Het grote Strategie topic!

Bespreek hier alles omtrent de games voor de PC.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Het grote Strategie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Welkom in het grote stratagie topic !
In dit topic kun je al je tactics bespreken , om hulp vragen en vertellen waarom jij die RTS de beste van allemaal vindt .

*info gedeelte @ construction !
Laatst gewijzigd door Metalsnake36 op za 13 feb 2010, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote Stratagie topic !

Bericht door Metalsnake36 »

Atm speel ik nog steeds Supreme Commander en kan ook niet wachten op deel 2 !
Ik speel er tussen door ook nog Anno 1404 wat me heel erg goed bevalt .
Het doet me denken aan AoE III alleen dan meer gericht op economie en basis bouwen , dan op oorlog voeren wat in AoE het belangrijkste was.
Trouwens , is er al wat bekend over een eventueel vervolg op AoE ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Het grote Stratagie topic !

Bericht door Scars »

Edit je hoofdtitel even in Strategie. ;)

Ik ben op dit moment zwaar verslaafd aan Sins of a Solar Empire. Één spelletje kan zo gauw al tien uur duren. Daarom ook een dikke tien voor de multiplayer save optie! :)
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote Strategie topic !

Bericht door Metalsnake36 »

Haha , done .

Wat is dat precies voor een spel dan ?
Afbeelding
Chillist
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 17:10
Locatie: Steenwijk

Re: Het grote Strategie topic !

Bericht door Chillist »

Een sci-fi rts als ik me niet vergis, met ruimteschepen en shit. Volgens mij gaat die shit echt super diep en is het heel ingewikkeld en hardcore. Maar ik weet niet zeker of dat Sins of a Solar Empire is, maar mijn wandelende rts-encyclopedie zegt me zoiets xD
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote Strategie topic !

Bericht door Metalsnake36 »

Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord :P .
Afbeelding
Chillist
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 17:10
Locatie: Steenwijk

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Chillist »

Maar ik ben rts geek he xD
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Het grote Strategie topic !

Bericht door Scars »

Chillist schreef:Een sci-fi rts als ik me niet vergis, met ruimteschepen en shit. Volgens mij gaat die shit echt super diep en is het heel ingewikkeld en hardcore. Maar ik weet niet zeker of dat Sins of a Solar Empire is, maar mijn wandelende rts-encyclopedie zegt me zoiets xD
Klopt wel zo ongeveer. Het draait niet alleen om units pompen maar ook om handel en diplomatiek. Waardoor je uren bezig kan zijn met verdragen sluiten en uiteraard daarna elkaar weer belazeren.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Dat klinkt wel tof alleen daar heb ik toch echt niet het geduld voor. Ik kan moeilijk 4 uur lang een potje SupCom te doen.
Ik probeer het altijd zo snel als mogelijk af te ronden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door DaveyY »

Poehh, RTS vind ik altijd zo lang duren :P. Als ik 6 seconden moet wachten om te spawnen bij battlefield word ik al ongeduldig. Dus ik begin maar niet aan die potjes van 10 uur ;).
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Chillist
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 17:10
Locatie: Steenwijk

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Chillist »

Ik ben ook echt totaal niet geduldig, maar toch is rts wel mijn ding..
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Het is ook wel mijn ding , maar er moet wel een beetje tempo in zitten. Een potje van 2 uur vind ik wel leuk om te doen.
Wat speel jij nog Chillist ?
Afbeelding
Chillist
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 17:10
Locatie: Steenwijk

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Chillist »

Ik ben Elian388 kerol:P, ennuh, ik speel nog c&c 3, etw, rtw, en Warhammer DoW II
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Adanteh »

Rome: Total War

/Thread

Empire vond ik ook wel vet, maar was helaas niet zo geschikt voor multiplayer
Ik ga Napoleon: Total War ook gewoon kopen. Aangezien ik niet echt van het basisje bouwen ben is dat echt perfect voor mij. Vind daardoor strategie games zoals World in Conflict ook wel vet, waar je ook geen basis hebt.
ORLY?
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Chillist schreef:Ik ben Elian388 kerol:P, ennuh, ik speel nog c&c 3, etw, rtw, en Warhammer DoW II
Ohja , jij bent inderdaad RTS geek :lol: .
Adante ,

Een stratagie game zonder basis bouwen vind ik vaak niet leuk . Ik weet niet waarom , maar het voelt gewoon goed als je een goed lopende economie hebt en tegelijkertijd een stevige war machine .
Ik denk dat je ook wat meer tactische vrijheid hebt als je een basis moet bouwen. Je kunt dan nog altijd wat units bij bouwen. Het is dan wel zo dat wanneer je geen basis bouwt je juist hele goede tactieken moet hebben omdat je vaak niks hebt om op terug te vallen. Dus dat vind ik dat wel weer een voordeel van 'basis loze ' RTS games.

Anno 1404 vind ik echt helemaal geweldig ondanks hij af en toe zonder fout melding of wat dan ook gewoon uit valt...
Speel verder nog SupCom en ga volgende week de uitbreiding kopen (ja ik ben erg laat :lol: ) .
Dan kan ik me alvast voor bereiden op SupCom 2 :D .

Iemand die die gaat halen/lenen van het internet ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Adanteh »

Supreme Commander 1 vond ik niet zo geweldig. Misschien kwam het doordat de PC die ik had op het moment van release er nogal wat moeite mee had, misschien ben ik het ook wel 'verleerd'.. Ik vond Total Annihalation helemaal geweldig toen ik jong was. Heb echt absurd veel uren in die game gestopt, en dat allemaal in Skirmish met veel te makkelijke tegenstanders.. Er was niks mooiers dan gewoon een shit load aan units te maken en die base in één keer weg whipen.

Maar ok, SupCom2 ga ik sowieso wel even lenen, daarna zien we het wel weer. Ik zou trouwens Anno echt zeker niet onder de RTS's rekenen. Dit is toch wel een compleet ander soort game. (Hoewel die city building wel super vet zijn. Ceasar reeks was ook altijd vet)
ORLY?
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Onder welk genre moet het dan komen ?
Ik wist het ook niet 100 % zeker. Maar een economie opbouwen en al je eilandjes draaiend houden is echt wel leuk om te doen en zo af en toe ook uitdagend . Alleen zodra je weet hoe het werkt , is het wel makkelijk...
Afbeelding
Chillist
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 17:10
Locatie: Steenwijk

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Chillist »

De Anno serie is inderdaad wel wat meer citybuilding, en dats niet echt mijn ding. Damn, ik ben echt nieuwschierig naar C&C 4. Kannie wachten :mrgreen:
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Radical »

Metalsnake36 schreef:Onder welk genre moet het dan komen ?
Ik wist het ook niet 100 % zeker. Maar een economie opbouwen en al je eilandjes draaiend houden is echt wel leuk om te doen en zo af en toe ook uitdagend . Alleen zodra je weet hoe het werkt , is het wel makkelijk...
Om het als RTS aan te duiden hoeft het toch niet per se zoals alle andere RTS-games te zijn? Binnen de shooters heb je ook tig variaties (met/zonder RPG-elementen, met/zonder samenspel, etc). Ik zie Anno dan ook gewoon als een RTS, maar dan op zijn eigen manier.
Chillist
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 17:10
Locatie: Steenwijk

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Chillist »

Het is ook wel een rts, maar met heel veel city building invloeden en elementen in de mix.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Over Anno gesproken , bij mij valt hij soms uit zonder dat ik een fout melding krijg of een bericht dat hij uit gaat.
Dan midden in het spel sluit de game af in de snelheid dat je met je ogen knippert en dan zit je op eens op het bureau blad.
De game is dan ook volledig afgesloten en kun je hem weer opnieuw opstarten. Het gebeurt meestal na 3 kwartier.
Afbeelding
Chillist
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 17:10
Locatie: Steenwijk

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Chillist »

Dats niet zo best, dunno waar het aan kan liggen, maybe eens naar vragen in het software/hardware board ofzo..

OT: 2010 wordt echt het jaar van de rts, echt focking nice:). Supreme Commander 2, Command & Conquer 4, R.U.S.E. , Napoleon: Total War, Starcraft II, Warhammer 40k DoW II Chaos Rising ( add-on) en de laatste tijd duiken er ook steeds weer meer geruchten op over Company of Heroes 2 & Homeworld 3:D Geld te kort geld te kort geld te kort..
Laatst gewijzigd door Chillist op zo 14 feb 2010, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Torrent te veel torrent te veel torrent teveel... :roll:
Meestal download ik een game , en als die me dan goed bevalt ben ik vaak niet de beroerdste om die dan ook maar ff te kopen :D .
Zonder downloaden kocht ik waarschijnlijk nooit een pc game dus misschien is het bij mij toch een voordeel voor de gaming industrie . Ik hoop dat men PC niet al te lang weg blijft zodat ik in Maart kan beginnen aan Supcom 2 :D . Heb dan ongeveer 10 dagen later ook nog God of War op de planning staan... Ik ga denk ik een schema maken wanneer ik welke game ga kopen en hoelang en wanneer ik die ga spelen :D .
Afbeelding
Chillist
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 17:10
Locatie: Steenwijk

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Chillist »

Haha okeujh, ik doe niet aan downloaden (A) xD, en heb ook geen overvloed aan geld, dus ik hou het eerst bij C&C 4
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote Strategie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Misschien toch eens aan beginnen , anders zijn al die games inderdaad onbetaalbaar...
Afbeelding
Plaats reactie