Nieuwe Laptop voor Dominic

Bespreek hier alles omtrent hardware en software.
Plaats reactie
D-nic
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:06
Locatie: Tilburg

Nieuwe Laptop voor Dominic

Bericht door D-nic »

Hello, ik ben op zoek naar een goede laptop en ik ben op wat punten vastgelopen. Ik heb naar eigen zeggen wel enigszins verstand van computers, maar toch zou ik jullie suggesties graag willen horen. Ik ben dus op zoek naar een laptop, omdat ik ga beginnen met studeren aan een Universiteit. Ik zal vooral in het begin behoorlijk veel met de trein moeten reizen en een van de belangrijkste punten is dat hij draagbaar en dus niet erg zwaar zal zijn. Ik zal de laptop vooral gebruiken voor internet, programma's als Office, HD-video's en muziek afspelen. Ik ga geen video bewerken of hele zware taken, maar het lijkt me duidelijk dat ik wil dat de laptop gewoon soepel loopt. Ik hoor je al denken, "Neem een ultrabook!", maar dit is dus mijn grootste knelpunt. Mijn budget is eigenlijk 500 euro, misschien te rekken tot iets er boven. Ik ben zelf uitgekomen op twee verschillende laptops. Nu ik dit heb getypt, heb ik het lijstje teruggevonden, dus deze vul ik gelijk in.

Het gaat dus om een laptop. Ik zoek er een rond het formaat 13 inch.
1. Hoeveel wil je uitgeven aan je PC?
Maximaal 500 euro.

2. Wat wil je met je PC gaan doen?
Internet, Office, HD-video's en muziek afspelen

3. Hoelang wil je met je PC gaan doen ?
Rond 3 jaar denk ik.

4. Ben je van plan om te overclocken ?
Nee.

5. Wil je er later een extra videokaart bij voor SLI of Crossfire ?
nvt

6. Wil je dat het geassembleerd word ? (Dat de webshop jouw computer in elkaar zet.
Nvt.

7. Wil je er een besturingssysteem bij ?
Ja.

8. Wil je dat het besturingssysteem geïnstalleerd word ?
Nvt.

9. Wil je er ook randapparatuur bij (zoals een geluidskaart, monitor, muis,
Nee

10. Heb je al iets samengesteld of voorkeuren ?
Ik ben uitgekomen op twee laptops. De een (Acer 3750) is iets krachtiger, maar ook iets zwaarder en ik heb geen goede dingen over Acer gehoord. De ander (Asus u32u) is wat lichter, maar heeft de E-450 Fusion processor van AMD. Ik vraag me af in hoeverre deze toereikend zal zijn. Graag jullie input.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
TZC-T1-FX
Berichten: 225
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:01

Re: Nieuwe Laptop voor Dominic

Bericht door TZC-T1-FX »

Hallo,

Als ik even je opties bekijk, lijkt me de AMD versie beter. HD Video's trekt ie veel beter door de veel snellere videokaart. Maar het kan altijd nog beter.

http://www.paradigit.nl/paradigit/produ ... fault.aspx

Deze laptop voldoet aan al je eisen, het enige wat je eventueel zou kunnen doen is hem met een SSD upgraden. Dan kan je minimaal 5 jaar verder.

http://www.mycom.nl/Product/Crucial-M4/ ... GB/1191954
Follow me at www.globehouse.eu
Plaats reactie