de recoil. Dit is niet een game, waarbij de kogels niet altijd daar heengaan waar je schiet, zeker niet als je un-aimed, of een heel magazijn van een automatisch geweer in een keer leeg schiet. Maar ook als je richt, zwaait je wapen erg heen en weer. Hiervoor kan je je adem inhouden, wat zorgt voor extra nauwkeurigheid, of je kunt er voor kiezen om je wapen te laten rusten op een object in de speelwereld. Als je bijvoorbeeld door een raam kijkt en richt, zie je een icoon in beeld verschijnen wat aangeeft dat je je wapen stabieler kan beethouden omdat deze kan rusten op het kozijn.
Kogels kunnen nu ook door verschillende soorten materialen boren, iets wat in RO1 niet mogelijk was.

Afbeelding

Cover systeem
Wat nieuw is in RO2 is een First Person cover systeem. Iets wat we nog niet vaak eerder hebben gezien. Dit systeem voelt erg automatisch en werkt ook makkelijk. Op momenten dat je in het echt cover zou gaan zoeken, als de kogels over hoofd vliegen, doe je dit ook met RO2, met de klik op een knop. Zo schuil je tegen een muur of een ander object. Vanuit deze cover kan je blind over of langs het object schieten waar je achter schuilt, of kan je er even overheen kijken, richten en vuren om vervolgens weer snel weg te duiken.

Health systeem
Als je wordt geraakt is de kans dat je meteen dood bent, zeker door een sniper of een rifle, erg groot. Maar wordt je ergens geraakt wat niet meteen dodelijk is, zoals je arm of been, dan bloed je dood als je niet op tijd een bandage bij jezelf aanbrengt. Iets wat ik persoonlijk een fijn systeem vind, omdat de standaard tegenwoordig is dat als je geraakt wordt gewoon eventjes moet gaan schuilen waardoor je weer magisch wordt geheeld.

Tanks
Tanks vormen een belangrijk deel voor de RO serie. Er zijn maps met grote uitgestrekte vlaktes die zich goed lenen voor tank gevechten. In RO2 zitten maar twee tanks, die bediend moet worden door een groep spelers die allemaal nodig zijn om de tank goed te gebruiken. Deze groep spelers moet dus ook goed met elkaar communiceren om niet als een kip zonder kop rond te rijden. De tanks zijn volledig gereconstrueerd en zijn dan ook precies hetzelfde als tanks die toen zijn gebruikt. De reden dat er in RO2 maar twee tanks zitten, een Duitse en een Russische, is omdat het drie maanden kostte om een tank te maken. Als ze meer tanks wouden toevoegen zou dit teveel tijd hebben gekost. Het overigens wel mogelijk dat er na de release, naast andere vehicles, ook nog andere tanks worden toegevoegd.

Afbeelding

Engine
RO2 maakt gebruik van de Unreal 3 Engine. Een engine die inmiddels al wat verouderd is. Verwacht dus niet teveel van de graphics, al ziet het er nog prima uit en is het zeker niet storend. Al wordt er soms wel onnodig veel gebruik gemaakt van glow effecten, maar dat is iets waar ik persoonlijk aan kan storen.

Pre-Order extra's
Standaard editie
Als je de standaard editie pre-orderd op Steam krijg je de volgende extra's:
- Kar98K bajonet vanaf de eerste speeldag unlocked
- 9130 Nagant bajonet vanaf de eerste speeldag unlocked

Afbeelding

- Twee speciale in-game items, namelijk:
- German Assault Badge
- Russian Guards Badge

Afbeelding

Digital Deluxe editie
Als je de Digital Deluxe editie pre-orderd op Steam krijg je de volgende extra's:
- Dezelfde extra's als de normale pre-order
- Toegang tot de beta voor RO2
- De Duitse G41 Sniper en de MKB42 vanaf de eerste speeldag unlocked
- De Russische AVT40 en de SVT40 Sniper vanaf de eerste speeldag unlocked

Afbeelding

- Twee 'hats' voor de game TF2
- Twee nieuwe characters voor de game Killing Floor

Media
Trailers
"Main Theme Music" Preview
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Be9pRY-PiZA[/youtube]
Note: Muziek is een belangrijk onderdeel van RO, zowel in de menu's als tijdens de gevechten, vandaar deze preview.

"No Surrender" Teaser
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CYEgJUPjSz4[/youtube]

"Remebering" Trailer
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eNBmCroS4qI[/youtube]

Gameplay
Multiplayer Gameplay
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h3xw7QR7L_M[/youtube]

Red Orchestra 2 : Heroes of Stalingrad GDC '11 HD (Part 1)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2zogCqAI2uY[/youtube]

Red Orchestra 2 : Heroes of Stalingrad GDC '11 HD (Part 2)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zzFSBVuD-Co[/youtube]

Exclusive Red Orchestra 2 Early Beta Footage - July 2011
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OXHWPzTPskY[/youtube]

Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad Beta Gameplay
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=M_WeR2DEIMo[/youtube]

Screenshots
Spoiler: show
Afbeelding
Spoiler: show
Afbeelding
Spoiler: show
Afbeelding
Spoiler: show
Afbeelding
Spoiler: show
Afbeelding
Spoiler: show
Afbeelding

To be updated...
To be the best, you have to beat the best. And I'm undefeated.
Plaats reactie