Het grote Strategie topic!

Bespreek hier alles omtrent de games voor de PC.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

:evil: RAGGGEEE KUT PC ! Blu-screen bij opstarten...
Volgende week word ie naar Azerty gebracht :D .
Op mij laptop zal ie wel niet draaien :( . Maar wat ik van de screens zie , moet ik concluderen dat de graphics niet echt verbeterd zijn.. Erg jammer dat ze weer rekening hebben gehouden met de Xbox en er niet gewoon een uber RTS van gemaakt zoals het hoort met zo'n goed mogelijke graphics. Van wat ik op de screens zie , zou je zeggen dat iedere PC die meer dan 600 euro heeft gekocht die game prima kan draaien.. Dat is op zich niet slecht , maar als het screenshots zijn van de game op de hoogste settings , is dat wél een probleem... Ik zal het zien als mijn PC weer terug is...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Radical »

Hoezo rekening houdende met de Xbox? Er komt geen andere versie dan een PC-versie. De game vraagt veel van de game niet om de graphics, maar om alle processen achter de schermen die de hele game zo uitgebreid en goed maakt.
Chillist
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 17:10
Locatie: Steenwijk

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Chillist »

@ Adante: Hoe is N: TW? Is er werkelijk een heel andere dynamiek en shit? En is het echt een veel dikkere game dan E:TW of gewoon een mod zoals je zei?

@ Metalenslangzesendertig: Hoe is SC 2?
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Adanteh »

Chillist schreef:@ Adante: Hoe is N: TW? Is er werkelijk een heel andere dynamiek en shit? En is het echt een veel dikkere game dan E:TW of gewoon een mod zoals je zei??
Alles is eigenlijk precies hetzelfde. De units hebben een andere naam maar zijn eigenlijk precies hetzelfde, met dezelfde 'special moves' en alles. Het is ook weer zo dat je al gigantisch snel de beste units kan maken, en met betere barracks ze eigenlijk alleen experience krijgen vanaf het begin. Technology bestaat ook weer min of meer uit dezelfde dingen als E:TW. Campaign map is verder ook weer hetzelfde, qua kleine steden waar je bepaalde dingen kan bouwen, met de oude vertrouwde gebouwen natuurlijk... Je kan nu alleen niet naar Amerika toe gaan en dergelijke, maar je vaart gewoon een schip naar een trade-post aan de rand van de map. Wat wel een leuke toevoeging is: Je units worden automatisch 'gehealed'. Als er na een gevecht bijvoorbeeld nog maar 80 over zijn, en ze staan in een vriendelijk gebied dat word deze automatisch aangevuld tot het maximum. Met bepaalde gebouwen, betere wegen en sommige technology gaat deze 'replenish' steeds sneller. T leuke daaraan is, dat als je snel steden verovert, en die regios niet over zulke gebouwen beschikken, je legers dus langzaam aan leeg lopen, en je ze dus eigenlijk even in een regio moet zetten waar deze rate hoog is. (Om goede experienced legers te krijgen en wat om je geld te denken is dat handig.) Ook heb je dat als je bijvoorbeeld met Frankrijk naar het noorden gaat, en het is winter, dan gaan er lui dood aan voedseltekort en dergelijke. Je kan ze dus het beste langs allemaal steden sturen om dit te voorkomen. (Units die uit het Noorden komen hebben hier kennelijk geen last van...)

Maarja, het is dus gewoon E:TW met even wat andere namen en dergelijke.
ORLY?
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Radical schreef:Hoezo rekening houdende met de Xbox? Er komt geen andere versie dan een PC-versie. De game vraagt veel van de game niet om de graphics, maar om alle processen achter de schermen die de hele game zo uitgebreid en goed maakt.
Supreme Commander komt ook op de Xbox 360 :P . Net als 1 . Ik denk dat de graphics stukken beter hadden kunnen zijn en toch nog gewoon speelbaar kunnen blijven voor normale PC's .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Adanteh »

Grappige demo, maar ik erger me wel helemaal kapot aan één ding! Als je uitzoomt kom je echt gigantisch snel in een tactical overview. Supreme Commander (en total Annihalition) stonden er juist om bekent dat je lekker ver uit kon zoomen en dan al die units zag rondlopen/vliegen/varen. 'Probleem' is dat dat gigantisch zwaar is om te renderen, en ze wilden de game toch wat lichter maken, dus dan maar minder ver uit zoomen... Aan de ene kant jammer, aan de andere kant niet zo'n probleem. Ik doe nu gewoon op mn main screen het verst mogelijke uitgezoomd zonder die overview, en op mijn linker screen gewoon zo ver uitgezoomd als kan. (Dual Screen support hipte)
ORLY?
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Dat is wel jammer ja. Dat is dan weer klote dat ze de graphics naar beneden hebben gezet... Vond het altijd super vet om op een scherm van super hoog dat je alleen maar tekentjes zag , en de andere van dichtbij de actie volgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
xRMSx
Berichten: 72
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:26

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door xRMSx »

supreme commander 1 is tog ook voor de xbox
Chillist
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 17:10
Locatie: Steenwijk

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Chillist »

Adante schreef:
Chillist schreef:@ Adante: Hoe is N: TW? Is er werkelijk een heel andere dynamiek en shit? En is het echt een veel dikkere game dan E:TW of gewoon een mod zoals je zei??
Alles is eigenlijk precies hetzelfde. De units hebben een andere naam maar zijn eigenlijk precies hetzelfde, met dezelfde 'special moves' en alles. Het is ook weer zo dat je al gigantisch snel de beste units kan maken, en met betere barracks ze eigenlijk alleen experience krijgen vanaf het begin. Technology bestaat ook weer min of meer uit dezelfde dingen als E:TW. Campaign map is verder ook weer hetzelfde, qua kleine steden waar je bepaalde dingen kan bouwen, met de oude vertrouwde gebouwen natuurlijk... Je kan nu alleen niet naar Amerika toe gaan en dergelijke, maar je vaart gewoon een schip naar een trade-post aan de rand van de map. Wat wel een leuke toevoeging is: Je units worden automatisch 'gehealed'. Als er na een gevecht bijvoorbeeld nog maar 80 over zijn, en ze staan in een vriendelijk gebied dat word deze automatisch aangevuld tot het maximum. Met bepaalde gebouwen, betere wegen en sommige technology gaat deze 'replenish' steeds sneller. T leuke daaraan is, dat als je snel steden verovert, en die regios niet over zulke gebouwen beschikken, je legers dus langzaam aan leeg lopen, en je ze dus eigenlijk even in een regio moet zetten waar deze rate hoog is. (Om goede experienced legers te krijgen en wat om je geld te denken is dat handig.) Ook heb je dat als je bijvoorbeeld met Frankrijk naar het noorden gaat, en het is winter, dan gaan er lui dood aan voedseltekort en dergelijke. Je kan ze dus het beste langs allemaal steden sturen om dit te voorkomen. (Units die uit het Noorden komen hebben hier kennelijk geen last van...)

Maarja, het is dus gewoon E:TW met even wat andere namen en dergelijke.
Hmm, nou dan ga ik hem niet halen. Gewoon de volle prijs voor wat aanpassingen en één enkele verbetering. Beter hadden ze dit als DLC gedaan ofzo.. Verwacht dan ook dat het een flop word, voor zover het dat nog niet is.
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Adanteh »

De multiplayer schijnt wel veel beter te zijn, ook met Drop-in battles. Als jij in de campaign een gevecht krijgt, dan kan je iemand anders uitnodigen om dat gevecht mee te spelen, in plaats van tegen de AI. Maarja, met mijn versie kan dat natuurlijk niet ^.^
ORLY?
Chillist
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 17:10
Locatie: Steenwijk

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Chillist »

Aah zo, oke. Nou ik hou het mooi bij ETW en RTW :mrgreen: . En binnenkort C & C 4 bitch :mrgreen:
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

xRMSx schreef:supreme commander 1 is tog ook voor de xbox
Jaa maar die hebben ze pas 2 jaar na de PC versie gemaakt. Daarom zag de PC versie er toen echt super mooi uit .
En zelfs nu nog zijn de graphics erg goed.
Afbeelding
Plaats reactie