PC Assassins's Creed II vereist constante internetverbinding

Bespreek hier het actuele nieuws van de dag.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

PC Assassins's Creed II vereist constante internetverbinding

Bericht door Adanteh »

SCHAAMTELOZE KOPIEPASTA! Wat mij betreft best wel dom. Denken ze nu echt dat mensen hierdoor niet meer gaan downloaden? Ik weet in ieder geval zeker dat iedereen met een laptop hem nu gaat downloaden, zodat ze met een crackje even lekker die beveiliging omzeilen.

Pc-versie Assassins's Creed II vereist constante internetverbinding

De pc-versie van actiespel Assassin's Creed II vereist een constante internetverbinding om gespeeld te kunnen worden. Deze maatregel is gericht op het terugdringen van piraterij en zou de speler daarbij een extra service bieden.

Spelers die Assassin's Creed II op hun pc opstarten, moeten verbinding zoeken met Ubisoft-servers. De drm-beveiliging in Assassin's Creed II controleert daarna voortdurend of de speler nog steeds verbonden is met deze servers. Mocht de verbinding verbroken worden, dan kan de speler zijn spel opslaan tot aan het laatst bereikte checkpoint. Vervolgens wordt de game afgesloten. Dit alles blijkt uit bevindingen van PC Gamer, dat de pc-versie van Assassin's Creed II al uitgebreid heeft kunnen testen.

De maatregel is gericht op het terugdringen van piraterij, zo verklaart Michiel Verheijdt van Ubisoft, die tegenover Tweakers.net bevestigt dat het spel inderdaad van de gebruiker eist dat zijn systeem een constante internetverbinding heeft. "Feit is dat Ubisoft, maar ook andere bedrijven in de game-industrie, maatregelen moeten nemen die er toe zullen leiden dat er een hoger percentage 'legale gamers' pc-games gaan spelen. Spelers die nu al legaal gamen worden in de regel niet beter van dergelijke maatregelen, en wij proberen hen juist iets extra's te geven."

Daarmee doelt Verheijdt op een extra functionaliteit die samenhangt met de eis een internetverbinding in stand te houden. Opgeslagen spellen worden op de servers bewaard, waardoor het voor de speler mogelijk wordt om op elke pc verder te gaan met zijn eigen opgeslagen spel, door in te loggen op zijn Ubisoft-account en zijn opgeslagen spel van de server te laden. "Je moet spelers niet alleen straffen, maar ook kunnen belonen", aldus Verheijdt.

De vraag is echter of de functionaliteit opweegt tegen de potentiële problemen die de drm-maatregel met zich meebrengt. Volgens Verheijdt beschikt minstens negentig procent van de pc-gamers in Nederland over een constante internetverbinding. Daarmee zou echter tien procent van de mogelijk geïnteresseerde gamers uitgesloten worden. Daarbij komt dat gamers het spel niet kunnen spelen op het moment dat er geen verbinding is met de servers, bijvoorbeeld door een netwerkprobleem of onderhoud aan de kant van de isp. Wel zal het spel volgens Verheijdt om kunnen gaan met eventuele hiccups die optreden, waardoor gebruikers soms hun internetverbinding enkele seconden kwijt zijn.
ORLY?
D-nic
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:06
Locatie: Tilburg

Re: PC Assassins's Creed II vereist constante internetverbinding

Bericht door D-nic »

Assassin's
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: PC Assassins's Creed II vereist constante internetverbinding

Bericht door Adanteh »

Adante schreef:SCHAAMTELOZE KOPIEPASTA
Blame tweakers
ORLY?
RJ133
Berichten: 454
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 02:15
Locatie: kirchroa
Contacteer:

Re: PC Assassins's Creed II vereist constante internetverbinding

Bericht door RJ133 »

maar als je dan geen internet hebt.
of je internet valt weg en je wil sp spelen
Afbeelding
-----------------------> Xfire,YouTube, Twitter,Hyves <-----------------------
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: PC Assassins's Creed II vereist constante internetverbinding

Bericht door Radical »

Ik snap het ook niet. Er zijn vast wel betere anti-kraak beveiligingen te verzinnen dan deze lamlendige shit.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: PC Assassins's Creed II vereist constante internetverbinding

Bericht door Metalsnake36 »

LAME , dit gaat sowieso niet helpen , en echt een tering dom idee voor de mensen die geen internet hebben of slechte internet die om de 10 minuten eruit vliegt...
Afbeelding
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: PC Assassins's Creed II vereist constante internetverbinding

Bericht door RDJ134 »

Ik voorspel Razor 1911 of Reload gaat komen met een warez release die deze hele beveiliging niet nodig heeft.
CorneB
Berichten: 46
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 15:07

Re: PC Assassins's Creed II vereist constante internetverbinding

Bericht door CorneB »

Dat is wel een heel gedurfde voorspelling hoor.
Zal mij benieuwen of hij uit komt...
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: PC Assassins's Creed II vereist constante internetverbinding

Bericht door Maestro »

Ik kan Ubisoft wel begrijpen maar of dit nu de juiste maatregel is. Ik vond wat de makers van Batman AA gedaan hadden wel grappig. De mogelijkheid om te gliden weghalen bij illegale versies. Zou het hilarisch vinden als ze Leap of Faith weg zouden halen bij AC 2. (of als je een developer met humor bent, leap of faith toestaan maar dat ie dan de hooibaal mist en dood gaat :P )
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: PC Assassins's Creed II vereist constante internetverbinding

Bericht door Adanteh »

RJ133 schreef:maar als je dan geen internet hebt.
of je internet valt weg en je wil sp spelen
Dan heb je dus dikke pech...

Dus mensen, massaal downloaden, dan heb je nooit problemen! (Nee, dit is geen advies)
(Ik heb me ook al helemaal kapot geërgerd aan die beveiliging en coderingen op Blu-rays. Een MKV'tje downloaden en je hebt nergens last van, maar de meest vage coderingen kunnen nogal wat spelers lekker in de war brengen..)
ORLY?
Gebruikersavatar
DanielBoss
Berichten: 793
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:42
Locatie: Groningen

Re: PC Assassins's Creed II vereist constante internetverbinding

Bericht door DanielBoss »

Het is meestal zo dat de downloaders er nog beter vanaf zijn dan de mensen die het spel zelf kopen.
Zonder gezeik en alles. Ik snap ook best dat veel mensen downloaden, ookal zou ik het zelf niet doen.

En deze maatregel lijkt me niet echt de beste, ik vind Meastro's ideetje wel leuk :) .
To be the best, you have to beat the best. And I'm undefeated.
Gebruikersavatar
Vijeze
Berichten: 327
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:53

Re: PC Assassins's Creed II vereist constante internetverbinding

Bericht door Vijeze »

mijn vorige post is verdwijnseld!
poging 2: binnen een week
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: PC Assassins's Creed II vereist constante internetverbinding

Bericht door Adanteh »

Doet me een beetje aan dit denken ook
Afbeelding
ORLY?
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: PC Assassins's Creed II vereist constante internetverbinding

Bericht door Metalsnake36 »

:lol: Geniaal :D .
Afbeelding
Plaats reactie