Eigenwereld V2

Feedback omtrent Eigenwereld kun je hier kwijt. Dit kan zowel over de site als het forum gaan.
Plaats reactie
3keernix
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 21 mar 2011, 16:41
Contacteer:

Eigenwereld V2

Bericht door 3keernix »

Kwam toevallig vandaag weer even in mijn inbox en zag dit mailtje van jullie:
Goedenavond,

Je ontvangt deze e-mail, omdat je lig bent van de website Eigenwereld.nl.
Vandaag hebben wij V2 gelanceerd en daarvan brengen we je graag op de
hoogte. Op www.eigenwereld.nl zie je voortaan alles wat je van ons gewend
bent, maar dan in een gloednieuw jasje.

We zouden het leuk vinden als je kwam kijken. Laat vooral ook weten wat je
er van vindt. Mocht je al een tijdje niet meer op de site zijn geweest, dan
zouden we het ook leuk vinden om weer eens van je te horen.

Hopelijk tot ziens op Eigenwereld V2!
Moet zeggen dat de website er goed uitziet. Dacht dat meteen het forum zou worden meegenomen in de restyling maar dat is niet gebeurd. Staat dat wel op de planning? Want afgezien van het Nachtopic is er niet bijster veel op dit forum te beleven. En dat is jammer.

3keernix.
Gebruikersavatar
WinterBase
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 19 sep 2010, 23:41

Re: Eigenwereld V2

Bericht door WinterBase »

Zier er goed uit!
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Eigenwereld V2

Bericht door Adanteh »

Ik had eerder al een heel verhaal getypt, maar nooit gepost. Dat nu toch maar een keertje toen. Neem het vooral als opbouwende kritiek, maar ik heb toch wel een paar punten op de voorpagina aan te merken. Deze site draait volgens mij vooral om het nieuws en de reviews. Als ik naar de homepage ga heb ik op mijn desktop slechts een half nieuwsbericht in beeld (En buiten de banner om geen enkele review). Op de laptop die ik nu gebruik heb ik letterlijk geen enkel nieuwsbericht in beeld. Wat ik wel heb zijn drie (!!1!1!1!!one!) menus in beeld.

Even een opsomming wat ik zie als ik van boven naar beneden kijk.

Dat balkje dat je kan inklappen met Snel Naar en Forum is leuk en aardig (Een menu dat bij de hand zit op een pagina die zo hoog is, is opzich niet verkeerd), maar heel efficiënt is het verder niet. Als je de pagina opkomt heb je meteen twee menus onder elkaar. De bovenste heeft 'Snel naar', maar het menu eronder is eigenlijk veel sneller omdat je daar direct kan klikken op wat je wilt hebben. Daarnaast missen er wat paginas in het menu die wel in het menu eronder staan.

Vervolgens komen we bij een tweede menu. Twee menus onder elkaar is al idioot, maar dit menu mist dan weer de forum link. Verder heeft het weinig toegevoegde waarde als dat meescrollende menu wel gewoon 'snel' werkt.

Daarna komen we bij het logo aan. Een logo is leuk, maar het neemt wel GIGANTISCH veel ruimte in beslag. Die margin daar omheen is echt gigantisch. Ik houdt wel van een mooie open layout, maar het moet niet ten koste gaan van de informatie die je op eerste oogopslag ziet. Dat is nu wel het geval.

Het derde menu: Erg hoog en vooral erg breed en toch slechts twee knoppen. Drop down menu is leuk, maar mist weer wat knoppen (Contact?).

Dan komen we bij een banner die op deze laptop letterlijk de helft van mijn scherm in neemt. Zoveel ruimte en toch zo weinig informatie (Niet meteen een overzicht wat er in die banner langs komt, alleen een titel en that's it). Het zijn mooie plaatjes, maar dit is wel erg overdreven.

Vervolgens het nieuws, waar ik buiten de margins niet zoveel op aan te merken heb. Wel mis ik een beetje de losse dingen zoals specials en andere categorieën. Misschien een idee om games en films ook los daarvan te pakken? Uiteindelijk heb ik een site die drie keer de hoogte is van mijn browser en toch maar 6 inleidingen van nieuwsberichten.
ORLY?
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Eigenwereld V2

Bericht door Radical »

Adanteh schreef:Ik had eerder al een heel verhaal getypt, maar nooit gepost. Dat nu toch maar een keertje toen. Neem het vooral als opbouwende kritiek, maar ik heb toch wel een paar punten op de voorpagina aan te merken. Deze site draait volgens mij vooral om het nieuws en de reviews. Als ik naar de homepage ga heb ik op mijn desktop slechts een half nieuwsbericht in beeld (En buiten de banner om geen enkele review). Op de laptop die ik nu gebruik heb ik letterlijk geen enkel nieuwsbericht in beeld. Wat ik wel heb zijn drie (!!1!1!1!!one!) menus in beeld.

Even een opsomming wat ik zie als ik van boven naar beneden kijk.
Daar is dit topic ook voor. Zonder het te posten kunnen wij ook nooit weten wat bezoekers opvalt natuurlijk. Het wordt dan ook zeker wel gewaardeerd.
Dat balkje dat je kan inklappen met Snel Naar en Forum is leuk en aardig (Een menu dat bij de hand zit op een pagina die zo hoog is, is opzich niet verkeerd), maar heel efficiënt is het verder niet. Als je de pagina opkomt heb je meteen twee menus onder elkaar. De bovenste heeft 'Snel naar', maar het menu eronder is eigenlijk veel sneller omdat je daar direct kan klikken op wat je wilt hebben. Daarnaast missen er wat paginas in het menu die wel in het menu eronder staan.
Ik snap je punt deels. De functie van het snelle menu, zie je zodra je gaat scrollen naar beneden. Je hoeft dus dan niet meer naar boven te gaan, want het snelle menu geeft je de meestgebruikte opties. Wil je toch naar boven (of zit je op een andere pagina onderin en wil je terug naar de frontpage), dan gebruik je het huisje. Dat er pagina's missen klopt, alleen de meestgebruikte opties staan er in om het menu bruikbaar te houden in plaats van een zoekplaatje.
Vervolgens komen we bij een tweede menu. Twee menus onder elkaar is al idioot, maar dit menu mist dan weer de forum link. Verder heeft het weinig toegevoegde waarde als dat meescrollende menu wel gewoon 'snel' werkt.
Alleen bij binnenkomst heb je een dubbel menu, één scrollbeweging en het is niet meer dubbel.
Daarna komen we bij het logo aan. Een logo is leuk, maar het neemt wel GIGANTISCH veel ruimte in beslag. Die margin daar omheen is echt gigantisch. Ik houdt wel van een mooie open layout, maar het moet niet ten koste gaan van de informatie die je op eerste oogopslag ziet. Dat is nu wel het geval.
Designtechnische reden is dat vlak zo. Kleiner maakt de site uit verband, plus bij een regulier beeldscherm heb je een goede weergave van onze carousel met vier artikelen en daaronder aan de rand het laatste nieuws kopje. Als er dan gescrolled wordt, komt het nieuws naar voren. Kleiner maken gaat de eerste oogopslag waar je op hint niet veranderen.
Het derde menu: Erg hoog en vooral erg breed en toch slechts twee knoppen. Drop down menu is leuk, maar mist weer wat knoppen (Contact?).
Derde menu herbergt ook de zoekfunctie. Plus het is een afscheiding naar de carousel. Daarnaast zelfde reden van het menu waarom er opties missen.

Dan komen we bij een banner die op deze laptop letterlijk de helft van mijn scherm in neemt. Zoveel ruimte en toch zo weinig informatie (Niet meteen een overzicht wat er in die banner langs komt, alleen een titel en that's it). Het zijn mooie plaatjes, maar dit is wel erg overdreven.
Vervolgens het nieuws, waar ik buiten de margins niet zoveel op aan te merken heb. Wel mis ik een beetje de losse dingen zoals specials en andere categorieën. Misschien een idee om games en films ook los daarvan te pakken? Uiteindelijk heb ik een site die drie keer de hoogte is van mijn browser en toch maar 6 inleidingen van nieuwsberichten.
Wat mis je dan? Er wordt gebruikgemaakt van 5 pagina's nieuws in één blok die naar voren komen als je er op klikt. Alle artikelen komen in de carousel voorbij (4 stuks) en de laatste vijf reviews, omdat er een nadruk op ligt, tonen zich naast het nieuws.

En wat bedoel je met het games en films los plakken precies? We zijn een combinatiesite, alles staat door elkaar. Wat wil je splitsen dan?
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Eigenwereld V2

Bericht door Adanteh »

Mijn grootste probleem is dus de eerste oogopslag als je de site binnen komt, dus juist als je de site binnen komt (En dus niet na eerst even wat scrollen). Dat je kan scrollen om dat tweede menu maar niet te zien is leuk en aardig, maar dat menu heeft verder geen functie. Overigens ben ik ook niet voor die extra opties wel in dat scroll-menu te zetten. Die staan ook al onder aan de pagina.

Zelfs op 1900x1200 heb je maar 2,5 bericht (Als je de carousel mee telt). Het nadeel is ook dat je niet in één keer kan zien wat er nog meer in die carousel zit (Vandaar dat ik het echt als maar 1 item zie). Bijvoorbeeld bij engadget heb je de dingen die er in staan wel meteen in beeld. Voor mij is gewoon de grootte van dat ding totaal uit verhouding met de informatie die je er uit krijgt. Vier titels waar je dan ook nog een keer op moet wachten om ze te zien (Of gaan klikken). Dat kan je oplossen door of te zorgen dat je simpelweg meer informatie uit dat ding haalt, of hem kleiner maken. Kleiner maken gaat de eerste oogopslag waar ik op hint zo veranderen, dat je meer ruimte overlaat onder de carousel om daar nog iets te laten zien.

Het logo dat uit designtechnische reden zo groot is, kan ik me gedeeltelijk in vinden. Ja, het ziet er leuk uit, maar het moet ook handig zijn en zeker niet ten koste gaan van andere dingen zo. Ook dat zou onderdeel horen te zijn van het design.
ORLY?
Plaats reactie