Het algemeen gelul topic!

Wil je gewoon over andere dingen praten? Dat kan dan hier!
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

De economie begint echt naar de fucks te gaan... Ik ben geen econoom maar ik heb er lang over na gedacht en zie zo 1,2,3, geen oplossing... Zelfs de Duitse schatkist begint leeg te raken...
Afbeelding
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

Beetje overheid had allang aan zien komen dat de Euro een slecht idee was, we zijn zo ie zo met de overgang dik genaait.

Domste was om bijna 3e wereld landen zonder enige inkomsten bij de EU te halen, dat is waar we nu mee zitten.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Klopt, maar ik denk dat op dit moment van de euro af stappen helemaal rampzalig zal zijn. Het mooie is wel dat Nederland ondertussen nog steeds een negatieve rente krijgt op hun kort lopende leningen haha :D Je moet je afvragen hoe lang dat overigens nog kan duren...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Adanteh »

De euro vond ik opzich wel een goed plan, maar er zijn teveel landen te snel toegelaten. Als je een gezamenlijke munt wilt dan moet je ook een soortgelijke economie hebben en je aan uitgebreide regels houden... Dat is niet gebeurt en dat levert nu allemaal problemen op. Dat betekent niet meteen dat je er nu vrolijk uit kunt stappen. Nadeel is wel dat het nog wel heel wat jaren gaat duren voordat de zuid-Europese landen kunnen omvormen (Want iedereen die denkt dat Griekenland even één, twee, drie al hun tekorten kan wegbezuinigen is idioot bezig. Dan help je ze alleen maar verder in de shit). Al met al ben ik nog steeds meer fan van een Noord-Europese alliantie. Noorwegen, Duitsland, Denemarken, Zweden en Nederland (Finland mag er ook nog wel bij als ze schattig doen). Probleem is alleen dat Noorwegen en Denemarken dat nooit zouden willen. Daar hebben ze het prima voor elkaar.
ORLY?
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

De landen die jij noemt, incl Nederland, hebben toch wel de beste en meest stabiele economie ter wereld. Zo'n 'alliantie' zou denk ik een fantastisch sterke economische kracht worden. Maar zoals je aangeeft, Noorwegen en Denenmarken hebben het daar inderdaad veel te comfortabel voor...

Vandaag is trouwens wel weer iets gebeurt waarvan je weet dat de denkwijze van een groot gedeelte van de (economische) wereld compleet door gedraaid is en ieder raakvlak met de realiteit lijkt te hebben verloren. Aandeel Apple is met 5% gezakt nadat ze in Q3 minder hebben verdiend als de verwachtingen van 'analisten'. De winst die ze wel maakte bedroeg 23% meer als die van vorig jaar in de zelfde periode. Ze hebben in een kwartaal 26 MILJOEN iPhones verscheept (28% meer als vorig jaar), een omzet van 38 miljard dollar, 8.8 miljard dollar winst, 17 miljoen iPads verkocht (84%^ tegenover vorig jaar), 4 miljoen macs (2%^ vorig jaar)... Daarbij komt binnen nu en 3 maanden een nieuwe iPhone uit waar schijnbaar providers ondertussen al mee bezig zijn om de vraag er naar goed te kunnen verwerken. Daarnaast groeit Apple TV, zijn er geruchten over een iTV (al geruime tijd) en zal het ook niet meer lang duren tot de iPad 3... Het feit dat 'analisten' teleur gesteld zijn heeft er puur mee te maken dat die geen enkel idee meer hebben wat er eigenlijk allemaal wel niet gebeurt in de wereld. Als jij met luxe goederen in deze economische tijden een omzet haat van 38 miljard in een kwartaal, dan doe je toch echt iets heel ergs goed. Zo ver voor teleurstellende resultaten...
Afbeelding
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

Vergeet niet Apple komt nog met weinige nieuwe vernieuwing op het ogenblik, allemaal leuk en aardig die nieuwe iPads, Phones en Pods maar het is meer van het zelfde in een duur en mooiere jasje. Neem Siri, die (zo ver ik weet, dus correct me if i am wrong) die enkel in Amerika is en de vraag is of het ooit hier heen komt.

Als Apple weer echt winst wilt maken moeten ze met iets totaal nieuws gaan komen en niet oude uitgekauwde shit.
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Maestro »

Je bedoelt Siri de app waar mee je kan praten? Die heb ik ook op mijn telefoon. Wel zijn veel van de functies niet aanwezig (bijvoorbeeld routeplanning) en je kan er alleen in het Engels mee praten :P
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

Dat is wat ik inderdaad bedoelde, ik kijk veel Revision 3 waar Siri en andere Apple dingen voorbij komen. Aangezien die programma's voor de Amerikaanse markt zijn is het voor mij onduidelijk of die dingen hier ook zijn.

Zoals je aangeeft zijn er veel dingen afwezig en dat is jammer. Apple moet weer met iets nieuws komen en moet je opletten hoe hard dat gaat verkopen.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Jaa dat klopt zeker RDJ... Maar 8.8 miljard winst in 3 maanden tijd... Wat kun je daar nou nog over zeggen..?
Afbeelding
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Rick-Bellic »

Niet veel als je de cash flow en afschrijvingen niet erbij vermeldt.
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Maestro »

Nu ben ik geen econoom maar dacht dat van de "winst" al de cash flow en afschrijvingen waren afgetrokken.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Ik denk dat die er inderdaad al zijn in verrekend. Dat neem ik tenminste aan...
Afbeelding
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Rick-Bellic »

Verrekend? Afgetrokken? Cash flow = winst + afschrijvingen (+ netto investeringen). Dat zegt dus veel meer over de positie van een onderneming dan alleen de winst (niet dat de situatie van Apple me interesseert).
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

Dikke goodie bag binnen gehad van Rockstar voor een Max Payne 3 prijsvraag, maar daar meer over dit weekeinde. Stay Tunes want er vallen meerdere dingen te winnnen.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Geen anderhalf uur durende sound-check, geen diva gedrag, piano aan en gaan. En wat een stem...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=b5eWL_-eY8Y[/youtube]
Afbeelding
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RDJ134 »

Prijsvraag van Max Payne 3 staat live: http://www.eigenwereld.nl/nieuws.php?id=13528 :)
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Rick-Bellic »

Nog mensen die de Olympische Spelen kijken? Heb tot nu toe alles van gewichtheffen gezien, verder nog een aantal wedstrijden basketbal m/v, voetbal v en schermen. De rest interesseert me niet.
Gewichtheffen is een prachtige sport, ook de vrouwen! Kan niet wachten op de gewichtsklasse 105kg+, clash of the titans Klokov vs Akkaev!
D-nic
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:06
Locatie: Tilburg

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door D-nic »

Hello, kennen jullie me nog? Zou iemand mij misschien kunnen helpen met het kiezen van een laptop? Ik heb een topic in 'Hardware & Software' aangemaakt.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

@Rick,

Turnen vind ik echt helemaal super! Hahaha. Echt niet normaal wat die allemaal uithalen... Zwemmen ook gekeken, roeien vind ik wel vette sport en het volleyballen vind ik ook wel vermakelijk om naar te kijken. Vooral de dames... :lol:

Ondertussen nog 3 dagen naar Parijs geweest met een maat van me om het een en ander te checken op t gebied van fashion. Ik ben tot de conclusie gekomen dat wij ruim anderhalf jaar achter lopen. Zelfs de collectie van H&M loopt daar ruim een jaar voor op die van ons. Ik heb mensen zien lopen daar, waarvan ik dacht dat ze rechtstreeks uit de GQ of Esquire komen. En niet enkele, gewoon 75-80% van de locals rondom de Champs-Elysees loopt er zo bij. Echt helemaal super om dat te zien daar! En gelijk het e.e.a. aan kleding in geslagen bij de Banana Republic...

Net overigens dit nog even gemaakt na wat inspiratie van een advertentie van Ray-Ban..:

Afbeelding

@D-nic,
Uiteraard kennen we je nog! Jammer dat je nog zo weinig hier bent! Heb helaas geen verstand van laptops maar er zijn hier nog wel een aantal mensen die je van advies kunnen voorzien!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Scars »

Iemand nog goede film tips om te d*wnl**d*n? Cult is ook welkom.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door baxic »

hesher
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Adanteh »

Als je dan toch met Joseph Gordon Levitt bezig bent moet je meteen 50/50 ook even zien.
ORLY?
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door baxic »

en 500 days of summer
Afbeelding
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Duckz »

50/50 vond ik een erg goede film, Hesher was ik helemaal vergeten, snel op mijn to-watch-list gegooid. Thanks Bax.
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door baxic »

no prob

even oude posts van 2010 gelezen wat hebben we samen toch dingen mee gemaakt zeg .... mooie tijden.
Afbeelding
Plaats reactie