Jouw laatste aanwinst

Wil je gewoon over andere dingen praten? Dat kan dan hier!
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door RDJ134 »

@Florisz PATSER!! /jaloers mode :)
Gebruikersavatar
florisz*
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 21:07

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door florisz* »

haha ;)!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door Radical »

Jammer dat Apple zo overrated is ;). Veel te duur voor wat je er voor terug krijgt, in mijn ogen. Vooral die muis is natuurlijk verschrikkelijk duur voor een leuke gimmick. Dat neemt niet weg dat het er slick uit ziet en je er van kunt genieten :P
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door Adanteh »

Het is prachtig spul, maar wordt vaak aangezien voor dingen die het simpelweg niet zijn. Voor performance koop je zo'n ding niet, terwijl mensen dat heel vaak als argument gebruiken. Ook is Mac OS zeker niet veiliger (Laatst een mooi artikel op Engadget), beetje security through obscurity. Voor de service hoef je het ook zeker niet te doen. Keer op keer komen er weer mensen BLIJ(!!!!) terug met hun Macbook van de service center, waar vervolgens geen enkel bestand meer op staat.. zonder even een waarschuwing dat zij niet mogen back-uppen. Ik zou gaan ragen, maar voor veel mensen valt dat kennelijk toch onder goede service. Oh well.... Probleem is dat mensen altijd zonodig andere producten moeten afkraken, als ik nu een laptop zou moeten halen zal dat waarschijnlijk een Macbook zijn... omdat er ook heel veel goede kanten aan zitten. Prima software die goed met elkaar geintegreerd is, strak design en mooie niet-plastic laptops.
ORLY?
Gebruikersavatar
florisz*
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 21:07

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door florisz* »

ssd voor me mac gekocht :) zondag met de buurman der in sleutelen (:
Afbeelding
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door RDJ134 »

RAAMS Shadow DLC voor Gears of War 3.

@Florisz een SSD ga ik zeker ook nog eens halen voor me laptop, schijn je ineens op lightspeed mee te gaan als dat er inzit.
Gebruikersavatar
florisz*
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 21:07

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door florisz* »

RDJ134 schreef:RAAMS Shadow DLC voor Gears of War 3.

@Florisz een SSD ga ik zeker ook nog eens halen voor me laptop, schijn je ineens op lightspeed mee te gaan als dat er inzit.

ja ben ook erg benieuwd naar prestaties :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door Radical »

We horen het (hopelijk) te zijner tijd ;)
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door Metalsnake36 »

Ach mensen klagen wel zo vaak over Apple. Zijn dan meestal mensen zonder Apple... Toch hoor ik telkens opnieuw dat mensen die Apple aanschaffen, ook nooit meer terug willen naar Windows. Tenminste, in veel gevallen. Ik zit nu al iets meer als 2 jaar op Apple en ik zou niet anders meer willen. Wat ik zo fijn vindt aan Apple; Stekker er in en hij doet 't. Geweldig snel en stabiel OS wat er ook nog eens heul erg strak uit ziet. In de 2 jaar heb ik volgens mij 1 keer een vastloper gehad. En dat is verspreid over 2 iMac's en 2 MacBooks. Ook is bij een van de MacBooks de Airport kaart kapot gegaan, maar dan houdt het verder ook op. Een Macbook is vanaf anderhalve meter met een enorme klap op een hardstenen vloer beland, zat slechts een deuk in het aluminium. Overigens is op de een of andere manier het aluminium een beetje recht getrokken. Ik denk door de hitte of zo. Daarnaast heb ik dan een Windows PCtje die ik in ongeveer dezelfde tijdsperiode zo'n 3 keer heb moeten formatteren en talloze keren last heb gehad van BSOD's en liggen te ergeren op Windows wat soms zo achterlijk traag is en zo makkelijk vast hangt.

Ik had een aantal weken geleden overigens bijna een Mac Pro gekocht. Dat was eigenlijk toch iets te veel van het goede. Heb al een iMac staan die op het moment snel genoeg is voor mij. Ik moet zeggen, die Mac Pro is toch wel echt zo geniaal afgewerkt en gebouwd. Van binnen lijkt dat ding wel op een moderne kunst museum. Geen 1 kabeltje gezien. Ben dan uiteindelijk gegaan voor een Macbook Pro 15'' met een RAM update van 4 naar 8GB.

Moet zeggen, echt overpriced kan ik ze ook niet noemen. Sommige dingen wel, zoals de Macbook Pro 17'' en de muis en keyboards zoals eerder is gezegd. Maar een iMac, voor nog geen 2000 euro 27'' ISP monitor met LED Backlit, i5, 8GB RAM, toetsenbord, muis, speakers erin, cam erin, microfoon erin, WIFI ontvanger, DVD speler/brander erin en dat alles verpakt in een heeeel mooi aluminium jasje met 1 kabeltje. Lekker stabiel OS en goede software uit eigen huis (iWork's, FCP, iLife, etc.)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door Radical »

Ondanks dat ik wel spul van Apple heb, kan dat de prijs niet per se rechtvaardigen. Je betaalt simpelweg ook voor het merk, welk excuus je ook aanhaalt. Natuurlijk, als het prut was, had ik het niet gekocht, dus de basis is absoluut goed. Alleen voor veel mensen die een pc/laptop alleen maar hebben voor een beetje gebruik, gaan echt geen 2000 euro neertellen voor iets wat met 500 euro ook kan. Dat wil zeggen spul hergebruiken (muis, toetsenbord, bekabeling, scherm) en dan een nieuwe pc unit erbij een klaar.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door Metalsnake36 »

Nope dat klopt. Hoewel ik tegenwoordig toch steeds vaker mensen zien de een Macbook Pro kopen en die ook enkel gebruiken voor wat internet enz. Ze zijn weliswaar overpriced voor bepaald gebruik maar qua materiaal, afwerking en product kan ik dat niet zeggen. Natuurlijk betaal je deels voor een merk, maar ik ben tevreden over de producten en kan er persoonlijk stukken beter mee werken als op Windows. En tja, het blijft mooi eruit zien :$
Afbeelding
Gebruikersavatar
florisz*
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 21:07

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door florisz* »

Oke vandaag mijn owc electra 6G 120 gb ssd gemonteerd in m'n macbook. Ik ben uitermate tevreden, heb nog geen enkele ervaring met een ssd maar na vandaag ben ik bang nooit meer zonder te kunnen, man wat boot me mac osx nu snel op zeg :D +/- 15 seconden en dan kan ik gelijk aan de bak ! ( in deze 15 sec start hij ook een aantal apps op ).
Afbeelding
Gebruikersavatar
florisz*
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 21:07

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door florisz* »

Afbeelding

hier een pica van de ssd :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door RDJ134 »

Hoeveel gig is die SSD eigenlijk en welk merk??
Gebruikersavatar
florisz*
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 21:07

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door florisz* »

RDJ134 schreef:Hoeveel gig is die SSD eigenlijk en welk merk??
Het merk is owc en mijn ssd heeft een grote van 120 gb.
Dit merk is niet tot nauwelijks bekend hier in europa, maar in amerika is het een van de betere merken die zich richt op de mac met ssd's maken ;-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door RDJ134 »

Ik heb dat merk wel eens bij Tekzilla op Revision3 voorbij zien komen, 120 gig voor gewoon gebruik meer dan genoeg. SSD is nog iets wat op me verlanglijstje voor de PC en de Laptop staat :)
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door Radical »

Een SSD moet je ook niet gebruiken voor dingen buiten software (OS, programma's, etc). Documenten moet je gewoon op een grote schijf zetten, al dan niet in netwerkverband, en klaar.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door RDJ134 »

8 Gig SD kaartje gehad, handig voor bepaalde back up(s) die ik in gedachten hebt. Dan eerder nog even een backup van de backup maken voor het geval dat.....
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door Adanteh »

Toch Skyrim nog maar even gekocht op Steam, omdat hij in de aanbieding was en de Creation Kit uit is. Nu hopen dat er snel een lading goede mods op de workshop uit komen. Via Nexus Mod Manager werkt alles ook wel, maar die auto-update van Steam is fijn. Wel hopen dat ze even snel de filters fixen van de Workshop. Wat een hel joh. Ik wil kunnen sorteren op Armour en vervolgens Light Armor en dan ook nog een keer het type enchantment. Sorteren op Companions per 'class', op huizen per inrichting... Nu is alles één grote chaos en je kan alleen + of - beoordelen : ' (
ORLY?
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door RDJ134 »

Skyrim wil ik net als Kingdoms of Amalur zo graag spelen, alleen heb ik er geen geld (PSVita gekocht voor Eigenwereld.nl) nog de tijd meer voor :( Zodra beide titels rond de 20/25 worden haal ik ze zeker in huis voor de keer dat ik er wel de tijd voor maakt, zoals de kerst vakantie etc etc.
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door Adanteh »

Ach, voor de combat hoef je het niet te doen. De quests zijn wel tof en daar is er ook een leuk aantal van. Toch zijn er heel veel dingen die nu al gemod worden die gewoon in de game hadden horen te zitten bij release. Slechte menus. Rampzalige controls... Oh well. Er komt al redelijk wat spul uit dat het een stuk leuker maakt en de RPG elementen verbetert.
ORLY?
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door Adanteh »

Afbeelding
Nieuwe oordopjes. Shure SE215.
ORLY?
Gebruikersavatar
florisz*
Berichten: 303
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 21:07

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door florisz* »

Nieuwe portemonnee omdat mijn pasjes telkens stuk gingen.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door RDJ134 »

Vandaag binnen gekregen voor EW:

F1 (PlayStation Vita)

Namco Bandai heeft ook al vier download codes gegeven, zodat ik dadelijk de release line up kan bespreken. Sinds vandaag eindelijk goed contact kunnen leggen met Sony die ook interesse had om review games te geven. :)
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Jouw laatste aanwinst

Bericht door Duckz »

florisz* schreef:Nieuwe portemonnee omdat mijn pasjes telkens stuk gingen.

Afbeelding
ziet er best handig uit.
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Plaats reactie